خانه اخبار تمرکز در خدمات با نگرش صنایع ارتباطی و مخابراتی

تمرکز در خدمات با نگرش صنایع ارتباطی و مخابراتی

0 ثانیه خوانده شده
دیدگاه‌ها برای تمرکز در خدمات با نگرش صنایع ارتباطی و مخابراتی بسته هستند

همه برای موفقیت میخواهند گسترش دهند، در صورتیکه موفقیت جهت مخالف آن را دارد یعنی تمرکز.

آیا تمرکز به همان اندازه که در محصول مهم است، در فعالیتهای خدماتی نیز اهمیت دارد؟ در واقع جواب بله است و متد پیاده سازی همان ایجاد جایگاه در ذهن میباشد، موضوع را با مثالی مطرح میکنم

یاهو چه بود؟ با ارزشترین برند اینترنتی که تمرکزش بر روی “جستجو” بود و این نگرش ارزش سهام یاهو به ۱۱۴ میلیارد دلار رسید.

بعد از مشهور شدن و پولدار شدن یاهو چه کرد؟ بسیاری از شما بهتر از من میدانید که چه اتفاقی افتاد، کاری را انجام داد که همه شرکتها انجام میدهند، گسترش دادن خدمات در زیر برند یاهو.

در دهه گذشته مدیر عامل یاهو گفت “در تجارت آنلاین و خرید آنلاین شما  شاهد رشد گسترده و سریع ما در  تمامی قسمتهای مربوط به نیازمندیهای مشتری خواهید بود ، ما در تمام شاخه های اصلی خدمات اینترنتی حضور خواهیم داشت” و البته دقیقا به این گفته شان عمل کردند.

با موتور جستجوگر شروع کردند، بعد بخشهای، ایمیل، مسنجرها، بازیها، اخبار، رادیو، خریدآنلاین، ورزشی،آاب و هوا، بخش اقتصادی و غیره را اضافه کرد. یاهو در نهایت تبدیل شد به یک سایت اینترنتی با همه نوع خدمات برای هر سلیقه و هر نیاز!

سرانجام یاهو، رهبر موتور جستجوگرها این مقام را به موتور جستجوگر گوگل واگذار کرد، در سال ۲۰۱۲ ارزش یاهو به ۱۹٫۴ میلیارد دلار کاهش یافت ، درآمدش از ۷٫۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ به ۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱ رسید  و در نهایت به Verzion با قیمت ۵ میلیارد دلار فروخته شد!

گوگل  رتبه ۲ با ارزشترین برندهای دنیا نیز همان راه یاهو را دنبال میکند، گوگل امروز دقیقا جایگاه یاهو ۲۰۰۸ را دارد و به احتمال زیاد گوگل آینده وضعیتش به مانند یاهو امروز است. (آینده مشخص میکند)

این داستان بسیاری از برندهای داخلی نیز هست،

مثلا در خدمات اینترنت، شاتل، آسیاتک، پارس آنلاین، داتک و دهها نام دیگر در این صنعت و یا به اپراتورهای تلفن همراه مانند همراه اول، ایرانسل و رایتل توجه کنید همه همان مسیر تکراری را طی میکنند، که خدماتی مشابه هم ارائه میکنند و جهت گرفتن مشتریان بیشتر و نگهداشتن مشتریان کنونی هر روز سعی میکنند خدمات خود را متنوع با قیمتهایی متفاوت را ارائه میکنند و معمولا شعارشان بر بهتر بود با کیفیت تر بودن و غیره است.

جنگلی از خدمات برای همه، مرگ حق است ولی برای همسایه!!

راه موفقیت را اگر بخواهم در یک کلمه خلاصه کنم ” بهتر بودن را کنار گذاشته و متمایز باشید” و تمایز فقط با تمرکز بوجود میاید نه گسترش دادن.

تمام حقوق این نوشته متعلق به نویسنده است و استفاده بدون اجازه از نویسنده پیگرد قانونی دارد.

 منبع:فرصت امروز

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
نظرات بسته شده است.