خانه مقالات برندینگ ایجاد راهنمای برندینگ برای حضور در شبکه های اجتماعی

ایجاد راهنمای برندینگ برای حضور در شبکه های اجتماعی

0 ثانیه خوانده شده
۰

برندینگ آنلاین دائمی در این زمینه که خریداران اینده نگر چه دیدگاهی نسبت به شما داشته باشند، یک عنصر مهم است. به منظرو این که یک برندینگ دائمی در فضاهای مختلف آنلاین داشته باشیم خیلی از شرکت ها یک «راهنمای فرم برندینگ» طراحی کرده اند. با استفاده از این راهنمایی ها، شرکت ها می توانند به روشی منحصر به فرد و قابل تشخیص حضور فعالی در فضای آنلاین داشته باشند، جدا از این که چه کسی محتوا را تولید می کند.اما یکی از مسائلی که در هیچ کدام از این راهنایی ها پیدا نمی شود این است که چگونه کسب و کار و برند خود را در شبکه های اجتماعی معرفی کنید. رسانه های اجتماعی یک راه فوق العاده و موثر برای به دست آوردن مخاطبین بسیار است. مطلب گذاشتن بر روی لینکدین یا توئیتر کمک می کند تا برند شما با همه خصوصیات و چشم اندازهایش همزمان با روند تکاملی اش به چشم بیاید.
بازاریابی شبکه های اجتماعی همچنین یک روش بسیار مناسب برای جذب مشتری های جدید و نگهداری و آگاه سازی مشتری های قدیمی از آن چه در شرکت شما اتفاق می افتد است. در اصل، حدود ۶۵% از مشتریان رسانه های اجتماعی شرکت های خدمات فناوری را قبل از خریدشان بررسی می کنند. بنابراین چگونه باید برندتان را وارد شبکه های اجتماعی بکنید و همزمان انسجام مجموعه خودتان را هم حفظ کنید؟ در این جا یک نمونه راهنمایی فرم برند به صورت گام به گام به منظور حضور در شبکه های اجتماعی را مشاهده می کنید.
گام اول: مخاطبین خود را بشناسید
همان طور که همه برندها می دانند شناخت داشتن از مشتری برای اینکه مطمئن شویم در راه درست قدم برمی داریم امری بسیار حیاتی است. به این فکر کنید که مخاطبین شما چه کسانی هستند و به آن ها اطلاع بدهید که از چه روش هایی با آن ها در تماس خواهید بود. گفت و گوهایتان با مشتری ها را در زمینه های مختلف بررسی کنید و از این اطلاعات در زمانی که می خواهید شبکه های اجتماعی کسب و کارتان را راه اندازی کنید استفاده کنید.

گام دوم: صدا و حجم پیام رسانی برند خودتان را مشخص کنید

صدای شما در شبکه های اجتماعی باید کاملا نزدیک و هماهنگ با صدا و حجم پیام های شما در کسب و کار خودتان باشد. این مساله به شما کمک می کند تا برای برندتان شخصیت درست کنید بنابراین در این زمینه «تداوم داشتن» اهمیت زیادی دارد. حتی اگر هنوز شبکه های اجتماعی برندتان راه اندازی نشده هم در نظر داشته باشید که شما قطعا می خواهید صدا و پیامی که از کانال های مختلف به مخاطبین می رسانید منحصر به فرد باشد. شما برای معرفی هر محصول یا خدمت نیازی به یک صدای جداگانه ندارید.
به یاد داشته باشید: مشتریان و مخاطبین شرکت شما را به عنوان یه روح و وجود می بینند بنابراین این کار را برای آن ها راحت کنید.

گام سوم: نوع محتوایی که قصد تولید آن را دارید را در نظر بگیرید

شرکت شما باید دقیقا بداند تمایل دارد چه مسائلی در شبکه های اجتماعی اش مطرح شود و چه مسائلی مطرح نشود. برای مثال: آیا شما پیشنهادهای شغلی را در شبکه فیسبوکتان مطرح می کنید؟ آیا تمایل دارید شبکه های اجتماعی تان تصویری منحصر به فرد و زیبا از شما ارائه بدهند؟ چه مدل یافته ها و یا توصیه های کارشناسی ای باید به اشتراک بگذارید یا ری توئیت کنید؟ به یاد داشته باشید صنعت فناوری یک صنعت منحصر به فرد است و مدام در حال به روز شدن و ارائه نوآوری های جدید است. استفاده از شبکه های اجتماعی یک روش بسیار مناسب برای اطلاع رسانی به مخاطبین و مشتریان در زمینه تغییرات جدید و مدل کاری برند شماست. قرار دادن هر چیزی در سر جای خودش با استفاده از تقویم یک شبکه اجتماعی بسیار راحت خواهد بود. مشخص کردن پارامترهای ابتدایی برند شما برای قرار دادن در شبکه های اجتماعی تصمیم گیری را در زمان استفاده از شبکه های اجتماعی راحت تر خواهد کرد.

