خانه مقالات بازاریابی آژانسی، آژانسی که در ترافیک خود ماند و هرگز به مقصد نرسید!

آژانسی، آژانسی که در ترافیک خود ماند و هرگز به مقصد نرسید!

21 ثانیه خوانده شده
۰
تبلیغات آژانسی

تب تجارت های آنلاین و بالاخص سامانه های هوشمند تاکسی سرویس در این روزها بسیار بالاست تا جایی که این سبک از تجارت علاوه بر موج سواران همیشگی نظر بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است و با توجه به سرعت اینگونه کسب کارها که آن را از شتاب فضای دیجیتال وام گرفته بسیاری را در دام خود میکشاند و به همان سرعتی که شروع میشود به همان سرعت نیز از گردونه رقابت حذف میگردند.
در چند ماه اخیر شاهد تولد برند جدیدی در حوزه حمل و نقل درون شهری با نام آژانسی بودیم که همان ابتدای راه به مقصد خود هم نرسید چه برسد به مقصد مسافر!
با توجه به تخصصم ورود به مسائل دیگر را جایز نمیدانم و فقط در حوزه تبلیغات این برند که با حجم خوبی هم شروع شد به چند نکته کاملا اشتباه اشاره میکنم؛
رنگ سازمانی برند، قرمز انتخاب شده بود که به شدت با شالوده خدمت در تضاد بود، در حمل و نقل و قوانین راهنمایی و رانندگی از رنگ قرمز به عنوان خطر و ممنوعیت ها استفاده میشود و در نقشه های ترافیکی شهری هم پر ترافیک ترین مسیر با رنگ قرمز مشخص میگردد و از طرفی این رنگ سرشار از هیجان و ماجراجوییست که با شالوده آرامش و سفری آرام که رقبای سر سخت این تجارت مانند تپ سی و اسنپ آن را بخوبی رعایت کرده اند نیز در مغایرت است.
طراحی لوگو تایپ و ساین بسیار دمدستی و عجولانه انجام شده است بگونه ای که ساین بخشی از فونت انگلیسی لوگو تایپ شده و با جدا سازی رنگ و فرم ساین، نام به صورت "jancy" خوانده میشود.
سیاری از مخاطبین این اپلیکیشن افرادی هستند که با فضای آنلاین ارتباط خوبی دارند اما دقیقا برعکس این برند فعالیت بسیار ضعیفی در فضای تبلیغات آنلاین داشته است.
در کلیه تبلیغات شرکت مذکور روی رنگ قرمز که به نوعی تداعی گر خطر و ممنوعیت های این کسب و کار هم محسوب میگردد، مانور اشتباه و تاکیدی صورت گرفته که در تصاویر میبینیم، مانند؛ خط قرمز در روی نقشه بعنوان مسیر انتخابی آژانسی، که اشاره دارد "ما پر ترافیک ترین مسیر را انتخاب میکنیم" یا دایره ورود ممنوع راهنمایی که روی درب آژانسی طراحی شده است و میگوید ورود به تاکسی ما ممنوع! و درنهایت تاکسی های آژانسی که همیشه در مسیر قرمز پر ترافیک قرار دارند.

 

 

 

 

 

 

در واقع گویا مشاور تبلیغاتی برند آژانسی سوگند یاد کرده است در قبال پول هنگفت تبلیغاتی که به من میدهی تمام سعیم را میکنم که هرگز موفق نشوی. به واقع برای من این حجم از اشتباهات روشن از سوی یک متخصص تبلیغات بسیار بعید است و فقط در دو صورت ممکن میگردد: اول نابلدی و دانش صفر در حوزه تبلیغات و یا دوم قصد و نیت سوء که دومی بسیار بعید خواهد بود.
باشد که شاهد کارهای خوب و تاثیرگذار در حوزه تبلیغات و در حمایت از برندهای کشورمان باشیم.

نویسنده: مسعود توحیدی / کارشناس ارشد تبلیغات 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *