خانه مقالات بازاریابی ۱۰ روند و رویکرد بازاریابی محتوا برای بودجه بندی سال جدید ( ۲۰۱۶)

۱۰ روند و رویکرد بازاریابی محتوا برای بودجه بندی سال جدید ( ۲۰۱۶)

8 ثانیه خوانده شده
۰

شروع سال جدید همواره با شروع کار بودجه بندی برای برنامه های یک سال پیش رو همراه بوده است. زمانی که بازاریابان نیز در صدد ایجاد بهترین برنامه برای بهره وری مناسب هستند، داشتن استراتژی مناسب، اهدافی که این استراتژی ها را حمایت کند و  دلیل هر یک از ارقام نوشته شده در سند بودجه را توجیه کند، لازم و ضروری است.

در اینجا به رویکردهایی در بازاریابی محتوا اشاره میکنیم که در تعیین بودجه و اختصاص بودجه به این بخش می تواند موثر واقع شود:

  1. نتیجه ی یکی از تحقیقات تخصیص بودجه و بازاریابی نشان می دهد که فقط ۳۰ درصد از بازاریابان B2B معتقد بوده اند که سازمان آنها در بخش محتوای بازارایابی اثربخش بوده است که این عدد نسبت به سال گذشته، ۸ درصد نیز کاهش داشته است. فرقی نمی کند که شما نیز در بازه ی این ۳۰ درصد قرار دارید یا خیر. در هرصورت تجزیه و تحلیل و بررسی اینکه چه مواردی به درستی در حال پیشرفت هستند و در چه بخش هایی کمبود وجود دارد برای هر سازمانی بسیار ضروری و حیاتی است.

 

  1. هدف نهایی و اصلی از انجام فعالیت های بازاریابی، در حقیقت بهبود کسب و کار و تبلیغ محصولات و خدمات برای مشتریان بالقوه است. اما از زمانی که تکنولوژی به زندگی افراد راه پیدا کرده است، مشتریان به دنبال کسب آگاهی هایی بیش از صرفا بررسی یک محصول هستند و تمایل دارند که در فضاهای مجازی با کسب و کار شما و جنبه های مختلف آن بیشتر آشنا شوند. آنها به دنبال آگاهی از ارزش های برند ها هستند و تبلیغات به تنهایی نمی تواند نیاز مشتریان امروز را برطرف کند. ایجاد محتوای جذاب و مورد علاقه ی مشتریان اگرچه کاری دشوار، اما لازم است. استراتژی های تولید محتوای خود را دوباره بررسی کنید تا بتوانید به خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار کنید و جایگاه رهبر بازار را کسب کنید.

 

  1. اگر محتوای بازاریابی شما مناسب باشد، این خود شروع سودآوری و کسب درآمد برای یک کسب و کار می باشد. کیفیت اطلاعات و محتوا برای خوانندگان اهمیت فراوانی دارد و شاید بتوان گفت یکی از مهمترین مولفه هایی است که می تواند یک مزیت رقابتی در نظر گرفته شود. فراموش نکنید که تنها تولید محتوای مناسب کافی نیست. قدم بعدی توزیع مناسب این محتوا به شیوه های درست و اصولی است.

 

  1. ایجاد تغییر اغلب می تواند برای یک کسب و کار فرصت های جدید و بهتری را ایجاد کند. بیایید نگاهی بیاندازیم به twitter که با انجام یک سری تغییرات رضایت کاربران خود را بیشتر کرده است. برای مثال برداشتن محدودیت تعداد کاراکتر های مجاز برای نوشتن که فقط ۱۴۰ کاراکتر بود، یک تغییر بزرگ در بعد بازاریابی محتوا نیز برای بازاریابان نیز ایجاد کرده است. چرا که برای انتشار مطالب و محتواهای طولانی بازاریابان نیز مورد کاربرد فراوان قرار گرفته است.

 

  1. با توجه به این که حدود ۸۸درصد از شرکت ها از بازاریابی محتوا استفاده می کنند، در نتیجه خریداران می دانند که می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را برای تصمیم گیری خرید به راحتی بدست آورند. موتور جستجوگر گوگل نیز در این کار مورد استفاده ی روزافزون کاربران خود می باشد. حال سوال این است که بازاریابان چگونه و در کجا می توانند محتوای مورد نظر خود را به مخاطبان انتقال دهند؟ جواب ساده است. با بررسی و پیدا کردن مسیرها و شبکه هایی که حضور مخاطبان در آنجا بیشتر است.

 

  1. بازاریابی محتوا از بعد بصری یک دیگر از مباحثی است که امروزه به شدت مورد استقبال مشتریان و مخاطبان قرار گرفته است. مخاطبان ترجیح میدهند به جای خواندن متون طولانی و یا مقاله های گسترده درباره ی مزایا و فواید استفاده از یک محصول، همان اطلاعات را در قالب یک فیلم کوتاه یا تیزر ببینند تا هم فهم آن برایشان راحت تر باشد و هم جذابیت بیشتری داشته باشد و هم اینکه از نظر زمان نیز در مدت کوتاهی قابل انجام باشد. البته هدف تولید فیلم ها یا کلیپ های طولانی که از حوصله ی مخاطب خارج باشد نیست و همین طور هدف این نیست که برای ارائه ی کوچکترین مطلب بخواهیم هزینه های گزاف برای تبلیغات داشته باشیم. بهتر است تا نقاط کلیدی و حساس و به عبارت دیگر نقاط تمایز آفرینی خود را نسبت به رقبا پیدا کرده و با مهارت تمام و به صورت خلاصه و البته جامع آنها را در قالب عکس ها و فیلم های کوتاه نشان دهیم. در هنگام تدوین بودجه ی بازاریابی باید به همه ی استراتژی های قابل انجام توجه کرد و همه ی این موارد را در بودجه لحاظ کرد.

 

  1. تعیین بودجه برای مسائل مربوط به سئو که از طریق این کار می توان محتواهای بسیار مفید ایجاد کرد و با تاکید بر آنها و برجسته کردن آنها از طریق سئو، رنکینگ بالایی در شبکه ها بدست آورد. گوگل یک سیستم جامع و کاملی برای تشخیص محتوای با ارزش و جدید دارد که به تمام سایت هایی که تولید محتوای به روز، جامع و مفید داشته باشند امتیاز می دهد و آنها را در صفحات اول جستجو قرار می دهد. هرچه محتوای جدید تری به سایت ها وارد شود، ترافیک بازدیدکنندگان افزایش پیدا کرده و در نتیجه گوگل رتبه و امتیاز بیشتری برای آن در نظر می گیرد. در نظر گرفتن بودجه ی کافی برای این بخش نیز بی شک ضروری است.

 

  1. روابط عمومی، شبکه های اجتماعی، استخدام، آموزش، ارتباطات و …. هریک بخش هایی از سیستم یک کسب و کار را شامل می شودکه برای هریک باید محتوای مورد نظرشان را تولید کرد. از تمرکز بر یک بخش باید پرهیز کرد.

 

  1. روند رو به افزایش استفاده از موبایل که در حال حاظر ۳٫۶۵ بیلیون نفر می باشد، نشان می دهد که سرمایه گذاری بر این بخش نیز برای تولید محتوا می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد. طراحی برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف برای موبایل که درر عین کاربری ساده، جذاب و مورد پسند کاربران باشد عاملی در جهت کسب مخاطبان بیشتر می باشد.

 

  1. در نهایت باید عنوان کرد که برای تعیین و تخصیص بودجه ی لازم برای فعالیت های مرتبط با بازاریابی محتوا، در ابتدا باید لیست کاملی از تمامی فعالیت ها و اقداماتی که قرار است انجام شود تهیه کرد و سپس برای هریک بودجه ی مشخصی در نظر گرفت. تعیین لیست از فعالیت های که قرار است انجام شود علاوه بر اینکه در تعیین بودجه موثر است، یک برنامه ریزی مناسب برای بازاریابی محتواست.
کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code