خانه مقالات برندینگ چگونه برند رهبری بسازیم؟

چگونه برند رهبری بسازیم؟

13 ثانیه خوانده شده
۱
برند رهبری

رهبران و رهبری [مانند مادران و مادری] یکی نیستند. هر چند هر دو مهم اند. تمرکز بر رهبر به معنای تاکید بر خصوصیات فرد و چگونگی رهبری او و ارتباط او با دیگران است. تاکید بر رهبر به معنای کار کردن روی دانش، مهارت ها و ارزش هایی است که یک رهبر نشان می دهد و به افراد سازمان کمک می کند در زمینه ی توانایی هدایت کردن دیگران مهارت بیشتری به دست آورند. تمرکز بر رهبری به معنای تاکید بر کیفیت رهبران در سرتاسر یک سازمان است و بر سیستم ها و فرآیند هایی که این رهبران را ایجاد می کند. رهبران بزرگ ممکن است بیایند و بروند ولی رهبری عالی در طول زمان برقرار می ماند.
یک رهبر موثر ممکن است در ایجاد رهبری یعنی بوجود آوردن فرآیندهایی که امکان رشد و توسعه ی رهبران دیگر را فراهم کند چندان کارآمد نباشند. بک رهبر استثنایی ممکن است تا مدتی نتایج برجسته ارائه کند، ولی کیفیت رهبری آن چیزی است که امکان تداوم نتایج را فراهم می کند، به سازمان امکان می دهد که خود را با راهبردهای متغیر همسو سازد و نسبت به کارکنان، مشتریان و سرمایه گذاران اعتماد ایجاد کند.

برند رهبری، هویت سازمان در ذهن مشتریان است که به خاطر رفتارهای رهبری مشتری مدار برای کارکنان واقعی شده است.برند رهبری، بسط برند یا هویت سازمان است زیرا در رفتارو نتایج رهبران در سرتاسر سازمان متجلی می شود، به گونه ای که بین کارکنان و تعهد مشتری پلی می زند. حال اگر یک برند رهبری قوی یک منبع ارزش است، چگونه می توان چنین برندی ساخت؟

ساخت برند رهبری در سازمان

 

 

 

 

مراحل ساخت برند رهبری در سازمان
مرحله اول- ایجاد یک برنامه برای برند رهبری
بسیاری از مدیران وقتی که از آن ها درباره ی بالاترین اولویت های تجاری شان سوال می شود در مورد بدست آوردن سهم بازار و مشتریان، رشد در بازارهای جدید، نواوری محصولات و کاهش هزینه ها صحبت می کنند. در برند رهبری اعتقاد بر آن است اکثر لیست های اولویت باید مشتمل بر توسعه ی رهبری باشند. ایجاد یک برنامه برای برند رهبری نشان می دهد که چرا رهبری وسیله ای برای نیل به اهداف دیگر سازمان (سهم بازار، رشد جهانی ، نوآوری یا هزینه) به خودی خود یک هدف است زیرا در چشم انداز ذی نفعان کلیدی به عنوان یک ارزش نامشهود دیده می شود.


مرحله دوم- ایجاد یک بیانیه ی برند رهبری
بیانیه ی برند رهبری شهرت رهبری را از حیث صفاتی که رهبر باید داشته باشد و نتایجی که وی باید ارائه کند بیان می کند. بیانیه ی یک رهبر منفرد متمرکز بر ملزومات شاخصی برای رهبری موثر است. بیانیه ی برند هبری شهرت خارجی بنگاه را با کارهای روزمره ی رهبری داخلی آن پیوند می دهد.


مرحله سوم- سنجش رهبری
وقتی که برند رهبری مشخص شد، رهبران را می توان بر اساس این که مبانی را به چ صورت تعیین می کنند و در ارائه ی نتایج برند را به رفتار در می آورند و این که در حین پیشرفت در مسیر رهبری، تا چه حد مهارت های لازم و دیدگاه مورد نظر را کسب می کنند مورد سنجش قرارداد.


مرحل چهارم- سرمایه گذاری در رهبری
برندهای بنگاه یا محصول به طور اتفاقی ایجاد نمی شوند. برندهای رهبری هم نیز چنین نیستند. شرکت های پیشتاز که بر اساس شهرت و تحرک رهبری مشخص می شوند در زمینه ی روش های خاصی که برند رهبری را پدید می اورند سرمایه گذاری می کنند. این سرمایه گذاری ها شامل آموزش، تجربیات توسعه و تجارب زندگی هستند.


مرحله پنجم- اندازه گیری سرمایه گذاری رهبری
اندازه گیری نتایج رهبری دو قسمت دارد اول باید دید که چه نوع سرمایه گذاری رهبری در چه محیط سازمانی بهترین نتیجه را دارد. یعنی باید هم سرمایه گذاری رهبری مثلا مربی گری و هم پیامد سرمایه گذاری تغییر رفتار، نتایج مالی و ارزش نامشهود را پیگیری کرد و ثانیا سرمایه گذاری رهبری باید به نیاز ارائه شده در مرحله اول پاسخ گوید. یعنی اگر برنامه ی رهبری شامل ایجاد یک راهبرد رشد برای بازارهای نوظهور است، آنگاه اندازه گیری موفقیت رهبری بدان معناست که تا چه حد راهبرد رشد مورد نظر محقق شده است.


مرحله ششم- ایجاد آگاهی از برند رهبری در ذینفعان کلیدی
برند رهبری به صورت شهرت بنگاه در دید ذی نفعان متعدد تجلی پیدا می کند. مدیر عامل مدیر برند رهبری است و باید تلاش کند که کارایی برند رهبری را به ذی نفعان علاقمند نشان دهد. مرتبط کردن رهبری به شهرت در بلندمدت مبنایی است برای این که چرا برند رهبری مهم تر از رهبران قهرمان فردی است.
این شش مرحله می تواند به عنوان یک نمایه ی برند رهبری عمل کند و و مشخص کند که سازمان شما در ایجاد برند رهبری تا چه حد موفق است. و به شما یک نمره کلی می دهد که برای کارآیی بیشتر در کجا باید تمرکز کنید.

سنجش نمایه ی برند رهبری

بعد برند رهبری

پرسش
سازمان من تا چه حد …

 کم     زیاد

ایجاد برنامه برای برند رهبری

پیوند روشنی بین رهبری و راهبرد کسب و کار من دارد؟

۱ ۲ ۳ ۴ ۵

رهبرانی دارد که به رهبری توجه می کنند؟

۱ ۲ ۳ ۴ ۵

بیانیه ی برند رهبری

منطق منحصر به فردی دارد که رهبران معرف چه هستند و به چه چیزی شهرت دارند؟

۱ ۲ ۳ ۴ ۵

رفتار رهبری را با انتظارت مشتریان پیوند می دهد؟

۱ ۲ ۳ ۴ ۵

سنجش برند رهبری

شکاف ها را در نسل بعدی رهبران شناسایی می کنند؟

۱ ۲ ۳ ۴ ۵

توسعه برند رهبری

در تجربیات رهبری برای توسعه ی رهبران سرمایه گذاری می کند؟

۱ ۲ ۳ ۴ ۵

در تجربیات شغلی و توسعه ای برای توسعه رهبران سرمایه گذاری می کند؟

۱ ۲ ۳ ۴ ۵

در تجربیات زندگی برای توسعه رهبران سرمایه گذاری می کند؟

۱ ۲ ۳ ۴ ۵

ااندازه گیری برند رهبری

کارایی و اثربخشی تلاش های رهبری را اندازه گیری می کند؟

۱ ۲ ۳ ۴ ۵

 

آگاهی تمام ذی نفعان را برای تداوم سرمایه گذاری در برند رهبری ایجاد می کند؟

۱ ۲ ۳ ۴ ۵

 

 

جمع

 

در ادامه به تقسیم نمره خواهیم پرداخت.

  • برند ، جایگاه برند، وعده برند، کدام؟

    آیا تابحال در جلسه ای بوده اید که در آن، دو نفر منظور یکسانی داشته اند، اما هر کدام برداشت…
  • سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ ایستگاه نخست مدت ها بود تصمیم به نگارش کتابی در مورد ر…
  • برندینگ خلق تمایز

    خلق تمایزی حساب شده

    یک وقتی، جایی وینستول چرچیل فقید گفت که ما ساختمان ها را طراحی می کنیم و پس از آن، آن ها م…

یک دیدگاه

  1. Nasim

    اردیبهشت ۹, ۱۳۹۷ در ۵:۳۶ ق.ظ

    ممنون از شما لطفا دوست عزیز لطفا طرز نوشتن برنامه ریز کسب و کار رو یاد بدین

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code