
نام کتاب: کارگاه مارکتینگ
نویسنده: رضا مافی
انتشارات: واژه نگار
:مقدمه
اکنون که وارد دنیای پرتلاطم جدید با یک اقتصاد نوظهور می شویم، جنگ های بازاریابی نه لزوماً توسط "مدیران آکادمیک" بلکه بدست "متفکران و هنرمندان بازار"، اداره می شود که راه و روش دستیابی به فکر و احساس مشتریان را بلد باشند. آنها امروز با مشتریان خود زندگی می کنند و نفس می کشند و خواسته های آنان را در قالب خلاقیت، نوآوری و برنامه ریزی های منضبط خود جای می دهند.
به گمانم بازاریابی و اتخاذ روش درست برای موفقیت در بازار، از دو بخش کاملاً مجزا تشکیل شده است. یکی قوانین محض برگرفته از تحلیل منطقی و حل معادلات مشخص و دیگری یک دیوانگی و سرگشتگی جنون وار در میان تمام گزینه های قابل درک. مجموعۀ پیش رو که حاصل جمع آوری مقالات منتشرشده بین سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ در روزنامۀ فرصت امروز است، یک تعریف سنتی از تعاریف بازاریابی، طرح ها، نمودارها و ماتریس ها نیست. بلکه یک سیر واقع بینانه در مورد تفکر بازاریابی است. در واقع آمیخته ای از فلسفه و راهبردهای عملی است که اتفاقاً فرمول های ساده ارائه نمی دهد بلکه راهنمای چگونگی دستیابی به تفکر بازاریابی است و آنرا از طریق اتفاقاتی که در بطن کار می افتد، ارائه می دهد.