خانه مقالات بازاریابی بازاریابی درونگرا- گام دوم: با مخاطبان خود صادق باشید

بازاریابی درونگرا- گام دوم: با مخاطبان خود صادق باشید

2 ثانیه خوانده شده
۰

بازاریابی درونگرا یک استراتژی بازاریابی برند است که تمرکز آن بر این موضوع است که به جای آنکه شما به دنبال مشتریان گوناگون بروید، برنامه ریزی هایی داشته باشید که کمک کند تا مشتریان در جستجوی شما باشند. البته به شرط آنکه آنقدر در زمینه ی کاری خود حرفه ای باشید تا مشتریان به راحتی بتوانند شما را پیدا کنند.  در واقع رویکرد بازاریابی درون گرا پاسخ به نیازها و دغدغه های مشتریان در قالب محتوای تولید دشه ی مناسب به صورت آنلاین است. این مطلب دومین نوشته از  نوشته هایی در این زمینه است که به شما کمک می کند تا در زمینه بازاریابی درونگرا به یک قهرمان تبدیل شوید. مطلب اول «آیا برند شما برای شروع بازاریابی درونگرا آماده است» گام اول را روشن کرد و همچنین راه رسیدن به موفقیت در بازاریابی درونگرا را مشخص کرد: اطمینان حاصل کردن از این که شما و گروهتان نسبت به استراتژی برندتان و سیستم های برندی که برند شما را ارائه می دهند تعهد دارید یا خیر!

 

گام دوم: با مخاطبین خود صادق باشید

آیا با مخاطبین بازاریابی درونگرای خود روراست هستید؟

برای ساختن محتوای بازاریابی درونگرای قوی، باید بر روی مخاطبین هدف تمرکز کنید. برنامه بازاریابی درونگرا و محتوای آن باید در ذهن مخاطبین هدف ماندگار شود. اگر محتوایی که تولید می کنید دقیقا همان چیزی نباشد که مشتری از شما انتظار دارد، فقط منابع خود را از دست می دهید و ریسک شکست تان بیشتر می شود. در گام اول بازاریابی درونگرا، شما باید درک درستی از مخاطبین دست اول برندتان داشته باشید. بدون بررسی و تحقیق روی مخاطبین نمی توانید یک استراتژی برند با کیفیت برای کسب و کار تعریف کنید. باید مخاطبین هدف را بشناسید و آن ها را دسته بندی کنید تا متوجه شوید کدام دسته مخاطبین را باید برای بازاریابی درونگرا هدف قرار دهید.

نکات مهمی در این زمینه وجود دارد:

مخاطبین هدف اولیه برند شما (مشتریانی که می توانند تصمیم بگیرند که از شما خرید کنند یا خیر) ممکن است از اینترنت استفاده نکنند اما امکان دارد دوستان و آشنایان آن ها کاربر اینترنت باشند. شما کدامشان را مخاطب برندتان قرار خواهید داد؟

شریکان بالقوه و نمایندگی های فروش ممکن است دنبال خدماتی باشند که شما ارائه می دهید، اما شما روی آن ها متمرکز نشده اید. آیا برای آن ها نیز به دنبال تولید محتوا هستید؟

تحلیل کننده ها، خبرنگاران، کارمندان و دیگران در صنعت شما ممکن است محتوای شما را ببینند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. آیا برای آن ها اختصاصا محتوا تولید می کنید؟ حتی اگر چیزی به آن ها نفروشید؟

 

چگونه به مخاطب دسترسی پیدا کنیم؟

هیچ دستورالعمل واحدی برای دسته بندی و اولویت دادن به مخاطبین بازاریابی درونگرا وجود ندارد و در واقع بخشی از جادوی بازاریابی درونگرا این است که شما به سمت مخاطبینی هدایت خواهید شد که حتی آن ها را نمی شناسید چرا که آن ها شما را از موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی پیدا کرده اند. در هر صورت این مساله نیز از اهمیت نیاز به ارزیابی مخاطبین کم نمی کند. برای ارزیابی این که کدام دسته از مخاطبین را هدف قرار بدهید ملاحظاتی وجود دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

بین مخاطبین هدف دسته اول برند و تاثیرگذاران (کسانی که روی تصمیم آن ها تاثیر می گذارند: شامل کاربران، منتقدان و متفکرین) تفاوت قائل شوید.

آیا می توانید فرآیند فروش را توضیح بدهید؟ آیا می توانید مخاطبین برندتان را با جزئیات توصیف کنید؟ چه سن و سالی دارند؟ چه تحصیلاتی دارند؟ چه چیزی خوشحالشان و چه چیزی ناراحتشان می کند؟ مشتریان برند شما به صورت شخصیتی چه کسانی هستند؟

آیا می دانید که مشتری شما مستقلا تصمیم گیری می کند و یا این که تحت تاثیر دیگران است؟

در نظر داشته باشید که بازاریابی درونگرای برند شما باید روی مشتریان دسته اول تمرکز کند و یا روی افراد تاثیرگذار روی مشتریان دست اول؟ باید بررسی کنید که آیا ارزش دارد که برای دسته های متفاوت مخاطبین محتوای متفاوت تولید شود؟

فراموش نکنید که بازاریابی درونگرا نه یک شبه بلکه با مطالعه مداوم و تلاش مستمر به نتیجه می رسد. شما می توانید با یک مخاطب شروع کنید و وقتی که بازخورد دریافت کردید درباره هدف قرار دادن مخاطبین بیشترتصمیم گیری کنید.

 

Armani - Banner online 790x63-02

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *