خانه ویژه نامه نوبهار 96 شکیبایی مدیران موجب شکوفایی سازمان

شکیبایی مدیران موجب شکوفایی سازمان

2 ثانیه خوانده شده
۱
سعید شفیعا

سال نو را به تمامی آنان که به فکر تغییر و تازه شدن هستند تبریک می گویم و امیدوارم که بهترین پندآموزان از اعمال خودمان باشیم. که سخت ترین تغییر ها همواره تغییر در عادات و مدل های ذهنی است و موفقترین افراد آنهایی هستند که در این مهم کوشا باشند.

فضای کسب و کار هر چند متاثر از تحولات و نوسانات اجتماعی و بین المللی قرار گرفته است اما در ابهام عدم اطمینان های محیطی قرار دارد. به نظر می رسد آنان که کار بلند هستند در بازار فعالی منابع انسانی بایستی به سمت چند مهارته شدن بروند. در کنار مهارت برندها نیازمند تولید ارزش ویژه برند کارکنان هستند. ارزش ویژه ای که از ذات منابع انسانی و رفتارهای متعهدانه و داوطلبانه آنها سرچشمه می گیرد. لذا اینجا نقش تعامل دوجانبه و پایدار بین بنگاه ها و منابع انسانی مورد توجه و تاکید است. قراردادهای ناقص کاری در محیطی که کارکنان چند مهارته شوند و رابطه ی دو طرفه ای بین کارمند و کارکنان برقرار شود می تواند موجبات قراردادهای روانشناختی مستحکمی شود که ضمانت تولید ارزش ویژه برند کارکنان است. سال های آینده برای ماندن و ارائه خدمات و محصولات قابل تکرار و با کیفیت رسیدن به قراردادهای روانشناختی دو طرفه یک الزام است که همچنان گام های ضعیفی برای آن برداشته شده است.

هدیه سال ۹۶ به خوانندگان عزیز ارائه مجموعه مطالعات علمی-میدانی است که در زمینه برندسازی منابع انسانی و توسعه ی کسب و کارهای خدمات محور با تاکید به برندسازی داخلی است که به زبانی ساده امکان پیاده سازی جعبه های ابزاری رفتاری-انگیزشی برای رسیدن به یک نظام برندسازی داخلی گام به گام را فراهم می سازد. یعنی مکانیزم های ایجاد رفتار در راستای وعده های برند به شکل گام به گام و ساده.

در حالی که بسیاری از دوستان معتقد بودند برنامه های برندسازی داخلی همچنان برای پیاده سازی در ایران آماده نیست. اولین نمونه این برنامه ها با موفقیت مورد بهره برداری رسید. این اقدام عملی برای شخص بنده بسیار باعث شادی و در عین حال امیدوار کننده بود.

آرزو می کنم که قدم هایی که در مسیر کمک رسانی و مدد رسانی برای تحولات انسانی و سازمانی برداشته می شود با صبر و بردباری مدیران ارشد سازمان ها به نتیجه برسند. صبر و تحمل مثل آب زلالی است که به هر بذر تازه و نوپایی داده شود می تواند موجبات ریشه دواندن و میوه دادن هر درختی شود. ادعای همه چیز دانی بلای بزرگی است که در سطوح بالایی سازمان های ایرانی مشاهده می شود که مدیران را به سمت کم تحملی و مداخله در کارهای تخصصی زمان بر سوق می دهد.

 

دکتر سعید شفیعا

مشاور برندسازی داخلی و توسعه سازمانی

استاد دانشگاه علم و فرهنگ و آزاد تهران جنوب

مدرس دوره های مهارت های مدیریت و توسعه منابع انسانی

یک دیدگاه

  1. ویژه نامه “نوبهار” 96 | برند ابات

    فروردین ۳, ۱۳۹۶ در ۵:۴۳ ق.ظ

    […] […]

    پاسخ دادن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code