دیر زمانی نیست که گلی ، بیشترین سهم بازار فروش مایع ظرفشوئی در کشور را داشت.
اما حالا…
آنچه شرکت پاکسان به آن نیاز دارد، ورود یک محصول جدید با وجنات محصولات روز ایران است. با تغییر بسته بندی و اضافه شدن پسوند «پلاس» به محصول قدیمی، تحولی ایجاد نمی شود.
چرا که تصویر ذهنی مخاطب نسبت به نام گلی تغییری نکرده و با این پسوند حتی با فرض تغییر فرمولاسیون مایع ظرفشویی، اتفاق جدیدی نخواهد افتاد.
اینجاست که “رترو مارکتینگ” به کمک ما می آید!
بهره گیری از یک نوستالژی قوی باعث افزایش جذابیت محصولی مدرن میشود.
یک هویت تجاری مشخص بر اساس نوستالژی خلق شده توسط محصول قبلی(مایع ظرفشوئی گلی) محرک کسب و کار خواهد بود و هویت مذکور به کالا جدید منتقل خواهد شد.
در واقع محصول مورد نظر نه تنها کاملا مدرن است، بلکه حال و هوایی آشنا را نیز در مخاطب زنده می کند.
بدین ترتیب تمایل مصرف کننده برای خرید را افزایش می دهد.
ارتباطی که بین گلی (محصول قدیمی) و گلی پلاس (محصول جدید) دیده نمیشود.
محصول تحول ساز باید علاوه بر نام تجاری جدید (با حفظ اصول نامگذاری) و بسته بندی،مزیت رقابتی پایدار (یا حداقل مزیت رقابتی نسبی) نسبت به سایر محصولات شوینده ی بازار داشته باشد.محصول گلی پلاس حتی در شیوه ی تبلیغ و توزیع نیز حرف جدیدی ندارد. امروز، پاکسان به محصولی نیاز دارد که احیا کننده ی برند پاکسان شود.
نویسنده: علیرضا جعفری تفرشی
کارشناس ارشد مارکتینگ
مطلب اختصاصی سایت برنداِبات
.
بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید
برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات
خرید میلگرد ذوب آهن اصفهان
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۷ در ۱۲:۵۸ ب.ظ
ممنون که سرعت سایتتون بالاست برای این تو خیلی از سایتا رفتم ولی سرعت سایتشون بد بود خداروشکر که راحت چیزی که میخواستم پیدا کردم