خانه مقالات برندینگ گسترش و رشد برندسازی در چین

گسترش و رشد برندسازی در چین

10 ثانیه خوانده شده
۰

رشد برندسازی در چین از زبان Vladimir Djurovicمدیر عامل Labbrand

نگرش های متفاوتی نسبت به برندسازی و برندینگ وجود دارد و طبیعتا من نیز دیدگاه مختص به خود را دارم. هیجان انگیز است که پروژه ی برندسازی که همچون سفری طولانی می باشد، در ابتدا فقط یک ایده و نظر است و با رشد و پرورش آن به یک پروژه ی بسیار بزرگ تبدیل می شود. شخصیت های متفاوت افراد، علایق، محیط، فرهنگ و …، همگی منجر به ایده های متفاوت و هدایت به سمت یک پروژه ی برندسازی متفاوت می شود. برند، یک معنا و مفهوم غیر قابل لمس است که البته تماما با ابعاد فیزیکی کار، ارتباط دارد. به این معنا که آنچه از وجود یک برند تصور می شود نه تنها باید بر اجزا و ابعاد ناملموس (مانند برخورد با مشتری) اثر بگذارد بلکه بر تمامی عوامل فیزیکی (مانند نحوه ی چیدمان، آرایش فضا، لباس و …) نیز به شدت تاثیر می گذارد.

احساسات و عواطف از عواملی هستند که می توانند بر پیام یک برند تاثیر بگذارند. این تاثیرات خود را در غالب رنگ لوگو و برند و طراحی ابعاد فیزیکی، نشان می دهند. پیام برند یکی از مهمترین عواملی است که می تواند منجر به وفاداری یا بیگانگی مخاطبان نسبت به یک برند شود.

با گسترش فضای تکنولوژی و دیجیتال و گسترش فضاها و رسانه های مختلف، شاید بتوان گفت که برندسازی و رساندن پیام خود و معرفی یک برند برای مخاطبان تا حدی ساده تر شده است به شرط آنکه برنامه ریزی مشخصی برای آن وجود داشته باشد.www.brandabout.ir 

همان طور که در ابتدا به آن اشاره شد، برای درک بهتر، پروژه ی برندسازی همچون سفری طولانی مدت در نظر گرفته می شود تا بتوان از شباهت میان این دو، به نتایج بهتری دست یافت. همان طور که برای رفتن به یک سفر طولانی مدت، از قبل به آن فکر شده است و مکان مورد نظر انتخاب شده و پس از آن برنامه ریزی ها و وسایل مورد نیاز تهیه می شود، برای برندسازی نیز تمامی این مراحل و البته با جزئیات بیشتر وجود خواهد داشت. برای آنکه بتوانیم برند خود را به خوبی ارزیابی کنیم باید بتوانیم تمایز و تفاوت برند، دانش منحصر به یک برند، ارزش ها و میزان رقابتی بودن آن را با دیگر برندها مورد سنجش قرار دهیم.

تلاش ما در جهت بررسی و مطالعه ی هر چه بیشتر پدیده ی برندینگ، تمرین آن، کشف جزئیات و زوایای پنهان و درک هرچه بیشتر آن است.

با برندابات بخوانید، بیاموزید و قدرتمند شوید.

در چین نیز در طی سال های اخیر، اقدامات متفاوتی در این راستا انجام شده است. از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۰۸، بازرگانی و تجارت با رویکرد برندسازی با سرعت پایین در نوآوری شروع شد. اقتصاد چین در این بازه رو به گسترش بود. برندهای مختلف در حال ظهور بودند بدون آنکه درک عمیقی نسبت به آن وجود داشته باشد. اکثرا به دنبال کسب نام و شهرت، رقابت و مورد توجه مخاطبان باشند. اغلب مخاطبان تنها مصرف کنندگان مقطعی بودند و وفاداری خاصی نسبت به یک برند نداشتند. برندهای خارجی در چین نیز تنها یک اسم بودند. شاید بتوان گفت که تنها نوآوری در کالاهای مصرفی مربوط به یک نوع بیسکوئیت توسط Danone  و یک نوع چای توسط لیپتون بود. پس از آن، طی سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲، نوآوری بیشتری در سطح کالاها و محصولات رخ داد و آینده ی بهتری نیز برای برندهای چینی تصور شد. در این بازه از زمان، چین نه تنها در سایه ی برندهای بزرگ نبود بلکه خود به عنوان یک مبدع دیده میشد. برگزاری بازی های المپیک در Beijing، چین را در یک موقعیت برتر جهانی قرار داد. با بحرانی که در طول این سال ها متوجه دیگر کشورها بود، تمام امیدها برای بهبود شرایط اقتصادی، متوجه چین بود. با گذشت زمان اغلب شرکت های چینی، توجه ویژه ای نسبت به معنا و مفهوم برندینگ پیدا کردند و وجود آن را امری ضروری دانستند.www.brandabout.ir 

Olympics-Beijing

سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۵، اوج توجه به برندسازی در چین بود و رونق بسیاری یافت. برندها قدرت یافتند و سرمایه گذاری های زیادی برای دانش برندینگ انجام شد. پس از المپیک، Beijing رشد بیشتری یافت و shanghai نیز به عنوان یک قطب بین المللی و مورد توجه شرکت های چند ملیتی قرار گرفت.

بدین ترتیب، واژه ی برند و برندسازی نیز در طی سال های متمادی به چین نیز وارد شده و با سرعت هرچه بیشتر در حال گسترش و بهبود است.

 

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *