خانه مقالات برندینگ چگونه می توان یک “طراح” موفق بود؟

چگونه می توان یک “طراح” موفق بود؟

9 ثانیه خوانده شده
۰

کار طراحان معمولا طراحی لوگوهای مختلف، کارت ویزیت، طراحی وبسایت و اینفوگراف ها و به طور خلاصه هرآنچه از جنس بصری است، می باشد. اما اغلب طراحان فراموش می کنند که می توانند برای خود نیز برندی منحصر به فرد داشته باشند و به عبارتی به عنوان یک طراح، برند شخصی برای خود ایجاد کنند. اینکه برای خودتان برندی مجزا داشته باشید، یقینا در کارتان تاثیر به سزایی خواهد داشت و می تواند مشتریان بسیاری را نسبت به شما خوش بین کند. چرا که مشتریان با دیدن برند موفق شما یقین پیدا می کنند که می توانید با طراحی های مناسب بخشی از پروژه ی برندینگ آنها را به خوبی انجام دهید و از بعد بصری کار شما بی نظیر است.جمله ی _ کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد _ می تواند مصداق طراحان و نمایندگی های خلاقی  باشد که برای برند خود اهمیتی قائل نیستند. مانند کفاشی که وقت کافی برای ساخت کفش برای فرزند خود ندارد، یک طراح وب نیزممکن است که هیچ وقت تهیه ی وبسایت خود را به پایان نرساند  و یا یک طراح گرافیکی نیزممکن است از ساخت یک لوگو برای کسب و کارخود غفلت کند. زمانی که بتوانید برند شخصی خود را نیز به خوبی ارائه کنید نه تنها خود را به خوبی معرفی کرده اید، بلکه به  مشتریان و کارآفرینان  آینده نگرنیز این ایده را می دهید که شما در سطحی از حرفه و اعتماد به نفس هستید که باید شما را انتخاب کنند.برند شخصی همان چیزی است که می تواند نمادی از حرفه ای بودن و اعتبار را برای شما به ارمغان آورد. فرقی نمی کند که در چه زمینه ای فعالیت میکنید، اینکه به عنوان یک طراح مستقل عمل میکنید یا اینکه در فکر استخدام در یک شرکت هستید یا هر فعالیت دیگر، در هر صورت داشتن برند شخصی می تواند به طور موثری به شما کمک کند.

 

با خود مانند مشتری رفتار نمایید :  برای فعالیت های خود به درستی برنامه ریزی کنید. یک گزارش کامل برای پروژه ی خود تهیه و درباره ی رقبا و بازار خود اطلاعات جمع آوری کنید. پروژه برندینگ خود را از طریق همان روند مورد استفاده برای مشتریان خود انجام دهید.

در باره ی برند های معروف مطالعه داشته باشید: طراحان و سازمانهای خلاقی که مورد تحسین شما هستند چگونه خود را به طور شفاهی و بصری ارائه می دهند. درباره ی برند های موفق دیگر مطالعه نمایید. نقاط قوت و ضعف آنها را بررسی کنید. این کارمی تواند به شما برای بهبود برند خود کمک شایانی نماید.     

با کلمات شروع کنید نه با تصویر: با وجود اینکه شروع پروسه ی برندینگ با طراحی لوگوی شخصی بسیار اغوا کننده است اما این کار برای شروع مناسب نمی باشد. برای تبدیل موثر خود به یک برند، از توانایی ها، تجربیات وقابلیت های خود یک فهرست تهیه کنید. دوست دارید چه کاری را انجام دهید؟ چه کسانی مشتریان ایده آل شما هستند؟ فهرستی تهیه کنید و درآن ذکر کنید که شما به طور شخصی و حرفه ای چه کسی هستید؟

به نحوه ی معرفی خود به بازار فکر کنید:  به رقابت فکر کنید. در نظر بگیرید که چه چیزی را ارائه می دهید. یک دیدگاه منحصر به فرد، یک توانایی خاص یا یک روشی که با روش بقیه ی افراد متفاوت است.

برند خود را قابل اعتماد کنید:  باید بتوانید ویژگی های منحصر به فردی را که برای خود در نظر گرفته اید در تمامی ارتباطاتتان با دیگران نیز نشان دهید. اگر ویژگی های برندتان با شخصیتی که به دیگران نشان می دهید متضاد باشند، حقیقتا نمی توانید اعتماد و وفاداری مشتریان خود را به دست آورید.

طراحی داستان متناسب با برندتان : سعی کنید یک بیوگرافی حرفه ای از خودتان بنویسید. کمک گرفتن از یک نویسنده می تواند در نوشتن به شما کمک کند.

شعاری مناسب انتخاب کنید : داستانتان را به جمله های ساده ای_به طور موثر و جالب _ که تعهد برند شما را بیان می کنند تبدیل نمایید. برای ایجاد یک تاثیر مثبت یا منفی تنها چند ثانیه لازم است. زمانی که با مشتری بالقوه ی خود رو به رو شدید این جمله می تواند به عنوان یک راه، توصیفی دقیق برای نشان دادن حرفه ای بودن شما باشد.

کلمات را به تصویر تبدیل کنید: یک طرح مناسب برای ارائه ی برند خود طراحی نمایید. چه یک تایپوگرافی از اسمتان باشد یا یک گرافیک مفهومی، بهترین راه را برای تبدیل خود به برند انتخاب کنید که با داستان شما هماهنگ باشد.

از برند خود حمایت کنید: خود را بامجموعه کاملی از ابزار ها و مولفه های مختلف، به برند تبدیل نمایید، از لوگو گرفته تا نمونه کار و وبسایت شخصی و یا کارت شخصی و … .

بهبود بخشیدن: برند شخصی شما همچون موجود زنده ای است و همان طور که شغل و مقام شما گسترش پیدا می کند آن نیز باید تکامل پیدا کند. در بازه های زمانی مختلف بازنگری و بهبود آن را فراموش نکنید.

زمانی که به طور موثری برند شخصی خود را ایجاد کنید، در واقع یک تاثیر مثبت و موثری ایجاد کرده اید که به مشتریان یا کار آفرینان آینده ی شما همه ی موارد مهمی که باید بدانند را نشان می دهید.

Armani - Banner online 790x63-02

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

 

  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code