خانه مقالات برندینگ آیا زمان برندسازی مجدد شرکت شما فرا رسیده است؟

آیا زمان برندسازی مجدد شرکت شما فرا رسیده است؟

0 ثانیه خوانده شده
۰

هیچ کسب و کاری نمیتواند فقط به واسطه ی توانمندی ها و افتخاراتی که کسب کرده است خود را برترین و بهترین و بی نیاز از انجام تغییرات بداند. کسب و کار شما ممکن است با تغییرات اقتصادی و بازاری متفاوتی مواجه شود و تغییرات اساسی در برندتان را نیز منجر شود. تصمیم گیری در مورد این موضوع که آیا برند و تجارت شما نیاز به طراحی مجدد دارد یا خیر، حائز اهمیت است. طراحی دوباره ی کسب وکارتان چیزی فراتر از ایجاد تغییرات ظاهری در کار است و به تغییراتی بنیادین نیز میتواند اشاره داشته باشد. یک شرکت زمانی می تواند در فکر طراحی مجدد برای برند خود باشد که یا چهره ی آن برند موجود تضعیف شده باشد و در فکر طراحی چهره ای جدید باشد و یا بتواند در هر یک از زمینه های ذیل بهبود ایجاد کند و برند خود را تقویت کند: کیفیت محصولات و خدمات، تغییرات در بازار و میزان دسترسی به کالا و خدمات، آگاهی از برند، ارتباط با مشتریان، ایجاد ترجیح و برتری در کالاهای خود، تغییرات در میزان مصرف، بهبود پیوندهای عاطفی و احساسی با برند و … . اگر شرکت شما بتواند در هریک از این موارد تغییر و پیشرفتی ایجاد کند میتوان گفت زمان طراحی مجدد فرا رسیده است. توجه به موارد زیر در طراحی مجدد یک برند ضروری است:

  1. به دنبال کسب مزیت رقابتی باشید:

برند شما چهره ی عمومی کسب و کار شما در جامعه است. طراحی مجدد یک برند که به خوبی اجرا شود، این امکان را به شما میدهد که پویایی های موجود در بازار را به خوبی در کسب و کار خود منعکس کنید، مزیت رقابتی کسب کنید، سرعت عملکرد خود را افزایش دهید و در کار خود پیشرو باشید، در رقابت با سایرین پیروز شوید و سهم بازار خود را از طریق به روز کردن و تغییر چهره ی برند خود افزایش دهید. فراموش نکنید با بازنگری نادرست برند و پیام آن، میتوانید مصرف کنندگان خود را از دست بدهید و سودآوری خود را کاهش دهید.

  1. تحریک نقاط رشد:

طراحی مجدد برند به شما کمک میکند تا بتوانید کارایی و اثربخشی بیشتری در مقابل خواسته های مشتریان خود ایجاد کنید. بسیاری از شرکت ها در بازاری با شرایط پیچیده با سبد محصولات متنوع و مخاطبان پراکنده و تبلیغات غیر منسجم و نامنظم مشغول به فعالیت هستند. یک طراحی مجدد موفق میتواند شرایط کار و فعالیت در بازار را ساده تر و منظم تر کند. همزمان با گسترش و رشد شرکت مشتریان شما نیز به دنبال تغییرات مثبت از طرف شما هستند.

  1. پیشرفت های بلند مدت در بازار:

طراحی مجدد میتواند زمینه های رشد طولانی مدت و سیر تکاملی فعالیت یک برند را منجر شود و شرکت ها و کسب و کارهای کوچک را رونق ببخشد و افق بلندتری برای آنها ایجاد کند. تجارت هایی که توانایی طراحی اثر بخش و بهبود برند خود را ندارند در میان بازار رقابت به راحتی جایگاه خود را از دست میدهند.

  1. نوآوری=سودآوری

به همان میزان که یک شرکت باید در اندازه و جایگاه خود در بازار تغییراتی ایجاد کند، در نوآوری های فناورانه نیز باید تغییراتی به وجود آورد. به عبارت دیگر از بعد تکنولوژی نیز باید پیشرفت کند. تکنولوژی و پیشرفت در کسب و کار دو جزء جدا نشدنی هستند. همان طور که گفته شد برند شما چهره ی عمومی کسب و کار شماست و شکست در نوآوری و ایجاد خلاقیت در کارتان باعث می شود تا مشتریان شما نسبت به برندتان بدگمان شوند و حضور رقبای قدرتمند نیز شما را از عرصه ی رقابت حذف کرده و سودآوری شما را حداقل کند.

نکته مهم:

به هر دلیلی که به دنبال برندسازی مجدد برای کسب و کار خود هستید باید بتوانید در صنعت و کار خود بهترین باشید و بهترین پیشنهاد ها را برای مشتریان خود ارائه کنید. طراحی دوباره ی یک برند می تواند حس شروعی دوباره و نو شدن را در تمام شرکت شما به وجود آورد و این امکان را به کارکنان میدهد که در طراحی مجدد خلاقانه و ایجاد فرهنگی مناسب نیز همکاری داشته باشند

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *