خانه مقالات بازاریابی احوالات برند و بازاریابی در سال ۲۰۱۶

احوالات برند و بازاریابی در سال ۲۰۱۶

2 ثانیه خوانده شده
۰

از قدیم می گویند که سه نوع بازاریاب وجود دارند که هر کدام به نوعی با شرایط بازار برخورد می کنند: آن هایی که تابع شرایط هستند، آن هایی که شرایط را ایجاد می کنند، آن هایی که اتفاقات و شرایط را رصد می کنند و برایشان جالب است. برای آن دسته از بازاریابان باهوشی که تمایل دارند جزو دسته دوم قرار بگیرند مطالعه آن چه که در ادامه می آید کمک کننده است:

سال ۲۰۱۶ و آن چه که آینده برای ما به ارمغان می آورد در حال اتفاق افتادن است. در علم عددشناسی ترکیب عدد ۱ (نشان دهنده پیشرفت و حرکت رو به جلو) و عدد ۶ (عدد کسب و کار و سرمایه گذاری) می شود۱۶، تلفیقی از رهبری، حرکت رو به جلو و سودآور. البته این مساله فقط زمانی صادق است که شما بازاریابی باشید که حاضر باشید موفقیت مجموعه خود را روی اعداد و حوادث قریب الوقوع شرط ببندید. در دنیای واقعی که صحبت از روندها و حوادث واقعی است، مرور جامع بر روی یک روش قابل اتکا تر و قوی تر برای پیش بینی روندهایی است که در سال ۲۰۱۶ اتفاق خواهد افتاد. به این لیست نگاهی بیندازید:

  • همه از یک نوع: مشتریان محصولات و خدمات شخصی تر و خصوصی تری را طلب خواهند کرد.
  • فناوری انسانی بزرگنمایی شده: دنیای دیجیتال و موبایل در همه حالات و فرم ها باعث ایجاد حس قدرت در همه مشتریان خواهند شد.
  • تعامل با برند: بازاریاب ها می گویند اینکه مشتری با برند تعامل داشته باشد رابطه مستقیم دارد با این که چه درکی از آن برند دارد در مقابل آن چه که واقعا آن برند هست.
  • انتظار همه چیز: توانایی یک برند در زمینه ارزیابی انتظارات واقعی، ناگفته و توقعات در حال افزایش مشتری باعث ایجاد تعامل بیشتر، ایجاد وفاداری و سودرسانی به آن برند می شود.
  • زمان بسیار اهمیت دارد: توقعاتی که در طول زمان از یک برند ایجاد می شود، باعث آماده شدن شرایط دسترسی به محصول، رساندن محصول به مشتری و همچنین خدمات رسانی به مشتری می شود.
  • هر چه باشد برند است، عقل و شعور ندارد! افزایش میزان انتظار از یک برند باعث افزایش نیاز به محصولات/ خدمات به عنوان کالا می شود. برندها باید قابل تمایز باشند و تبدیل به موضوعی معنی دار، حسی و مهم برای مشتریان بشوند.
  • دسته بندی پادشاه است: برای وارد تعامل شدن با مشتریان باهوش تر و دارای انتظارات خاص تر و بیشتر، یک برند باید در زمینه دسته بندی کردن محصولات و خدماتی که ارائه می دهد قوی تر عمل کند.
  • برندها ملموس تر خواهند شد: برندهای موفق باید دارای آیتم های حسی ای در دسته بندی هایشان باشند و از ان ها به عنوان پایه و اساسی در معرفی کردن خودشان استفاده کنند.
  • داستان هایی که می گویید نباید تخیلی باشند! داستان سرایی کردن برای مشتری خوب است، اما داستان هایی که یک برند می گوید باید واقعی باشند و ارزش های واقعی آن برند را نشان بدهند و همچنین مشتری جذب کنند، در غیر این صورت بازاریابان به جای این که مشتری جذب کنند تبدیل به دلقک ها و افراد سرگرم کننده می شوند.
  • نمایشگاه های کالا در حال بسته شدن هستند: الگوی خرید مشتری ها در حال تغییر است و به سمت خرید آنلاین تمایل پیدا کرده اند و از این طریق راحت تر برای خرید تصمیم می گیرند و تکیه بر نحوه خرید سنتی کاهش پیدا می کند.
  • خریدکنندگان حرفه ای باید تجربه های خرید سطح بالا و پیشرفته ای هم داشته باشند: خرده فروشی در آینده نزدیک تبدیل به انتقال خدمات انسانی به همکاران دیجیتالی و کیف پول های مجازی می شود. در این زمینه به چراغ های دستگاه های دارای RFID و صفحات لمسی دقت کنید که سطح خرید های جزئی را افزایش می دهند.
  • چندفرهنگی بیشتر: هرچه گروه های قومی و نژادی بیشتری بروز و ظهور پیدا می کنند، برندها و خرده فروش ها حس فرهنگی و چند فرهنگی بیشتری را برای برند خود ایجاد می کنند.
  • اصالت آنلاین: هر چه این نظریه «اینترنتی شدن همه چیز» گسترش پیدا می کند، مشتریان نیاز به احساس آرامش و امنیت بیشتری در زمینه خریدهای اینترنتی خودشان خواهند داشت.
  • مرده در دنیای دیجیتال: برندها سوال های خودشان در زمینه حضور در دنیای دیجیتال را از «آیا من باید در این فضا حضور داشته باشم؟» به «حالا که در این فضا حضور دارم چکار باید بکنم؟» تغییر خواهند داد.
  • بومی عمل کردن: بازاریابی محتوا در حال تبدیل شدن به یک تخصص است. ابزاری از قبیل GPS مشکلات مربوط تبلیغات بومی و توجه کمتر مخاظبین را حل کنند. واحد های اندازه گیری از شمردن تعداد به تعداد بازدیدها، به اشتراک گذاشتن ها، پسندیدن ها و … تبدیل خواهند شد.

کسی نیازی به واحدهای اندازه گیری ندارد برای این که بفهمد بازاریابان هر روز با چالش های جدیدی مواجه هستند. اما در عین حال، اگر شما بخواهید کار جدیدی انجام بدهید، باید دست از انجام دادن کارهای قدیمی بردارید. این روندهای حسی باعث می شود که امکان در هم شکستن و دست کشیدن از عادت های قدیمی به وجود بیاید و در عوض روش های جدیدی برای وارد تعامل شدن با برند، مدل های کسب و کار جدید و موقعیت های سودآور جدید برای سال های آینده به وجود بیاید.

 

  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • حمایت از کالای ایرانی

    تا خرید کالای ایرانی چقدر فاصله داریم؟

    تا خرید کالای ایرانی چقدر فاصله داریم؟ بازاریابی بحثی است درباره بازار و مشتریان و برای آن…
  • وِژه نامه نوبهار 97

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۷

    با نزدیک شدن سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای چهارمین سال در وب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *