
طبق برخی تحقیقات در سال ۲۰۱۵ مردم انگلستان معتقد هستند که برندهای نایک، اپل، کوکاکولا و مک دونالد به یادماندتی ترین لوگو ها را دارند. این نتیجه گیری با بررسی ۳۰۰۰ پرسشنامه در آمریکا و انگلستان بدست آمده است.
طبق این گزارشات نایک در اولین جایگاه از نظر به یادماندنی بودن لوگو قرار دارد(۱۶%) پس از آن اپل با (۱۵٫۶%) مک دونالد با (۱۱٫۱%) و کوکاکولا با (۹٫۷%) در رتبه ی چهارم قرار دارد.
اگرچه نظر مردم انگلستان و آمریکا در رابطه با لوگوهای رتبه ی ششم تا دهم کمی متفاوت بود، اما چهار لوگوی اول در هر دو کشور همچنان لوگوهای اپل، نایک، مک دونالد و کوکاکولا است.
مردم معمولا در برخورد با لوگوها یی که برای آنها شناخته شده هستند، آنها را با صفات مثبتی مانند محترم، قابل اعتماد و اطمینان معرفی می کنند و در مقابل در برابر لوگوهای ناشناخته صفات منفی مانند خسته کننده، غیر قابل اعتماد، گزافه گو و … را بیان می کنند. در نتیجه پدیداری هرچه بیشتر برند که منجر به ماندگاری لوگو شود، می تواند تاثیر بیشتری در ارتباط مردم با یک برند داشته باشد.
منبع: marketingprofs