خانه اخبار چگونه برند خود را در شبکه های اجتماعی با تصاویری مناسب همراه کنیم

چگونه برند خود را در شبکه های اجتماعی با تصاویری مناسب همراه کنیم

1 ثانیه خوانده شده
۰

آنچه امروزه در شبکه های اجتماعی مورد توجه بسیار قرار گرفته است، تصاویر و نقش مهم آنها در تصویرسازی در ذهن مخاطبان است. شبکه های تصویرمحور(شبکه هایی که اساس و پایه ی اصلی آنان را تصاویر شکل می دهند)، مانند پینترست، اینستاگرام و … به سرعت درحال پیشرفت و گسترش هستند، فیسبوک نیز در حال تجدید ساختارهای خود در جهت تمرکز بیشتر بر ۳۰۰میلیون تصویری است که روزانه توسط افراد به اشتراک گذاشته می شود. در نتیجه برندها برای موفقیت در شبکه های اجتماعی، باید در کنار انتشار محتوای متنی، بر بعد تصاویر و استراتژی های مناسب برای استفاده ی بهتر از آنها تلاش کنند.

سوال مهمی که مطرح می شود این است که چگونه می توان به طور موثرتری از تصاویر استفاده کرد و چه ترفندهایی برای حضور مناسب در شبکه های اجتماعی در بعد تصاویر وجود دارد. چگونه می توان این فرآیند را مدیریت کرد و تاثیر آن را در تصویرسازی در ذهن مخاطب برای یک برند، اندازه گیری و پیگیری کرد؟ در اینجا به برخی نکات که می تواند راهنمای مناسبی برای بازاریابان و صاحبان کسب و کار باشد اشاره می کنیم:

 

  • قبل از هرکار باید از خود بپرسید که قصد انتقال چه محتوا و پیامی را به مخاطبان خود دارید. با چه واژه هایی می توانید برندتان را توصیف کنید و در ادامه تصاویر مناسب را انتخاب کنید. از تصاویری استفاده کنید که بتوان به سادگی آنها را به اشتراک گذاشت. به عبارت دیگر تصاویری انتخاب کنید که ارزش اشتراک گذاری توسط مخاطبان را داشته باشند. تصاویری که کاملا مرتبط با ارزش ها و هویت برندتان باشد و با تصاویر محصولات، لوگو و دیگر ابعاد بصری برندتان همراه شده باشند، اثرگذاری بیشتری بر ذهن مخاطبان خواهد داشت. عکس های جالب، زیبا، هیجان انگیز که بر بعد احساسی برند نیز متمرکز باشند، قابلیت بیشتری برای به اشتراک گذاری دارند. گاه با بررسی صفحات پر بازدیدکننده ی محصولات مشابه برند نیز می توان اطلاعات و آگاهی هایی در رابطه با این که چگونه می توان بعد تصویری بهتری ارائه کرد، بدست آورد. برای مثال، یک برند محصولات ورزشی ممکن است علاقه ی مخاطبان خود را در عکس هایی بیابد که عده ای در حال کوهنوردی و فعالیت های ورزشی هستند، حال آنکه شما فقط به ارائه ی تصاویر لباس های ورزشی در فروشگاه اکتفا کرده اید. این وظیفه ی شماست که بتوانید علاقه ی مصرف کنندگان را پیدا کنید و متناسب با آن کمپین های مناسب برای تصویرسازی بهتر ایجاد کنید.
  • تصاویر خود را در شبکه هایی که تصویر محور هستند انتشار دهید. بیشتر برندها، حداقل یک صفحه ی تجاری در فیسبوک و یا یک حساب در توئیتر دارند اما آیا همه ی آنها در پینترست، اینستاگرام، Tumblr نیز صفحه ای ایجاد کرده اند؟ تصاویری که در این شبکه ها به اشتراک گذاشته می شود بی شک مخاطبان و بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به فیسبوک دارند و در دوره ی جدیدی که اغلب توجه بر این شبکه ها متمرکز است، از اهمیت بیشتری برخوردارند. برای آنکه بتوان موفقیت چشم گیری در بعد تصویری یک برند بدست آورد، مهم این است که بتوانید تصاویر را به صورت گسترده تری انتشار دهید و فقط بر یک شبکه محدود نشوید. اضافه کردن نظرات و پیشنهادات متفاوت همراه با عکس ها می تواند در همراه کردن افراد نیز موثر باشد، به شرط آنکه تصاویر در درجه ی اول از کیفیت مناسبی نیز برخوردار باشند. ناگفته نماند که برخی عکس ها خود بار معنا و مفهومی زیادی دارند و بدون هیچ متنی می توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند.(تحقیقات نشان داده داده است که قدرت انتقال مفاهیم از طریق تصاویر ۶۰هزار بار سریع تر از درک همان مفهوم از طریق نوشته و متون است و مغز توانایی بهتری برای درک مطالب از طریق تصاویر دارد.)
  • بررسی و نظارت مستمر نسبت به الگوهای به اشتراگ گذاری تصاویر در شبکه های اجتماعی توسط افراد برای درک علاقه مندی و سلیقه ی مخاطبان، در انتخاب تصاویر مناسب می تواند هدایت کننده باشد. البته یکی از مشکلات اصلی در این قسمت این است که بسیاری از افراد تصاویر خود را در هنگام انتشار تگ نمی کنند.در نتیجه تشخیص و بررسی تصاویری که از برند شما توسط مصرف کنندگان در شبکه ها منتشر شده است دشوار است و حتما به نرم افزارها و تکنولوژی هایی نیاز است که قدرت جستجوی بالایی داشته باشند. یکی از دلایل اهمیت پیگیری های مستمر نسبت به تصاویری که مصرف کنندگان از برند شما منتشر می کنند این است که گاه این تصاویر در جهت نشان دادن نکات منفی برند است، در نتیجه آگاهی و انجام اقدامات بعدی، ضروری است.
  • یکی از مواردی که همواره باید به آن دقت کنید، رنگ های استفاده شده در تصاویر است. آیا رنگ های تصاویر انتخابی شما حمایت کننده ی برند و محصولات می باشد یا تضاد زیادی بین آنها وجود دارد. برای مثال برند کوکا کولا همواره با رنگ قرمز شناخته شده است و در تمامی تصاویر خود از این رنگ غالب استفاده کرده است. اما در سایت کوکا کولا رنگ های فرعی دیگری مانند مشکی، نقره ای و سفید نیز به چشم میخورد. اما انتخاب این رنگ ها با دقت فراوان صورت گرفته تا حضور رنگ اصلی همواره مرکز توجه باشد و با برند همخوانی و تناسب داشته باشد.
  • مصرف کنندگانی که تصاویر برند شما را با دیگران به اشتراک می گذارند، بهترین طرفداران برندتان هستند. پس برای حمایت و تشکر از آنان باید پاداش هایی نیز در نظر بگیرید. با نظارت دقیق می توان متوجه شد که چه افرادی، چه تصاویری را با چه کسانی و چندین بار به اشتراک گذاشته اند. در نظر گرفتن تخفیف و هدایای ویژه از جمله مواردی است که می تواند در همراه کردن هرچه بیشتر مصرف کنندگان تاثیر گذار باشد.

حضور در شبکه های اجتماعی در دنیای امروز به معنای تمرکز بیشتر بر بعد تصاویر است. در نتیجه تصاویر یکی از مهم ترین دارایی های برندها هستند و عدم توجه و برنامه ریزی برای این قسمت به معنای از دست دادن جایگاه مناسب در ذهن مخاطب است.

  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code