خانه مقالات برندینگ چرا کار آفرینان باید برندینگ را جدی بگیرند ؟

چرا کار آفرینان باید برندینگ را جدی بگیرند ؟

2 ثانیه خوانده شده
۰

چه این را بدانید یا نه شما برند دارید .

هر نوع تعاملی که با مشتریانتان دارید ، هر قدمی که برای سرمایه گذاری بر می داید و هر پستی که در توییتر و شبکه های اجتماعی فرستاده اید به شما کمک می کند که برند خود را بسازید .

این تعاملات ، اگرجه کوچک و بی ارتباط باشند ، همگی رابطه ی ابتدایی شما با مشتریانتان را شکل می دهند و همه ی روابط با برند شما  تسهیل شده ، حفظ شده و بند بند می باشند .

به این معنا که ، برند شما در حال حاظر پا برجاست و اگر در مورد این موضوع آگاه نباشید ، می تواند سریعا ،و به طور غیر قابل کنترلی در بازار اتفاق بیافتد و به همین خاطر است که برندینگ می تواند ابزار سختی برای درک باشد . و اینکه چرا بیشتر کار آفرینان این کلمه را کار بیهوده می داند .

برندینگ به طور واقع یک ایده ی در گیر و پیچیده می باشد . اما به عنوان یک کار آفرین هیج چیزی کامل کننده ی موفقت شما در ابتدای کار به اندازه ی برندتان نیست . اولیت قدم این است که درک کنید که برندینگ به چه دلیل اهمیت دارد ؟ برای درک بهتر آن با سه چیز ساده می توان آن را درک کرد .

  1. برندینگ چیست ؟ یک تعریف کاری از برندیدنگ .
  2. چرا برندینگ ≠مزخرف
  3. چرا برندینگ اهمیت دارد ؟

 

برندینگ چیست ؟ یک تعریف کاری از برندیدنگ .

بهترین چیز برای شروع این است که درک کنید که چه چیزی برند نمی باشد .

برندتان لوگوی شما نمی باشد . برند شما سیستم هویت بصری یا وبسایت شمانیز نیست . برندتان طرح رنگ و یا حتی محصول شگفت انگیز شما نیز نمی باشد . و مهم تر از همه اینکه ، برند شما آن چیزی که شما ادعا می کنید که هست هم نمی باشد .

برند شما چیزی است که آنها می گویند است ، آنها یعنی مردم ، مردم یعنی افراد ، افراد یعنی موجودات بصری، و احساسی ، که همه ی ما هستیم .

به معنای دیگر ، برند شما یک احساس درونی می باشد که درون افراد ریشه دار شده است . یک احساس است زیرا انسان ها موجوداتی احساسی و غریزی هستند . این احساسات شخصی می باشد زیرا برند ها توسط افراد تعریف می شوند ،  تک تک افراد و تک تک آدم ها . و زمانی که تعدادی افراد کافی یک احساس درونی را دریاف کنند آن زمان است که ما برند داریم .

برندینگ ≠ مزخرف

بیشتر کار آفرینان برندینگ را اسراف ، اضافه  و حتی مزخرف می دانند . یک باوری وجود دارد که بیان می کند که برندینک فقط صدا ایجاد می کند در صورتی که فروش چیزی واقعی می باشد .این تفکر از این گرفته می شود که ویژگی ها ، سود ها و فاکتور “x” یک محصول به تنهایی یک ازرش را می سازد ، و بنابر این ، هیچ احتیاجی برای صرف پول و زمان برای گسترش برند به جای گسترش خود محصولات نیست .

بعد از همه اینکه  ، ایجاد یک محصول یا خدمات حدید اصلا آسان نیست ، مشکلات ساخت  و طراحی زیادی هست که باید حل شوند  ، قرارداد ها به طور رسمی تائید و توزیع شوند و سرمایه های زیادی هستند که باید افزایش پیدا کنند و همچنین قراردادهاییکه باید پیروز شوند . این موانع واقعی، قابل اندازه گیری، به خوبی تعریف شده و خوب نوشته شده می باشند .

اما یک چیزی است که کمتر تعریف شده ، خیلی کم قابل اندازه گیری است و کمتر در موردش نوشته شده است و احتمالا ، ساده ترین چیز برای درک می باشد :

مردم حق انتخاب زیاد و زمان کمی دارند .

از عوارض فرهنگ جدید استفاده ی بیش از حد اینترنت ما این است که حق انتخابمان افزایش یافته است. یک خمیر دندان را در نظر بگیرید ، در هر یک از قفسه های خمیر داندان در فروش گاه ها بیش از ۲۰ مدل مختلف برند خمیر دندان وجود دارد . بعضی از آنها سفید کننده است ، بعضی از آنها مخصوص دندان های حساس می باشد و بعضی از آنها مورد تائید پزشکان می باشد و حتی بعضی از آنها طبیعی و ارگنیک نیز می باشند .به علاوه بر هزاران انتخاب برای خمیر دندانی که می خواهید استفاده کنید ، یک عمل ساده ی مسواک کشیدن دندان می تواند یک انتخاب خسته کنند ه باشد . اگر تنها برای خمیر دندان یک فرد تا این حد انتخاب زیاد  است ، چه برسد یه بقیه ی بازار های موجود ؟

می دانم دارید به چه چیزی فکر می کنید . ، ” شاید حقیقت داشته باشد ،اما محصولات ما بسیار تک می باشد ، پس ما در بازار هیچ رقیبی نخواهیم داشت . “

متاسفم که باید این را بگویم اما احتمالا این واقعیت نیست . اما اگر جز معدود کارآفرینان هستید که با چیزهای جدید و متفاوتی ارائه داده اید که به معنای واقعی هیچ نیازی برای مقایسه ندارد ، افرین بر شما . در مورد  بقیه ی ما، مابه زودی  با چالش “انتخاب فراوان “روبرو خواهیم شد

اینجا جاییست که برند ثابت می کند که اسراف یا مزخرف یا موضوعی اضافه نیست .چرا ؟ به این دلیل که برند انتخاب ها را آسان می کند .

افراد یه عنوان موجوداتی احساسی و موجوداتی که به دیدار خود بسییار اهمیت می دهند ، اکثرا تصمیمات خرید خود را بر اساس اعتماد انجام می دهند ، اعتما د نیز از طریق گسترش ارتباطات بین مشتریان و سازمان ها اتفاق می افتد و همین ارتباطات می باشند که کار برند شما را آسان می کند .

خیلی ساده : برند ≠ مزخرف ، برند = ارتباطات .

اگر کمی جلو تر برویم : برند = روابط = ارزش

branding-bullshit-1

چرا برندینگ اهمیت دارد ؟

روابط یکی از پر سود ترین سرمایه گذاری هایی است که یک صاحب برند می تواند داشته باشد و برندینگ راهی برای ساخت این روابط می باشد . . ایجاد روابط معتبر با مصرف کننندگانتان بسیار با اهمیت است زیرا بدون روابط شما تنها یک ایده می باشید و نه یک شغل یا بیزینس .

برندتان روابطتان را تسهیل می کند و به ترتیب شغلتان را نیز راحت تر می کند . برند =روابط ( اعتماد ) = ارزش . برند اهمیت دارد ، به همین راحتی .

برند به افراد کمک می کند تا درک کنند که شما چه کاری انجام می دهید و چرا آن کار اهمیت دارد . این به مردم کمک می کند که درک کنند که شما کی هستید و جرا اهمیت دارید . بدون برند ، شما ایجاد یا تکرار خواهید داشت بدون اینکه در نظر داشته باشید که مردم شما را درد دنیای واقعی تجربه و درک می کنند .

برندینگ بسیار پیچیده است و بسیار لایه لایه و کار سختی می باشد .همجنین برند شما تنها دارایی با ارزشی است که شما می توانید در کارتان گسترش دهید .

ایا برندینگ برای شما اهمیت دارد ؟ چه دیدی نسبت به برند دارید؟امروز چه کاری می توانید انجام دهید که برندتان را بهتر کنید ؟

بیشتر بررسی نمایید ، درک کینید که چرا برندینگ  اهمیت دارد؟ و سوال بپرسید و شروع کنید .

به برند با یک دید جدید نگاه کنید .

 

 

جهت دریافت خدمات مشاوره برندسازی می توانید با آقای پژمان پاکدامن با شماره ۴۱۶۳ ۶۸۹ ۰۹۱۲ تماس بگیرید.

  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…
  • مفهوم برندسازی

    مفهوم سازی برند در مدیریت رسانه ای

    امروزه اقتصاد توجه از اهمیت بسیاری برخوردار است. گزینه‌های بسیاری برای انتخاب وجود دا…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code