خانه مقالات برندینگ اهمیت داستان سرایی در موفقیت برندسازی

اهمیت داستان سرایی در موفقیت برندسازی

4 ثانیه خوانده شده
۰

برندسازی (برندینگ) و تبدیل شدن به یک برند  مشهور از نیازهای واقعی این روزها در زمینه تجارت است ، برندسازی اتفاقی نیست که در یک زمان کوتاه اتفاق بیافتد ، بلکه نتیجه فعالیت های برنامه ریزی شده و علمی می باشد.

در خصوص اهمیت برندسازی در موفقیت کسب و کار نیاز به اشاره نمی باشد زیرا تمامی فعالان اقتصادی می‌دانند که برای کسب تجربه موفقیت باید ابتدا شناخته شده و سپس مورد پذیرش قرار گیرند و نتیجه شناخته شدن و مورد پذیرش قرار گرفتن تبدیل شدن به یک برند ماندگارو جاودان است.

طبق آماری که در حوزه بازاریابی ارائه شده است می‌گویند مشتری برای شما فقط ۳۰ ثانیه زمان می گذارد و در همان ۳۰ ثانیه ابتدایی تصمیم به خرید گرفته و اگر این زمان طلایی را از دست بدهید مشتری را از دست خواهیم داد. یکی از راههای که چگونه این زمان را افزایش دهیم داستان سرایی می باشد!

 

داستان سرایی در برندسازی

داستان سرایی باعث افزایش زمان و تحمل شنیدن مشتری شما از ۳۰ ثانیه به رقم بالای ۳۰ دقیقه خواهد شد ، بدلیل اینکه انسان در ماهیت وجودی خود خواهان شنیدن و کسب تجربه هست ، پس برای اینکه یک برند ماندگار شوید باید از نشان تجاری خود یک داستان بسازید، داستانی که آن را برای مشتریان تعریف کرده و در آن به ارائه ارزشهای خدمات و محصولات خود بپردازید، داستان تجاری باعث  تمایز شما خواهد شد و می تواند کاری کند تا ذهن ها بمانید، اگر داستان شما جذاب و چالش برانگیز باشد، کسانی که آن را می شنوند حتی اگر مشتری شما نشوند با تعریف این داستان هیجانی برای دوستان و اطرافیان خود به رشد شبکه ای ارزش برند شما در اجتماع کمک خواهند کرد و سیل مشتریان را به سوی شما روانه می کنند و یا به عبارتی بازاریابی تر برای شما به صورت کاملا رایگان بازاریابی دهان به دهان میکنند و این شما هستید که با استفاده از تاثیرات این داستان به قله خواهید رسید. هانس‌ روسلینگ ، که از افراد خبره در داستان گویی است می‌گوید: تنها داشتن اطلاعات کافی نیست، بلکه نوع نمایش آن به شکلی که برای مخاطبان لذت بخش و قابل درک باشد حایز اهمیت است.

 

باید شما از اطلاعات بی معنا و اعداد ارقام خسته کننده ولی با ارزش و مهم خود یک داستان بصری و ذهنی تاثیر گذار بسازید و آن داستان را به عنوان در اختیار مشتریان قرار دهید، به این ترتیب نه تنها شما در ذهن مشتری ماندگار خواهید شد و داستان شما را برای دیگران تعریف میکند، شما به مشتری خود نزدیکتر خواهید شد به طوری که حتی در مواردی که شاید به شما هیچ ارتباطی نداشته باشد با شما تماس خواهد گرفت و به مشورت خواهد پرداخت و چه چیزی بهتر از نزدیکی و دوستی با مشتریان در این بازار رقابتی.

stevejobs-using-ipad

داستان سرایی در برندیگ را با مثالی از استیو جابز برای شما بیان می کنم ، اگر مراسم رونمایی از iPad را به یاد داشته باشید، استیو جابز روی صحنه یک مبل راحتی و یک میز گذاشته بود و فضای بصری اتاق استراحت خانه را به نمایش در آورده بود و پس از آن روی صندلی نشست و محصول خود را معرفی کرد.استیو جابز در آن ارائه با شبیه سازی فضای خانه، محصول خود را به صورت داستانی ملموس و لذت بخش برای مشتریان آتی خود معرفی کرد و در حین این داستان به ارائه ارقام مهم و قابلیت های محصول خود پرداخت و در ذهن افراد اینگونه جا انداخت که iPad یکی از نیازهای آینده هر خانه و یک وسیله رفاهی در منازل خواهد بود که استراحت بدون آن بی معنی است و شما نیز نتیجه این داستان سرایی را دیده اید که هنوز iPad یکی از پرفروشترین و رویای ترین تبلت های بازار است.

پس تا دیر نشده است با توجه به نکات مهم برند خود و با توجه به آنچه می خواهید مشتری با دیدن نام شما به یاد آورد اقدام به تولید یک داستان کوتاه و پر هیجان در حوزه کسب و کار خود نمایید و از تاثیر آن تا سالها لذت ببرید.

 

نویسنده:iranostad

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *