خانه مقالات برندینگ اشتباهی که استارت آپ ها در برند سازی انجام می دهند

اشتباهی که استارت آپ ها در برند سازی انجام می دهند

6 ثانیه خوانده شده
۰
استارت آپ

من هم به‌عنوان یک فرد در حوزه کسب‌وکار، مرتکب اشتباهاتی در این حوزه شده ام و چون دوست ندارم شما این اشتباهات را تکرار کنید، چند نکته کلیدی را در برندسازی بیان می‌کنم.

اشتباه اول: عدم قبول دارا بودن یک برند

برندها تنها برندهای موجود در جدول ۵۰۰ شرکت برتر مجله فورچون نیستند. اگر در حال انجام کسب‌وکار هستید یا با فردی درباره آینده کسب‌وکارتان صحبت می‌کنید، پذیرید که در فرایند برند سازی قرارگرفته‌اید.

اشتباه دوم: محول کردن برند برای آینده

هنگام صحبت با استارت آپ ها در مورد برندشان، نمی‌دانم چند بار این جمله‌ها را شنیده‌ام: ” آن را به آینده محول کرده‌ایم” یا ” در موردش در زمان دیگری بحث خواهیم کرد” برند شما منتظر نمی‌ماند زیرا با هر چیزی که شا ارتباط برقرار می‌کنید  بر برند شما تأثیر می‌گذارد. بعلاوه هر چه شما برای تأثیرگذاری بر برندتان منتظر باشید، در آینده باید تلاش و هزینه بیشتری را صرف این تأثیرگذاری بپردازید.

اشتباه سوم: نداشتن استراتژی برند

شما باید در مورد برندتان مثلاً در مورد مأموریت چشم‌انداز آن، تصمیم‌گیری کنید. شما باید قادر باشید به صراحتاً این موارد را مشخص کنید:  ۱- موقعیتتان نسبت به رقبا، عامل تفاوت و منحصربه‌فردی برند شما چیست؟ ۲- بازار هدفتان و کسانی را که مورد هدف شما نمی‌باشند، ۳- چشم‌انداز داخلی برای برند. فرهنگ شما چگونه است و اینکه میراث برند شما چیست؟

اشتباه چهارم: برابر قرار دادن لوگو با برند

نشان‌واره و رنگ‌ها برند شمارا نشان می‌دهند اما برند کلی شما نمی‌باشند، و نیز نباید نقش و اهمیت لوگو را ندیده گرفت.

اشتباه پنجم: سرمایه‌گذاری اندک روی برند

برند سازی نیاز به‌صرف زمان و پول دارد. اگر حاضر نیستید که روی آن سرمایه‌گذاری کنید پس انتظاری از آن نیز نداشته باشید. کسب‌وکارهای کوچک به‌راحتی هرگونه مقایسه با برندهای بزرگ را کنار می‌گذارند اما هرکسی از جایی شروع کرده است. نایک، کوک و تارگت با سرمایه گذاری سنگین جهت ساخت هویت، خوش‌نامی و معروفیت و برندسازی به این جایگاه رسیده اند.

اشتباه ششم: تصورتان بر این است که می‌توانید این کار را تمام و کمال انجام دهید.

شما نمی‌توانید این کار را تمام و کمال انجام دهید. مطمئناً ازنظر فنی این کار را انجام می‌دهید و بعضی‌اوقات فکر می‌کنید که همین کافی است اما غیرممکن است که شما درنهایت بتوانید اختلافات بسیار ظریف اصول مختلف مانند بهینه‌سازی موتور جستجو(SEO) روابط عمومی (PR) یا منابع انسانی (HR) را تشخیص دهید. منابع مورد اعتماد را ترویج دهید سپس برگردید و از شکوفایی برندتان مراقبت کنید.

 

 

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *