خانه اخبار گزارش دومین کنفرانس بین المللی استراتژی برند

گزارش دومین کنفرانس بین المللی استراتژی برند

6 ثانیه خوانده شده
۰

به گزارش شبکه خبری برندابات پس از گذشت حدود یکسال از برگزاری اولین کنفرانس بین المللی استراتژی برند، روز چهارشنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۴، دومین کنفرانس با حمایت سازمان های مختلف علمی، مالی و رسانه ای از جمله رسانه ی  www.Brandabout.ir با حضور دو سخنران بین المللی)جرج نجم از کشور لبنان و دکتر آسوکومار سو آمیناتان از کشور هندوستان) با همراهی جمعی از اساتید و بزرگان از جمله دکتر وحید ناصحی فر، دکتر محمد بلوریان تهرانی، استاد منصور مجدم و دکتر محمد آزادی به عنوان دبیر علمی کنفرانس در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.(برای مشاهده ی لیست کامل حامیان کنفرانس و اعضای کمیته ی علمی به سایت WWW.BRANDCONF.IRمراجعه فرمایید. )

برنامه ی کنفرانس در مجموع شامل ۶پانل بود که با سخنرانی افتتاحیه ی دکترعلی محمد گودرزی (مشاور وزیر صنعت معدن تجارت) و خوش آمد گویی دکتر محمد آزادی آغاز گردید.(پانل اول)

IMG_2660

پانل دوم شامل سخنرانی استاد جرج نجم با حضور دکتر قنات آبادی، دکتر میرا و  دکتر میرزا محمدی بود که پیرامون مبحث “برند و ارتباطات آن” ادامه داشت. ایشان با بیان اهمیت ونقش مهم برندها معتقد بودند که زندگی امروز ما بدون حضور برندها ی مختلف قابل تصور نمی باشد. همچنین با ذکر مثال های مختلف از برندهای سیاسی، هنری، ورزشی، اجتماعی و … به حضور گسترده ی برندها در تمامی شاخه های زندگی بشر اشاره کردند. استاد جرج نجم برند را این گونه تعریف کردند: ” برندها نام هایی هستند که قدرت تاثیرگذاری بر مصرف کننده را دارند. برندها همچون یک قرارداد میان صاحبان  کسب و کار و مصرف کنندگان هستند. البته یک نام، زمانی به برند تبدیل می شود که متفاوت باشد و بتواند اعتماد مخاطب را جلب کند. برند ها همچون تضمینی برای کیفیت، اصل بودن و ارزشمندی یک محصول یا خدمت هستند. یک برند تا زمانی که نتواند ارتباط مناسب احساسی با مخاطبان خود برقرار کند نمی تواند به برندی موفق تبدیل شود” سخنرانی استاد نجم با بیان این مطلب که “محصولات در کارخانه ساخته می شوند و برندها در ذهن افراد، پس باید به دنبال تسخیر ذهن مخاطب بود” به پایان رسید و پس از آن اعضای پنل نیز جمع بندی مختصری از صحبت های ایشان انجام داده که تمرکز صحبت ها بر حضور گسترده ی غیر قابل انکار برندها و در نتیجه انقلاب انتخاب برای مصرف کننده بود. هم چنین بر توجه و تمرکز به اخلاقیات برند نیز به عنوان نکته ای مهم اشاره شد. یکی دیگر از مباحثی که در انتهای این پانل بدان اشاره شد و ممکن است به عنوان موضوع کنفرانس بعدی نیز به طور گسترده تر به آن پرداخته شود، در رابطه با توسعه ی برند حلال و برند اسلامی و دلایل نهادینه نشدن آن در جهان اسلام است.

IMG_2654

ادامه ی مباحث (پس از استراحتی کوتاه) با سخنرانی دکتر وحید ناصحی فر و دکتر محمد آزادی و با حضور دکتر اسفیدانی، استاد منصور مجدم و دکتر رنگریز به عنوان اعضای پانل سوم همراه بود. دکتر ناصحی فر ضمن اشاره به بازاریابی خلاق به عنوان یکی از مهمترین عوامل برندسازی به دلایل شکست کسب و کارهای مختلف اشاره کرد و سخن خود را اینگونه ادامه دادند که ” آنچه در حال حاضر نقشی اساسی و مهم برای موفقیت برند ها می باشد، تمرکز بر رضایت مشتریان است. با ایجاد رضایت گسترده در مخاطب می توان به هدف اصلی وفاداری برند دست یافت.” دکتر ناصحی فر با بیان راه های هدف گذاری در بازاریابی خلاق، بار دیگر بر رضایت مشتریان و وفادارسازی آنان به عنوان اهداف اصلی در بازاریابی خلاق اشاره کردند. ایشان معتقد هستند که آنچه یک برند را برتر از سایر رقبا می کند، نه فقط وجود مزیت، بلکه توجه به تمایزات یک برند است. هر برندی باید بر تمایزات خود تمرکز کند تا بتواند همچنان به حیات خود ادامه دهد.

سخنرانی دکتر آزاد نیز پیرامون مباحث همسویی استراتژی های برند و کسب و کار و با تمرکز بر توسعه ی برند و مدیریت برند آغاز شد. ایشان با تعریف و توضیح استراتژی برند به عنوان عاملی که می تواند خلق ارزش مالی برای سازمان داشته باشد، به بیان انواع استراتژی های برند مانند تمرکز بر نوآوری پرداختند. جمع بندی اعضای پنل سوم از صحبت های دکتر ناصحی فر و دکتر آزاد با تمرکز بر مباحث اصلی و کلیدی زیر انجام شد: تمرکز بر وفاداری، هدف گذاری خلاق، اخلاق در کسب و کار، کیفیت، مدیریت ابهام و ریسک در برند. این پانل با بیان این جمله به عنوان جمع بندی کلی مباحث به پایان رسید: ” آنچه منجر به رضایت مشتری می شود، در ابتدا ایجاد رضایت برای کارکنان داخلی است و باید به بازاریابی داخلی نیز توجه ویژه ای داشت.”

پانل چهارم پس از صرف ناهار و استراحتی تقریبا طولانی آغاز شد که شامل سخنرانی دکتر آسوکومار سوآمیناتان و دکتر جمشید عدالتیان، با حضور دکتر حقیقی نسب، دکتر صادقی، دکتر مهنام و دکتر بلوریان تهرانی بود. دکتر آسوکومار با تمرکز بر مباحث پروموشن های برند و روابط عمومی برند، بار دیگر بر وفادار سازی مشتریان نسبت به برند اشاره کردند و متذکر شدند که دلیل اصلی انتخاب یک برند، وفاداری است. به عبارت دیگر آنچه می تواند به ایجاد برندی قدرتمند کمک کند، در ابتدا وفادارسازی مشتریان است. در ادامه، دکتر جمشید عدالتیان به بررسی تاثیر ساختار اقتصادی-اجتماعی در برندینگ پرداختند. اینکه چگونه شرایط اقتصادی و اجتماعی در هر موقعیتی می تواند بر جوانب مختلف یک برند تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد و چگونه باید با این شرایط برخورد کرد.

پانل پنجم به عنوان آخرین پانل ارائه ی مباحث، با حضور دکتر شیخ اسماعیلی، دکتر میرایی، دکتر حسین زاده و دکتر هرمز مهرانی و با سخنرانی دکتر علی بنیادی نائینی در رابطه با نقش مدیریت تجربه ی مشتریان در توسعه ی برند و اینکه چگونه تجربه ی خرید منجر به افزایش آگاهی از برند و در نتیجه تکرار خرید می شود و می تواند به توسعه ی یک برند کمک کند، برگزار شد.

مراسم اختتامیه دومین کنفرانس بین المللی استراتژی برند به عنوان پانل ششم، با بیان چند پرسش و پاسخ به پایان رسید. در این کنفرانس موضوعات ارائه شده بیشتر در محدوده ی مبانی برندینگ می گنجید و کمتر به صورت تخصصی به مباحث مرتبط با استراتژی برند پرداخته شد.

جهت دریافت فایل کارگاهها کلیک نمایید.

 

عکس : احسان بمانی

 

  • برند رهبری

    چگونه برند رهبری بسازیم؟

    رهبران و رهبری [مانند مادران و مادری] یکی نیستند. هر چند هر دو مهم اند. تمرکز بر رهبر به م…
  • سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ ایستگاه نخست مدت ها بود تصمیم به نگارش کتابی در مورد ر…
  • وِژه نامه نوبهار 97

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۷

    با نزدیک شدن سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای چهارمین سال در وب …
  • برند رهبری

    چگونه برند رهبری بسازیم؟

    رهبران و رهبری [مانند مادران و مادری] یکی نیستند. هر چند هر دو مهم اند. تمرکز بر رهبر به م…
  • وِژه نامه نوبهار 97

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۷

    با نزدیک شدن سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای چهارمین سال در وب …
  • علی آزادی منش- ویژه نامه نوبهار 97

    برنامه ریزی و تمرکز روی برندسازی

    گشت گرداگرد مهر تابناک، ایران زمین روز نو آمد و شد شادی برون زندر کمین ای تو یزدان، ای تو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code