خانه مقالات بازاریابی ۷عنصر مهم برای ساخت برندی موفق و پایدار

۷عنصر مهم برای ساخت برندی موفق و پایدار

4 ثانیه خوانده شده
۰

بسیاری از کسب و کارهایی که به تازگی کار خود را شروع کرده اند، معتقد هستند که ساخت برندی موفق، با لوگویی متفاوت و منحصر به فرد همراه با هویتی مستقل برای آن برند، کاری بسیار دشوار است و نیاز به صبر و شکیبایی و پشتکار فراوان دارد تا بتوانید به گوشه ای خاص و متفاوت با سایر رقبا دست پیدا کنید. در این مقاله سعی بر آن است تا به عناصر کلیدی و مهمی که برای ساخت یک برند لازم است و گاه توسط بسیاری از کسب و کارها ساده انگاشته می شود و مورد غفلت قرار میگیرند اشار ه کنیم. تمامی مواردی که ذکر می شوند، ار جمله مباحث مهمی هستند که باید مورد تمرکز صاحبان کسب و کار قرار گیرد:

 

۷ مولفه که موفقیت کسب و کار شما را تضمین می کند:

 

  1. رهبری: شاید بتوان اینگونه گفت که پشت هر برند موفق، رهبری موفق وجود دارد. یک تیم رهبری و یک مرکز هدایت و حرکت که برنامه ریزی های استراتژیک برای برند توسط آنان طراحی می شود. این رهبری همچون مرکز اصلی فعالیت ها و هماهنگ کننده تلقی می شود که در ایجاد انسجام برای برنامه ریزی ها نقش مهمی ایفا می کند. تا زمانی که رده های تصمیم گیری و برنامه ریزی برای برند مشخص نباشند و با میل و اراده ی شخصی افراد متفاوت و مختلف در هر زمان انجام شود، نمی توان امیدی به موفقیت طرح ها و برنامه ها داشت.

 

  1. رقابت پذیری: خود شناسی و ارزیابی مستمر برند از نقطه نظر های مختلف مسیر پیشرفت، از جمله عوامل مهم رسیدن به موفقیت است. برندهایی موفق هستند که خود را در مسیر رقابت با دیگران قرار دهند. بی شک فعالیت در بازاری محدود بدون حضور هیچ گونه رقیب، نمیتواند به پیشرفت منجر شود. برندهای بزرگ خود را همگام و همراه در بازار رقبا قرار می دهند و سعی می کنند با ارزیابی و بهبود ساختارهای خود به جایگاهی برتر قبل از سایرین دست پیدا کنند.

 مطلب مرتبط: برندینگ می تواند کسب و کار شما را موفق کند و یا به شکست برساند

  1. شناخت و آگاهی کامل از مخاطب: برندها به وجود می آیند تا بتوانند نیازی از مخاطبان خود را برطرف کنند. پس بی شک دلیل وجودی هر برندی در نهایت رفع یک نیاز است. در نتیجه در قدم اول باید بدانیم که مخاطبان ما چه نیازی دارند و محصول ما چگونه می تواند نیاز مشخصی را برطرف کند و در نهایت چگونه می توان به جایگاهی برتر در ذهن مشتریان دست پیدا کرد که همواره مارا به خاطر داشته باشند و در هر زمان برای رفع آن نیاز به برند ما مراجعه کنند.

 

  1. فرهنگ سازمانی سالم: برندهایی موفق هستند که از نظر مردم ارزشمند باشند. ارزشمندی برند در فرهنگ آن برند خلاصه می شود. فرهنگ سازمانی سالم و مولد فرهنگی است که افراد بتوانند ارزش ها و خصوصیات خاص آن برند را به سادگی بیان کنند، افراد احساس کنند که آن برند نیازهای آنان را به خوبی درک می کند و در نهایت آن برند ایجاد شده تا با مردم زندگی کند. فرهنگ های سازمانی سالم ارزش ها و ویژگی های منحصر به فردی دارند که یک برند را متمایز و برتر میکنند.

 

  1. یکتایی و منحصر به فرد بودن: بهترین برندها، آن هایی هستند که خاص و متفاوت باشند. شاید محصولی که شما ارائه می کنید توسط کسب و کارهای بسیار دیگری نیز ارائه شود، پس آنچه متفاوت است محصول نیست، برند شماست که محصول شما را متفاوت می کند. آنچه برندها بدان نیاز دارند، هویتی متفاوت است. در بازارهای امروز مهم نیست که طیف گسترده ای از محصولات متفاوت ارائه کنید یا تک محصولی باشید. آنچه مشتریان خریداری می کنند، محصول نیست، برند شماست که خریداری می شود. داشتن هویتی متمایز و متفاوت، عامل دیگری در موفقیت یک برند است.

 

  1. شبکه های اجتماعی :در عصر حاضربا گسترش فناوری و تکنولوژی و هجوم افراد به سمت شبکه های مختلف مجازی و فضاهای اجتماعی، فرصت مناسبی برای برندهای مختلف ایجاد شده است تا در مدت زمانی کوتاه و با صرف هزینه های کمتر، خود را در معرض دید افراد بسیار زیادی قرار دهند. شبکه های اجتماعی، موقعیت مناسبی در جهت فعالیت های بازاریابی و تبلیغات در اختیار برندها قرار می دهند.

 

  1. صبر و پشتکار در کار: یک برند، همچون کودکی که به تازگی متولد شده است، نیاز به مراقبت و پرورش مستمر دارد تا به برندی ماندگار و موفق تبدیل شود. ساخت برندی که بتواند در ذهن افراد جایگاهی منحصر به فرد داشته باشد، به سرعت حاصل نمی شود و نیاز به تمرکز و توجه ویژه و طولانی مدت دارد. ساخت یک برند نیز چرخه حیات تولد، رشد و بلوغ دارد و هرچه با دقت و صبر بیشتری ایجاد شود، افول دیرتری را تجربه خواهد کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code