گام چهارم: برای عکس ها برنامه داشته باشید
محتوای تصویری دقیقا همان چیزی است که باعث می شود شما در ذهن مخاطب متمایز شوید و مدت ها در آن جا باقی بمانید! این که نوع عکس ها و تصاویری که روی شبکه های اجتماعی قرار می دهید چگونه باشد بر روی نحوه برخورد بازدیدکنندگان و دنبال کنندگان شما در شبکه های اجتماعی تاثیر خواهد گذاشت.

مسائل زیر را در نظر داشته باشید:

  • آیا شما از عکس های آماده موجود در اینترنت استفاده می کنید و یا از عکس های گرفته شده توسط خودتان؟
  • آیا هر دفعه از یک سری عکس های خاص استفاده می کنید و یا با عوض شدن موضوع محتوایتان عکس هایتان هم تغییر می کند؟
  • آیا برای یک متن فقط یک عکس قرار می دهید و یا برای هر کلمه ای که می توانید عکس تهیه می کنید و قرار می دهید؟

فکر کردن به پاسخ این سوال ها می تواند به جلوگیری از اشتباهات احتمالی کمک کند و همچنین باعث می شود موقعیت های نامطلوب را قبل از قرار دادن عکس در شبکه های اجتماعی شناسایی کنید و یا اگر تا الان روش نادرستی به کار می بردید آن را سریع تر اصلاح کنید.
گام پنجم: مدل ارتباطی خود را بسازید

مدل ارتباطی برند شما در شبکه های اجتماعی بسته به عنوان پست های شما باید تفاوت داشته باشد، اما شما باید در همه پست ها یک ایده کلی داشته باشید. مثلا باید بدانید که می خواهید مشتری ها را از طریق آموزش و محتوای آموزشی جذب کنید و یا می خواهید مستقیما به آن ها محصول را نشان بدهید و به آن ها القا کنید که باید این محصول را بخرند.
در یک کسب و کار فوق العاده فنی و صنعتی که مشتری یا مخاطب اطلاعات کمی از شما دارد و اطلاعات فنی زیاد برای او گیج کننده خواهد بود، مدل ارتباطی اهمیت کلیدی خواهد داشت. چگونه باید پست های فنی بگذارید و در عین حال آن را برای مخاطب مشتری و قابل هضم کنید؟ مشخص کردن مدل ارتباطی به شما کمک می کند که تصمیم بگیرید چه مدل محتوایی باید برای شبکه های اجتماعی تان تولید کنید.

گام ششم: با کارمندان شرکت خود آشنا شوید

کل مجموعه شرکت، برند یا کسب و کار شما باید مدل و استراتژی شما در شبکه های اجتماعی آسنا باشند تا در همه شبکه های اجتماعی حضور فعالی داشته باشید. مطمئن شوید که همه کارکنان شرکت و همه کسانی که در زمینه به روزرسانی شبکه های اجتماعی شما نقش دارند استراتژی شما را می دانند و به آن ایمان دارند، چرا که در این حالت می توانید به راحتی آن ها را در بهتر کردن شبکه های اجتماعی تان به کار بگیرید.
با یک برندینگ دائمی و قابل تشخیص، شرکت شما یک تاثیر قوی بر روی مشتری های بالقوه خواهد گذاشت و همچنین یک حضور فعال در محیط وب خواهد داشت و به بازدیدکنندگان این اطمینان را می دهد که نیاز های آن ها کاملا شناسایی شده و شرکت در جهت رفع این نیازها گام بر می دارد. با استفاده از این برندینگ قوی در شبکه های اجتماعی مطمئن شوید که شخصیت برند شما چه در محیط واقعی و چه در محیط مجازی یک شخصیت متحد است.

 

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *