خانه ویژه نامه نوبهار 96 سال بهسازی فرهنگ کسب و کار

سال بهسازی فرهنگ کسب و کار

2 ثانیه خوانده شده
۱
رزوبه قنبری

سال یکهزار سیصد و نود و پنج نیز به پایان رسید و سالی دیگر و آغازی دیگر در پیش است.
بی شک دنیای اطراف ما بیش از هر زمان دیگر در حال تغییر است. ارتباطات و دسترسی آسان به اطلاعات تغییری شگرف در زندگی انسان ایجاد کرده که این تغییر در کوچکترین زوایای زندگی بشر نیز قابل مشاهده است. شکل و بافت تخصص ها هر روز با سرعت غیر قابل محاسبه ای در حال تغییر است و دانش، گوهر و متاع کمیاب گذشته، اینک به خجستگی فن آوری بیش از پیش در دسترس علاقه مندان است. نگاه جستجو گر می بایست فرصتها و تهدیدهای این گذار را نیز در یابد.


سوال اینجاست که در این برهه، فرصت ها و تهدیدهای پیش روی مشاوران، متخصصین و آموزگاران دانش برندینگ، مارکتینگ و تبلیغات چیست و با پدیده های نوظهور در این دانش چه باید کرد؟


آیا فرهنگ برنامه ریزی و مدیریت در کسب و کار ما ایرانیان طاقت این تغییرات را دارد و پذیزای نوباوه های برندینگ، مارکتینگ و تبلیغات خواهد بود؟ در حالی که شاید هنوز در ابتدایی ترین اصول آنها دارای بی بند و باری شدید هستیم.


به هر سوی؛ اگر از تشویش خاطر بالا بگذریم، از نظر این حقیر، در سال ۹۵ شاهد تغییراتی بسیار مختصر در فضای کسب و کار بودیم. برجام، رفت و آمدهای بازرگانان بین المللی و طبعا ایجاد ارتباطات بیشتر با بازارهای بین المللی – هرچند بسیار ضعیف – کمی می تواند روزنه امید را در راستای بهسازی فرهنگ کسب و کار در حوزه برندینگ، مارکتینگ و تبلیغات به سوی ما بگشاید. رشد اقتصادی سال ۹۵ از دیدگاه آماری – بدون در نظر گرفتن رشد حاصله از فروش بیشتر نفت – و احتمالا پایداری این روند در سال ۹۶ نیز می تواند روزنه ای دیگر برای امیدواری در این سال باشد.


در آخر فکر می کنم پنهان نیست بر تمامی متخصصین دانش برندینگ که دسترسی آسان به دانش، متاسفانه دانایان بی تخصص فراوانی را در این حوزه وارد کرده، که این موضوع صیانت هر چه بیشتر کسب و کار بوسیله همبستگی و هم افزایی گروهی متخصصان این بخش را بیش از پیش چه در حوزه درونی کسب و کار و چه در مواجهه با صاحبان صنایع می طلبد.
امید، سال ۹۶ سالی نیک باشد.


روزبه قنبری
مشاور و مدرس برندینگ، مارکتینگ و تبلیغات
مدیر عامل شرکت تصویر آینده

  • برند رهبری

    چگونه برند رهبری بسازیم؟

    رهبران و رهبری [مانند مادران و مادری] یکی نیستند. هر چند هر دو مهم اند. تمرکز بر رهبر به م…
  • سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ ایستگاه نخست مدت ها بود تصمیم به نگارش کتابی در مورد ر…
  • وِژه نامه نوبهار 97

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۷

    با نزدیک شدن سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای چهارمین سال در وب …
  • برند رهبری

    چگونه برند رهبری بسازیم؟

    رهبران و رهبری [مانند مادران و مادری] یکی نیستند. هر چند هر دو مهم اند. تمرکز بر رهبر به م…
  • وِژه نامه نوبهار 97

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۷

    با نزدیک شدن سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای چهارمین سال در وب …
  • علی آزادی منش- ویژه نامه نوبهار 97

    برنامه ریزی و تمرکز روی برندسازی

    گشت گرداگرد مهر تابناک، ایران زمین روز نو آمد و شد شادی برون زندر کمین ای تو یزدان، ای تو …
  • ویژه نامه نوبهار

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۶

    با توجه نزدیک شدن بهار و سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای دومین …
  • آرش محبی

    سال خوف و رجاء انتخاباتی و گسترش دانش برند

    سلام به همه خوانندگان رسانه برنداِبات ، سال نو مبارک. امیدوارم سال نو برای همه شما سرشار ا…
  • اهمیت شناسی برندسازی

    سلام؛ عید همه اساتید و بزرگواران  برند اباتی ها و دوست داران و فعالان حوزه برندینگ و …

یک دیدگاه

  1. محمد

    فروردین ۳۰, ۱۳۹۷ در ۴:۲۶ ق.ظ

    سلام
    ممنون از محتوای خوبی که منتشر میکنید.

    ما به همراه یک گروه از متخصصین حوزه وب گروه تلگرامی
    جامعه وبمستران ایران را لانچ کردیم.

    با توجه به اینکه شما هم در این
    زمینه فعال هستید خوشحال می شیم به ما بپیوندید تا تعاملات مفیدی باهم
    داشته باشیم
    لینک گروه خدمتتون
    https://t.me/joinchat/DBhKUBJE3gUMxzABig66Ig

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code