خانه ویژه نامه نوبهار 96 هدفمند تغییر کن

هدفمند تغییر کن

11 ثانیه خوانده شده
۱
پژمان پاکدامن

نوروز مبارک سال پیش رو برای همه دوستان خوش یمن و همایون

پژمان پاکدامن هستم مدیر گروه توسعه کسب و کار آرمانی و موسس سایت برندابات و همچینین مشاور و برنامه ریز استراتژی برند ، امسال سومین سالی است که در ایام نوروز با ویژه نامه " نوبهار" در خدمت دوستان هستیم و هر سال در آغاز بهار پیامی برای دوستان و همراهان خودمان می فرستیم و به تحلیل و پیش بینی وضعیت پیش روی کسب و کارها به اختصار می پردازیم.

سال گذشته همه امیدوار به بهبود وضعیت اقتصادی پس از برجام بودیم ولی خُب متاسفانه اوضاع طبق پیش بینی ها جلو نرفت. امسال هم با توجه به انتخابات ریاست جمهوری سال سرنوشت سازی برای چهار سال آینده خواهد بودو قابل پیش بینی نیست که چه شخصیتی قرار است رییس جمهور آینده باشد.این نوسانات و تغییرات ، فضای کسب و کار را تحت تاثیر قرار خواهد داد. امیدواریم سال ۹۶ رونق اقتصادی داشته باشیم.

 

شعار امسال ما "هدفمند تغییر کن"

داستان و اینطور شروع کنیم ، بعد از تحویل سال وقتی برای اولین باز از خانه بیرون می رویم انگار همه چیز دنیا تازه شده است.مردم لباس و کفش نو پوشیده اند ، انگار همه مهربان تر از همیشه شده اند.انگار روز روشن تر و تصاویر شفاف تر است.

همه این ها در یک ساعت و دقیقه و ثانیه خاص اتفاق می افتد.نوروز برای ما ایرانی ها پیش از آنگه یک تغییر عجیب و غریب زمین شناسی باشد " یک تحول بزرگ ذهنی و روحی است"

فرصتی برای تغییر و بهانه ای برای نو شدن

با این تفاسیر دنیا در حال دگرگونی و تغییر است و سرعت تغییرات گاهی به اندازه یک پلک زدن شده است. حال در فضای کسب و کار واقعا بعنوان صاحب کسب و کار و شاید ناظر آگاه در دنیای امروز چگونه می توان درک کرد که دنیای پیش روی ما به چه سمت و سویی خواهد رفت؟ و ما چگونه می توانیم خود را با این روند همساز و همنوا کنیم؟

برای تحول در فرآیند های کسب و کار بایستی زیر ساختهای اصلی آن فراهم باشد.مهمترین این زیر ساختها فرهنگ سازمانی ، تمرکزو استراتژی مناسب است.پس می بایست تفکر استراتژیک را وارد جان کسب و کارمان نماییم. اولین گام برای حل مشکلات کسب و کار اصلاح تفکر است و موثرترین اقدام برای این اصلاح فکر گفتگو و مشاوره است.

گروه آرمانی بهمراه متخصصین و مشاوران کسب وکار در سال جدید این افتخار را خواهد داشت تا در کنار و همراه شما بوده تا کسب و کارها بتوانند به این مهم دست یابند. به نظرم در سال جدید چالش بزرگ در کسب وکارها برای شرکتهایی است که استراتژی ندارند و تمرکز برفرصت ها را نمی دانند.

در آخر تغییر جسارت می خواهد.

 

اولین هدیه نوروزی بنده به همراهان سایت برنداِبات ، دو جلسه مشاوره رایگان به اولین شرکتی که در سال جدید نیاز به تغییر و تحول استراتژی دارد.

دومین هدیه نوروزی به همراهان سایت برندابات یک سمینار آنلاین رایگان در سال جدید خواهد بود.

 

توصیه بهاری

در سال جدید توصیه می کنم دوستان این سه ابزار موفقیت و جدی بگیرند:

  • جادوی برندسازی شخصی
  • فرمانروایی روابط عمومی
  • اعجاز شبکه های اجتماعی

 

متاسفانه سال ۹۵  آنقدر حوادث و اتفاقات بد رخ داد که اتفاقات خوب را تحت تاثیر قرارداد ولی بدترین آن حادثه پلاسکو بود که از ذهن ها پاک نحواهد شد  و زیباترین اتفاق فداکاری آتش نشانان بود که درس بزرگی به ما دادند و بهترین اتفاق جایزه اسکار فیلم فروشنده آقای فرهادی بود که در این روزهای سخت برای ایرانیان در جای جای دنیا واقعا دلپذیر بود.

 

آرزو می کنم سال جدید به یکدیگر احترام بگذاریم و کمتر قضاوت کنیم و دوست داشتن را بیاموزیم.

و دعا می کنم

خدایا حالِ ما را به حالی که حالمان را خوب کند، دگرگون کن

در آخر عیدتان مبارک در پناه خدا سالم و موفق باشید و سالی پر از خوبی و نیکی برای شما آرزودارم.

 

پژمان پاکدامن 

موسس و مشاور سایت برنداِبات 

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…
  • توسعه برند شخصی

    توسعه برند شخصی

    برندسازی شخصی فرآیند شناسایی ارزش منحصر به فرد و متمایزی است که به یک سازمان، تیم و یا پرو…
  • برند ، جایگاه برند، وعده برند، کدام؟

    آیا تابحال در جلسه ای بوده اید که در آن، دو نفر منظور یکسانی داشته اند، اما هر کدام برداشت…

یک دیدگاه

  1. Melanie Glastrong

    آبان ۱۸, ۱۳۹۶ در ۵:۲۵ ق.ظ

    Such a nice blog.

    I have read an amazing article here.

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code