هر شرکتی قطعاً میتواند وضعیتی بهتر از وضعیت کنونی خود داشته باشد و برای این موفقیت هیچ فرمول پیچیدهای نیاز نیست که بدانید و یا حتی نیاز به پیادهسازی فرایندی بهغیراز فرایندهای جاری شما نمیباشد درواقع استفاده بهتر از امکانات و منابعتان شمارا به این مهم میرساند. ولی چگونه میتوان از امکانات و منابعتان بهتر استفاده کنید؟
- تمرکز
بسیاری بر این باورند که با کوشش بسیار میتوان یک کار را بهتر انجام داد البته این نظریه میتواند درست باشد ولی هزینه زیادی را به سازمان تحمیل میکند مگر آنکه این تجربه را در خصوص یک فعالیت به دست آورید. این نگرش را نگاه تخصصی مینامند که کمک میکند در یک کار سریعتر و کمهزینهتر به موفقیت برسید. وقتیکه تخصصی کار میکنید در طول زمان در برابر چالشهای مشابه قرار میگیرید و دانشی را به دست خواهید آورد که به کمک آن میتوانید میزان اشتباهاتتان را پائین تر آورده و میزان تصمیمات اشتباه را کمتر میکند و درنهایت باعث استفاده بهتر از منابع و امکاناتتان میشود. برای کسب دانش تخصصی باید متمرکز شوید. تمرکز به شرکت شما کمک میکند تا بتوانید سریعتر و مطمئنتر به موفقیت برسد.
- تغییر نگرش از بهتر بودن به متمایز بودن
بسیاری از شرکتها به دنبال بهتر بودن هستند، و بر کیفیت بهتر کالا یا خدماتشان متکی هستند. ولی باید گفت درواقع این استراتژی نمیتواند کمک قابلتوجهی به سازمانتان بکند، مشتری در بسیاری از مواقع نمیتواند بین دو کالا یا خدمات کیفیت بهتر را تشخیص دهند، این مفهوم کیفیت است که به مشتری در انتخابش کمک میکند و مفهوم کیفیت با واقعیت کیفیت متفاوت است. باید توجه داشته باشید که شما حتی اگر بهدرستی مدعی کیفیت برتر باشید ولی برند اول در صنعت خود نباشید مشتری حرف شمارا باور نمیکند. ازنظر مشتری اولینها ، بهترینها هستند پس تلاش کنید با خلق تمایز اول شوید بجای آنکه دریای بهترینها خود را غرق کنید.
- تفکر برنده شدن را در سازمانتان جاری کنید
مانند یک برنده فکر کنید، برندهها اگرچه در انجام کارهای جاری بسیار خبره و دقیق عمل میکنند ولی از خطاهای احتمالیشان غافل نیستند بسیاری از شرکتها با کوچکترین خطا میتوانند از گردونه رقابت حذف شوند. لذا اگرچه توانمندی کارکنان، امکانات و … دربردن شما تأثیر دارد ولی این نتیجه است که در انتها دیده میشود، هیچوقت خود را دست بالا نگیرید و درصدد پیدا کردن نقاط ضعفتان باشید، اگرچه نمیتوان یکشبه بسیاری از نقاط ضعف را از بین برد ولی حداقل از آن نقاط توسط رقبا غافلگیر نمیشوید.
- از غافلگیری رقبا غافل نشوید
بازاریابی جنگ است و یکی از موفقترین انواع استراتژی در جنگ استراتژی غافلگیری است، از همانجاییکه رقیبتان فکر نمیکند به او حمله کنید، نقطهضعفی در نقطه قوتش پیدا کنید و نتیجه را به نفع خود تغییر دهید
شاید این واقعیت را بدانید و شاید ندانید، واقعیت این است بردوباخت شما قبل از ورود کالا یا خدماتتان به بازار تعیین میشود، چگونه؟ در مقالات بعدی به آن میپردازیم.
تمام حقوق این نوشته متعلق به نویسنده است و استفاده بدون اجازه از نویسنده پیگرد قانونی دارد.
منبع:فرصت امروز