خانه اخبار چگونه یک برند لوکس بسازیم؟

چگونه یک برند لوکس بسازیم؟

2 ثانیه خوانده شده
دیدگاه‌ها برای چگونه یک برند لوکس بسازیم؟ بسته هستند

شاید جواب دادن به این سوال زیاد سخت نباشد، بهترین راه جایگاه سازی یک کالا یا خدمات لوکس ارائه آن با قیمت بالای است. قیمت یک پیام به مخاطب میدهد با این مزمون، این کالا/ خدمات ارزش دارد. در ذهن مخاطب هزینه بالا معادل ارزش بالا ترجمه میشود و بالعکس قیمت پائین یعنی کالای کم ارزش. یک ساعت رولکس از یک ساعت سواچ ارزشمندتر است. از طرف دیگر راحتترین راه مقایسه امکانات و خصوصیات کالاها و خدمات با یکدیگر از منظر مشتری همان مقایسه قیمتها است.

البته کیفیت کالای لوکس نیز در گام بعدی مورد ارزیابی مشتری قرار میگیرد، باید کالا/ خدمات گرانقیمت شما مشتری را نا امید نکند و اگر این اتفاق افتاد مطمئن باشید  مشتریان به سرعت شما را کنار خواهند گذاشت.

به کمپین استارباکس که بدرستی اجرا شد، توجه کنید:

اگرچه محیط های فانتزی کافی شاپ های استارباکس، نوع سرویس دهی پرسنل تجربه خوبی را به مشتریان انتقال میدهد و لوگوی جالب آن در ذهن میماند ولی تنها چیزی که باعث شد استارباکس یک کافی شاپ لوکس و گرانقیمت معرفی شود قیمت قهوه های آن بود. قیمت معمول یک فنجان قهوه در کافی شاپه حدود ۱ دلار بود و استارباکس این عرف را با ارائه هر فنجان قهوه ۴ دلار شکاند. آنها ملقب به ۴ دلاری ها شدند. استارباکس در ذهنها یک دسته کالایی جدید درست کرد، قهوه های گرانقیمت که تا الان مالک این جایگاه هستند

معضلی به نام انتخاب:

بسیاری از شرکتها به مشتریانشان امکان انتخاب زیادی را میدهند، این معضل حتی در کالاهای لوکس هم دیده میشود. صاحبان این برندها تصور میکنند باید انتخاب های بسیاری را در جلوی مخاطبانشان قرار دهند ولی در حقیقت خلاف این مسیر درست است. اگر میخواهید برندی لوکس باشید انتخاب ها را برای مشتری خیلی محدود کنید.

امکان انتخاب بیشتر فرایند تصمیم گیری را سخت میکند و این موضوع وقتی قیمتها بالا باشد تا حدودی غیر ممکن میشود. اپل در خصوص ساعتهایشان همین اشتباه را کردند، انتخاب های نامحدود برای مشتریان محدوده قیمت از ۳۹۹ دلار تا ۱۷،۰۰۰ دلار! بیشتر مشتریان ساعتهایی از اپل را خریداری کردند که قیمت آن بین ۳۹۹ تا ۵۹۹ دلار بود که البته همین هم قیمت بالایی برای یک ساعت است. ولی مشتریان احسساسس خرید یک کالای لوکس را نداشتند، آنها با خودشان فکر میکردند که ساعتی ارزان را خریده اند. وضعیت کسانی که ساعت ۱۷ هزار دلاری را خریده بودند نیز وضعیت بهتری نداشتند، آنها فکر میکردند اصلا این ساعت آنقدر نمیارزد. اپل باید راه Iphone را پیش میگرفت یک قیمت و انتخاب هایی کاملا محدود. توجه کنید کسی که آیفون خریداری میکند آنرا با برندی دیگر مقایسه نمیکند ولی موبایلهای سامسونگ همیشه با مدلهای دیگر همین شرکت و شرکتهای رقیب مانند هوآآوی و ال جی مقایسه میشود.

نکته آخر اینکه ، برای پیدا کردن جایگاه در ذهن مخاطب و به تبع آن بالا بردن ارزش برند کالا/خدمات بجای گسترش کالا باید انتخاب ها را برای مشتریان محدودتر کرد.

 

تمام حقوق این نوشته متعلق به نویسنده است و استفاده بدون اجازه از نویسنده پیگرد قانونی دارد.

 

منبع:فرصت امروز

  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…
نظرات بسته شده است.