خانه مقالات برندینگ چرا برندها شکست می خورند (و چگونه جلوی شکست را بگیرید)

چرا برندها شکست می خورند (و چگونه جلوی شکست را بگیرید)

9 ثانیه خوانده شده
۰
0
33

مای اسپیس، بلک بری ، Blockbuster و کوک جدید- جاده موفقیت با لاشه هزاران برند که نتوانستند از پس آن بربیایند، پوشیده شده است. برای هر برندی که صنعت خود را از نو تعریف می کند، صدها مورد دیگر وجود دارد که قربانی مشکلات بی شمار برندسازی است. برای هر اینستاگرامی یک Ello و برای هر Uber یک Sidecar وجود دارد. چرا؟ ساده است …

 www.brandabout.ir

برندسازی آسان نیست

اگر برندسازی آسان بود، مهم ترین شرکت های جهان در هر سال میلیاردها دلار اختصاص نمی دادند تا مطمئن شوند برند آنها خوب باقی می ماند. حقیقت این است که حتی با وجود هزینه های زیاد و بهترین نیت ها، ۹۶٪ کسب و کارها در عرض ۱۰ سال شکست می خورد. حفظ شرکت تان در برابر شکست با برندسازی آغاز می شود. با این حال، برندسازی یک علم پیچیده و دقیقی با محوریت استراتژی و پژوهش دقیق است. این باور اشتباه که یک تیم بازاریابی داخلی می تواند تلاش های گسترده موردنیاز برای بازسازی برند را مدیریت کند، یکی از اولین دلایل شکست اغلب برندها است. اما دلایل دیگری نیز وجود دارد.

 .

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

.

پس چرا برندها شکست می خورند؟

تهیه لیست جامعی از تمام علت های شکست برندها جالب به نظر می رسد. اما تعداد انگشت شماری دلیل وجود دارد که مکرر سبب شکست حتی مهم ترین برندها می شود. برای اینکه شما برند بعدی نباشید که شکست می خورد، از ۸ اشتباه قطعی زیر جلوگیری کنید:www.brandabout.ir

  1.  نامعتبر بودن

مسلما اولین و اساسی ترین دلیل شکست برندها، عدم اعتبار است. همانطور که قبلا اشاره کردیم، شبیه یک تیمارستان است. بازار پر از میلیون ها مشتری بالقوه و همچنین راه حل های رقابتی است. باید شما بدانید که هستید، در چه کاری بهترین هستید و به چه کسانی خدمات رسانی می کنید. سعی نکنید همه چیز را به همه کس ارائه دهید.

  1.  شکستن وعده برند شما

اگر یک قانون در بازی برندسازی وجود دارد که مهم تر از بقیه است، احتمالا این است که: یک وعده به مشتریان خود دهید و به آن پایبند باشید. برند هایی که روی وعده های خود نمی مانند، اولین برندهایی هستند که شکست می خورند. برندهایی که با پایبندی به وعده های خود اعتماد ایجاد می کنند، مشتری آفرین هستند.

  1.  عدم ارتباط با ادراک مشتری

برند شما در ذهن مشتریان شما جای دارد. این بدان معناست که برای مدیریت صحیح برندتان، شما باید انگشت خود را به طور مستمر بر روی ادراک مشتری بگذارید، و نیازها و انگیزه های همیشه در حال تغییر مشتری خود را درک کنید. لحظه ای که ارتباط یک برند با ادراک مشتری قطع می شود لحظه شکست آن برند است.

  1.  فقدان مزیت رقابتی

واقعیت این است که اکثر برندها بصورت سقوط فاجعه بار شکست نمی خورند. بسیاری از آنها بی سر و صدا و بدلیل یکنواختی شکست می خورند، چون تثبیت و پیام رسانی سطحی آنها را به جرگه در حال رشد برندهای نامناسب تنزل می دهد. اگر شما می خواهید از شکست جلوگیری کنید، باید حوزه هایی را برای تمایز اساسی از منظر رقابتی شناسایی کنید، و شجاعانه از آن بهره ببرید.

  1.  عدم انطباق داخلی

همانطوریکه ادراکات و رفتار مشتریان شما مهم است، ادراکات و رفتار کارکنان شما نیز اهمیت دارد. انحراف برند از درون آغاز می شود. ایجاد محیط شرکتی قوی که از ارزش های اصلی الهام می گیرد، خیلی مهم است طوری که ذینفعان داخلی شما، از کارکنان تا رهبری ارشد، برند شما را به عنوان سفیران مشتاق دنبال می کنند. این نشانه انطباق داخلی واقعی است.

  1.  گفتن داستان های برند بی فایده

مشتریان شما در هر روز پیام های بازاریابی بیشماری از تمام جهات دریافت می کنند. اگر شما امیدوار هستید که داستان شما را بشنوند، بهتر است معنی دار، قانع کننده و منحصر به فرد باشد. برندهایی که شکست می خورند، در گفتن یک داستان مناسب و به یاد ماندنی به مخاطبان خود کوتاهی می کنند.

  1.  داشتن ساختار برند نامنظم

وجود برندهای مادر و برندهای فرعی به خودی خود جای نگرانی ندارد. اما شکست در صورتی رخ می دهد که ساختار برند قاطی می شود و سلسله مراتب دیگر هیچ معنایی ندارد. ساختار برند باید فعالیت های بازاریابی شما را با فراهم کردن زیرساخت های تبلیغ قدرتمند بین برندهای فرعی شما به حداکثر برساند.

  1.  راکد ماندن

یکی از بهترین ویژگی های یک برند قوی ثبات و پایداری آن است. اما اغلب ثبات و پایداری با خوشنودی همراه است، که منجر به یکی از بدترین کیفیت هایی می شود که یک برند می تواند داشته باشد، یعنی رکود. در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری، بازار منتظر هیچ کسی نمی ماند. برند شما باید چالاک، پویا، و مطابق روندهای فعلی باشد. اجتناب از شکست به معنای اجتناب از نا مناسب بودن است.

 

شکست یک انتخاب نیست

دانستن اینکه مراقب چه چیزی باشید، بهترین و اولین معیار برای محافظت در برابر شکست برند است. اما برندسازی مناسب، چیزی عمیق تر از تنها اجتناب از ۸ اشتباه ذکر شده در بالا است. در این جا به اهمیت کارشناسان پی می بریم. با همکاری با یک شرکت برندسازی که در علم توسعه برند مهارت دارد، می توانید مطمئن شوید شرکت شما در لیست طولانی شکست های برندسازی قرار نمی گیرد.

.

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده تحریریه brandabout
  • رموز لوگو و روابط برندسازی

    برندسازی موفق یک شرکت، فرایند طولانی دارد که شامل طراحی و تحقیقات گسترده می باشد. برند واق…
  • جاکسون استراتژی دارد؟!

    درروزهای اخیر شاهد اکران آگهی تبلیغاتی کرم گیاهی جاکسون با نمایش چهره احمدرضا عابدزاده هست…
  • دانشگاه های کشور و خطر تعطیلی

    بنظر شما آیا در رقابتهای علمی بین المللی دانشگاههای مهندسی، ایران شانسی برای موفقیت دارند؟…
بارگذاری بیشتر در مقالات برندینگ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بررسی کنید

رموز لوگو و روابط برندسازی

برندسازی موفق یک شرکت، فرایند طولانی دارد که شامل طراحی و تحقیقات گسترده می باشد. برند واق…