خانه اخبار امروزه دوره اصوات است (Battlecry)

امروزه دوره اصوات است (Battlecry)

4 ثانیه خوانده شده
دیدگاه‌ها برای امروزه دوره اصوات است (Battlecry) بسته هستند

عصر لغات به پایان رسیده است ، امروزه دوره اصوات است (Battlecry)

همانطورکه انسانها راست دست و چپ دست هستند، راست مغز و چپ مغز نیز هستند. انسانهای راست مغز افرادی تصویری و کل نگرند که بازاریابها و کارآفرینان را شامل میشوند. افراد چپ مغز افرادی کلامی ، منطقی و تحلیلگرند که مدیران در این دسته اند ما در دنیایی از لغات زندگی میکنیم، خاطرات ما، ایمیلهای ما، برنامه های بازاریابی همه با لغات نوشته میشوند. دیگر لغات نمیتوانند به ذهن نفوذ کنند این اصوات هستند که میتوانند ذهن را تسخیر کنند. وقتی برندی میخ گفتارش را میسازد ، بازاریابان میتوانند آنرا با کمک چکش بصری در ذهن مخاطبین تثیبیت کنند ولی اگر مخاطب یک مدیر (چپ مغز ) باشد چه باید کرد؟ این اصوات است که به کمک بازاریاب میاید تا میخ گفتار برند را بتواند در ذهن مدیران (چپ مغزها) تثبیت کنند. تکنیکهای کلامی- صوتی میتوانند به ماندگار شدن نام برند و میخ گفتار آن بسیار کمک کنند.

استفاده از کلمات متجانس یکی از این تکنیکها است ، تعداد کمی از شرکتها در تگلاینهای خودشان از این تکنیک بسیار استفاده میکنند مانند “گازشو نگیر اجاق گازشو بگیر” ولی در اسلوگان ها استفاده نمیکنند، البته مشکل اصلی آنجاست که بسیاری از شرکتها اسلوگان ندارند و به این تگ لاینها بسنده میکنند. شرکتهای تبلیغاتی، مدیران تبلیغات و بازاریابی معمولات اصوات را فراموش میکنند. ۵ تکنیک که اسلوگان یک شرکت را ماندگار میکند عبارتند از:

  • استفاده از قافیه مانند ” هر روز—– بهتر از دیروز”
  • استفاده از کلمات متجانس مانند ” گازشو نگیر —– اجاق گازشو بگیر”
  • استفاده از تکرار کلمات مانند “گل، گل، گل از همه رنگ —- سرت را با چی میشوری با شامپو گلرنگ”
  • استفاده از کلمات معکوس مانند “بله به خیر “
  • استفاده از جملات دو پهلو مانند “هر لاستیکی میخوان بخرن، بخرن. فقط دنا نخرن”

اگرچه استفاده از این تکنیکها به شرکتها کمک میکنند تا نامشان را در ذهن مخاطب ماندگار کنند ولی نباید فراموش کنیم که این شعارها زمانی ماندگاریشان پایدار میشود که این شعارها با تمرکز شرکت همگون باشد ، پس قبل از خلق شعاری خوب ابتدا متمرکز شوید و جایگاهی را برای تمرکز خود خلق کنید، سپس میخ گفتار شرکت خلق شود، چکش بصری و اصوات (Battlecry) شرکت میتوانند آن میخ گفتار را در ذهن ماندگار نماید.

 

تمام حقوق این نوشته متعلق به نویسنده است و استفاده بدون اجازه از نویسنده پیگرد قانونی دارد.

 

منبع:فرصت امروز 

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
نظرات بسته شده است.