خانه مقالات برندینگ اصل کیفیت و موفقیت برند

اصل کیفیت و موفقیت برند

7 ثانیه خوانده شده
۰
0
0

برای افزایش فروش شما باید محصولات و خدمات خود را ارتقا ببخشید. همه میدانند که «محصولات و خدمات بهتر در بازار برنده است» این اصل کیفیت است. ابتدایی ترین اصل کسب و کار. یک اصل، حقیقتی بدیهی است و نیازی به اثبات ندارد، همه میدانند که اصول درست است و هیچکسی درباره بدیهیات بحث نمیکند، همه میدانند که «محصولات و خدمات بهتر برنده بازار است». ولی زمانی فرامیرسد شخصی پیدا میشود و این اصول قدیمی را زیر و رو میکند و بعد، آن اصول دیگر حقیقت نیستند سالیان متمادی بشر فکر میکرد جهان مسطح است و کوپرنیک بود که این اصل را زیر و رو کرد و گفت جهان گرد است. همه فکر میکردند زمین ثابت است و خورشید به دور آن میگردد، گالیله این اصل را زیر و رو کرد و همه میگفتند که دو خط موازی در بینهایت به همدیگر میرسند و انیشتین با نظریه نسبیتش این اصل را نقض کرد. حالا هم دنیا گرد است، هم بدور خورشید میگردد و هم دو خط موازی زودتر از بینهایت به هم میرسند.

در کسب و کار اصل کالا و خدمات بهتر برنده بازار است را تمامی مدیران قبول دارند، کیفیت اولین آیتم از نظر آنهاست که باعث پیروزیشان در رقابت میشود. ولی تا به امروز فکر کرده اید که کیفیت بی ام و بهتر است یا بنز؟ بین دو برند تویوتا و هوندا کدام کیفیت بهتری دارند؟ نایک بهتر است یا آدیداس؟ بین دو برند پپسی و کوکا کدام یک کیفیت بالاتری دارد؟

برای انتخاب اولویت‌های دیگری هم وجود دارند، شکل، مزه، کارایی، پروموشن و غیره، مزه قابل‌درک است ولی کیفیت چطور؟www.brandabout.ir

اگرچه هم مشتریان و هم فروشندگان با تکیه‌بر کلمه کیفیت به دادوستد می‌پردازند ولی در اینجا باید با دو موضوع کاملاً متفاوت آشنا شویم، کیفیت کالا و خدمات و یا درک ما از کیفیت کالا و خدمات

درواقع برندهایی که با یکدیگر رقابت می‌کنند بسیار شبیه هم هستند، اگر در کیفیت هم تفاوت‌هایی داشته باشند، اندازه‌گیری آن‌ها مشکل است ولی اندازه‌گیری درک مشتری از کیفیت کالا و خدمات یک برند بسیار ساده‌تر است. هدف کسب‌وکارها باید بالاتر بردن درک کیفی کالا و خدماتش باشد. کیفیت یک امر درون‌سازمانی است لذا پیشنهاد می‌شد در کارخانه و شرکتتان سعی کنید تا کیفیت کالا و خدمات را بالا ببرید ولی در بازار باید به دنبال بالا بردن درک مشتری از کالا و خدماتتان باشید.www.brandabout.ir

حتماً سعی کنید تا کیفیت کالا و خدمات خود را بالا ببرید کسی با این موضوع مخالفتی ندارد ولی بدانید که کالای باکیفیت و درک مشتری از کیفیت بالا دو امر کاملاً متفاوت است.

کالای بی‌کیفیت قطعاً در بازار می‌بازد ولی هیچ تضمینی برای برنده شدن کالا و خدمات باکیفیت نیست مگر آنکه هدف بازاریابی‌تان حمله به ذهن مشتری با بالا بردن مفهوم کیفیت در ذهن آن‌ها باشد.

 

برای رسیدن به این مهم ۴ راه وجود دارد که در مقاله بعدی به آن می‌پردازیم

(برگرفته از کتاب تمرکز Focus نویسنده ال ریس)

تمام حقوق این نوشته متعلق به نویسنده است و استفاده بدون اجازه از نویسنده پیگرد قانونی دارد

بهروز لطفیان  ۲۹ تیر ۱۳۹۵

منبع: فرصت امروز 

 

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده بهروز لطفیان
بارگذاری بیشتر در مقالات برندینگ

پاسخ دهید

بررسی کنید

تاکسی اینترنتی در مقابل تاکسی تلفنی سنتی

چندی است دعوای بین کسب و کارهای آنلاین و سنتی در حال بالا گرفتن است، اسنپ و تاپسی صدای آژا…