خانه اخبار چالشی به نام تغییر

چالشی به نام تغییر

27 ثانیه خوانده شده
دیدگاه‌ها برای چالشی به نام تغییر بسته هستند

شرکتها، سازمانها و برندها دیر یا زود باید با پدیده تغییر مواجه شوند. این الزام بدلیل تغییر تکنولوژی، جامعه ، مد و غیره اتفاق میافتد و هنر مدیریت زمانی آشکار میشود که تغییرات بدرستی در سازمان مربوطه برای آینده بهتر شرکت اجرا شود.

در یک تغییر دو پارامتر مهم وجود دارد، جهت تغییر و سرعت تغییر. اگرچه سرعت در تغییر بسیار مهم است ولی از آن مهمتر جهت تغییر است . بسیاری از شرکتها بعد از آنکه متوجه شدند باید در سازمانشان تغییرات ایجاد کنند اتفاقا به سرعت وارد عمل شدند ولی به علت تشخیص نادرست جهت باعث ورشکسستگی و یا تحمل ضرر و زیان در آن برند شده اند مانند IBM، Kodak و یا Nokia.

۵ روش برای مواجهه با تغییر وجود دارد:

  • A foot in both camps: به زبان ساده تر هر دو را نگه داریم هم کسب و کار قدیم را داشته باشیم و هم کسب و کار جدید را به اجرا در آوریم. اگرچه بسیاری از صاحبان برندها دلبستگی خاصی به این نوع روش برای مواجهه با تغییر دارند ولی باید دانست این روش ناکارآمدترین روش مواجهه با تغییر است. به عاقبت بسیاری از برندها توجه کنید IBM بخش کامپیوتر شخصی اش را با ضرری بیش از ۱۷ میلیارد دلار بعد از ۲۳ سال به لنوو واگذار کرد و نوکیا اگرچه در سال ۲۰۰۷ برند اول بازار موبایل بود ولی با تغییر صنعت از موبایل به تلفن هوشمند قافیه را در ابتدا به اپل باخت و در نهایت به ورشکستگی رسید.
  • Both feet in the new camp: به زبان ساده تر یعنی، چون تغییرات باعث قدیمی شدن فعالیتهای ما شده است، فعالیت قدیمی را رها کنیم و تمام قد همراه تکنولوژی شده و کسب و کار جدید را گسترش دهیم. یعنی پلهای پشت سر را خراب کنید و راهی برای برگشت نداشته باشید لذا برای بقا تا پای جان مبارزه میکنید. در این روش گاو شیرده برندتان را باید بکشید. به علت ریسکهای بالا فقط تعداد نادری از شرکتها به این روش روی میاورند مانند اینتل که در ابتدا چیپهای کامپیوتری تولید میکرد و به یکباره کسب و کار چیپها را کنار گذاشت و وارد کسب و کار میکروپروسسورها شد.
  • Both feet in the old camp: یا به زبان دیگر به بک و شیوه خوب چسبیده و سعی در ادامه دادن آن راه بکنیم. در این روش شرکتها به تکنولوژی پاسخ مثبت نمیدهند نمونه موفق عدم تغییر را میتوان در تغییر مواد اولیه لباس از نخ به نایلون دانست که بسیاری از برندها به این تغییر پاسخ مثبت ندادند.
  • Both feet in the new camp with a new name: همان نوع دوم است که با تغییر نام شرکت یا سازمان همراه است و به زبان ساده برندی جدی خلق شود. شرکت کوچک عکاسی هالوید با تغییر سرمایه گذارهایش کسب و کارش را از عکاسی فتوکپی تغییر داد و با نام جدید به نام زیراکس فعالیت جدیدش را شروع کرد.
  • New separate camps, Two separate name: در این روش صاحب برند یا صنعت نمیخواهد از کسب و کار قدیم خود دست بردارد ولی میخواهد در کسب و کار جدید نیز موفق گردد مانند تویوتا و لکسوس و یا محصولات اپل که هر کدام یک برند دارند آیفون، آیپد، آیپاد.

(بر گرفته از کتاب Focus نوشته ال ریس)

تمام حقوق این نوشته متعلق به نویسنده است و استفاده بدون اجازه از نویسنده پیگرد قانونی دارد.

نویسنده: بهروز لطفیان ۱۴ تیر ۱۳۹۵

منبع :روزنامه فرصت امروز

 برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

 

  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…
  • مفهوم برندسازی

    مفهوم سازی برند در مدیریت رسانه ای

    امروزه اقتصاد توجه از اهمیت بسیاری برخوردار است. گزینه‌های بسیاری برای انتخاب وجود دا…
نظرات بسته شده است.