خانه مقالات برندینگ بازسازی برند تضمین موفقیت

بازسازی برند تضمین موفقیت

7 ثانیه خوانده شده
۰

این مقاله برای شرکت هایی که تصمیم به بازسازی برند گرفته اند، نیست. بلکه برای کسانی است که در لبه پرتگاه تغییرات عمیق ایستاده و پیش خود فکر می کنند: بعد چی؟
بازسازی برند کار بسیار پیچیده ای است و اجرای صحیح آن نیاز به زمان دارد. اما این دو واقعیت به این معنی نیست که بازسازی برند، کار بدشگون و طاقت فرسایی است. طرح بازسازی برند با کمی آمادگی و درک درستی از این روند، می تواند یک ماجراجویی هیجان انگیز و آرام بخش باشد.
در اینجا چند نکته و ترفند برای گرفتن حداکثر نتیجه از این ماجراجویی، و برای بازسازی یک برند مجاب کننده، منسجم، و فراموش نشدنی آورده ایم.

۱-برنامه ریزی قبلی

بازسازی برند

در مورد بازسازی برند نیز همانند بسیاری از موارد در زندگی، هیچ چیزی جایگزین ماده سازی نمی شود. با توجه به سرمایه گذاری که مستلزم بازسازی برند کامل است، برنامه ریزی از پیش صورت گرفته برای اطمینان از بازگشت حداکثری سرمایه گذاری برند ضروری می باشد. هر چه از پیش آمادگی بیشتری داشته باشید، بازسازی برند شما کارآمد تر و تاثیرگذارتر خواهد بود.

telegrambrandabout.irinstagrambrandabout.ir


یکی از موارد مهم اولیه حمایت مدیریت ارشد از برندسازی است. هیچ چیز بدتر از آن نیست که شش ماه زمان صرف بازسازی کنید و وقتی چیزی به خط پایان نمانده اید، ببینید تیم اجرایی شما به نشانه بی اهمیتی آن شانه بالا می اندازند. قبل از اینکه این فرایند آغاز شود، ضرورت و ارزش عملی بازسازی برند باید برای مدیران شفاف و واضح گردد.
بعد از آن، می توانید به سهامداران داخلی که تیم بازسازی برند شما را تشکیل می دهند، بپردازید. این تیم باید شامل مدیران ارشد و دیگر تصمیم گیرندگان کلیدی، از جمله نمایندگان بازاریابی، فروش، منابع انسانی، پشتیبانی مشتریان و هر فردی که در موقعیت مدیریتی با مشتریان یا کارمندان به صورت روزانه تعامل دارد، باشد. وقتی مدیران ارشد بخش جدایی ناپذیر فرایند بازسازی برند هستند، در استراتژی و جایگاه یابی سهم داشته، و قادر به اجرای وعده های برند از بالا به پایین می باشند.
در نهایت، شما به جمع آوری تضمین جهت مرحله اکتشاف بازسازی برند خود نیاز خواهید داشت. بهترین بازسازی برند ها با درک جامعی از جایگاه حال حاضر برند آغاز می شود. با جمع آوری نمونه های بازاریابی، تبلیغات، روابط عمومی، تابلوی ارزشمندی از نقاط ضعف و قوت برند فعلی را برای شریک برندسازی خود تهیه می کنید.

۲-پیدا کردن شریک مناسب

وقتی صحبت از همکاران می شود، یکی از بهترین نکته های هر بازسازی برند، انتخاب درست شرکت برندسازی می باشد. شناسایی شریک دارای نتایج اثبات شده که نیازهای شما را درک کرده و می توانید به آنها اعتماد کنید، ضروری می باشد. صرف زمان جهت بررسی صلاحیت شرکت های مختلف و اطمینان از این که شرکت مناسبی انتخاب می کنید، بسیار اهمیت دارد.
چند سوالی که باید هنگام جستجو برای شریک مناسب از خود بپرسید، عبارتند از:
• آیا ارزش ها و فرهنگ آنها با شما همسو است؟
• آیا آنها تخصص در سطح ارشد را تضمین می کنند؟
• آیا روند آنها بر اساس تحقیقات دقیق می باشد؟
• آیا آنها سابقه موفقیت با نمونه های موردی دقیق دارند؟
• آیا آنها در اجرای خلاق در انواع رسانه ها تبحر دارند؟
• آیا با تغییرات اجتناب ناپذیری که بوجود می آیند، چابک و سازگار به نظر می رسند؟

۳-از روی این مراحل نپرید

بازسازی برند یک فرایند پنج مرحله است که هر کدام از مراحل آن مانند مرحله بعدی مهم است. به پرش به مراحل بعد و صرفه جویی در زمان یا پول می تواند شما را دچار وسوسه کند، اما نظر کارشناسان را به یاد داشته باشید: کاستن از گوشه و کنار تنها در دراز مدت برای شما هزینه بر خواهد بود. اختصاص زمان و حرکت با برنامه در مسیر اثبات شده تضمین می کند که محصول نهایی (برند جدید شما) بهینه سازی شده و با گذشت زمان آزمون خود را پس خواهد داد.

دانستن پنج مرحله برندسازی مفید و انتظارات شما در طول هر یک از آنها بسیار مفید می باشد:
تحقیق
تمام طرح های برندسازی موفق با تحقیق کامل و عمیق آغاز می شود. تحقیقات برند به شما درک درستی از ماهیت حال حاضر برند شما، نحوه دیده شدن شما توسط مشتریانتان و جایگاه مناسب شما در چشم انداز رقابتی می دهد.
استراتژی
استراتژی برند فرایند تعریف آرایش روانی برند شما و جایگاه یابی آن جهت رشد و موفقیت می باشد. پیام اصلی، ماهیت برند، مزیت رقابتی و وعده برند، عناصر بنیادی هستند که در طول مرحله استراتژی آشکار می شوند.
هویت
هویت برند شما چیزی بیشتر از صرف یک لوگو است. هویت برند تجسم بصری جایگاه یابی صورت گرفته در مرحله استراتژی می باشد. یک هویت قوی بر ویژگی های معین برند شما، اهداف آن، وعده ها، و ماهیت آن اثر خواهد گذاشت.
معرفی
این مرحله با معرفی برند جدید شما به دنیا آغاز می شود و روایت عمیق و گسترده ای است که با خود دارایی هایی مانند وب سایت، تضمین بازاریابی، و کانال رسانه های اجتماعی را به همراه دارد.
همراستایی
همسویی داخلی و خارجی، فرآیند پیوسته حصول اطمینان از این امر است که مشتریان و کارکنان شما هدف برندتان را متوجه شده و در راستای این اهداف رفتار کنند.

۴-چه انتظاراتی باید داشته باشید

نکته نهایی در زمینه بازسازی برند شرکت تان این است که بدانید باید چه انتظاراتی از این فرآیند دارید. تاثیرات مثبت بازسازی برند زیاد می باشد، اما سه مورد زیر از ارزشمندترین آنهاست: اتفاق آرا، شفافیت، و اعتماد به نفس.
بازسازی برند در نهایت سبب رفع ابهامات و اصول بدی که برند شما بر اساس آن ایجاد شده است، می گردد. ستون های بنیادین مانند اهداف، ماموریت، چشم انداز و ارزش ها به وضوح تعریف شده و به توافق تمام ذینفعان کلیدی می رسد. تاکید بر اهمیت ارزش این نوع اتفاق آرا در میان مدیران سخت است. تاثیر مثبت این امر را می توان در سراسر یک شرکت مشاهده نمود. از دیگر نتایج فرآیند بازسازی برند، تعریف یک مزیت رقابتی شفاف است. با تعریف صریح مزایای منحصر به فردی که شما به مشتریان خود ارائه می کنید، آنها را مجاب می کنید که چرا باید شما را نسبت به رقبایتان انتخاب کنند. در نهایت، بازسازی برند به شما و شرکت شما اعتماد به نفس می دهد. در زمینه برندسازی، از مدیران گرفته تا کارکنان و خود مشتریان، موارد کمی مانند اعتماد به نفس اهمیت بالایی دارد. یک برند منسجم و مجاب کننده الهام بخش اعتماد به نفس در ذینفعان داخلی جهت سفیر مفتخر برند بودن می باشد. همچنین الهام بخش اعتماد به نفس در مشتریان شما می باشد تا خود را با برند شما همراستا سازند.

خلاصه
بازسازی برند یکی از مفیدترین کارهایی است که یک شرکت می تواند به آن بپردازد. این کار موجب ایجاد هویت معتبر، منسجم و هدفمند برای برند شما می شود. فراموش کردن گذشته می تواند دشوار باشد. گرچه این کار شما را ایمن می سازد. اما ترسیم مسیر مطمئن برای آینده برندتان ارزش تمام مشکلات این مسیر را دارد. با عمل به موارد گفته شده در بالا، حداکثر نتیجه را از بازسازی برند خود خواهید گرفت، و برند موفقی ایجاد خواهید نمود که سبب جذب مشتریان و اقدام آنها خواهد گردید.

.

.

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *