خانه مقالات برندینگ پرسنال برندینگ و مسیر موفقیت در آن

پرسنال برندینگ و مسیر موفقیت در آن

8 ثانیه خوانده شده
۳

پرسنال برندینگ یا برند شخصی که در سال های اخیر مورد توجه بسیار قرار گرفته است، به صورت های مختلف تعریف شده است. شاید یکی از ساده ترین تعاریفی که می توان از آن ارائه کرد این گونه باشد: “برند شخصی ،  چگونگی نشان دادن و بازاریابی خودتان می باشد. به عبارت ساده تر، شما همچون یک محصول در نظر گرفته می شوید که قرار است خود را بازاریابی کنید”. ایجاد یک برند شخصی، کار ساده ای نیست. اینکه بتوانید رفتارها، شخصیت، نگرش و حتی نحوه ی صحبت کردن خود را به یک برند تبدیل کنید نیازمند زمان طولانی و برنامه ریزی دقیقی می باشد که در این راه باید به موارد مهمی توجه کنید: تعریف مشخصی از خودتان داشته باشید، می خواهید چگونه شناخته شوید، مخاطبان بازار هدف شما چه نیازهایی دارند و چگونه می خواهید با برند شخصی خودتان به این نیازها پاسخ دهید.

در اینجا به یک برنامه ی پایه برای شروع برنامه ریزی ایجاد برند شخصی اشاره میکنیم که می تواند راهنمای مناسبی برای آغاز باشد. این برنامه از ۹ مرحله که پاسخ به ۹ سوال مهم را در بر میگیرد، تشکیل شده است.

  1. تعریف مشخص از خود، شما چه کسی هستید؟(who are you)
  2. می خواهید چگونه توسط دیگران ادراک شوید؟
  3. چه چیزی را می خواهید به دست آورید؟
  4. ایجاد برند شخصی
  5. ایجاد یک اکوسیستم
  6. ایجاد یک شبکه
  7. تولید محتوای جدید و ابتکاری
  8. برقراری ارتباط با مخاطبان و همراه شدن با آنان
  9. هنر خوب گوش کردن و کنترل

 

  1. شما چه کسی هستید؟
  • بیان مهارت ها ( توانمندی ها، تحصیلات، تجربیات حرفه ای و …)
  • بیان خصوصیات اخلاقی (شخصیت و ویژگی های اخلاقی)
  • جایگاه منحصر به فرد و ویژه ی شما چیست؟ (موفقیت، در ایجاد تمایز و داشتن مزیت است. هرچه بکرتر، موفق تر)

 

  1. می خواهید چگونه توسط دیگران ادراک شوید؟
  • روابط دوستانه و فردی (دوستانتان چگونه شما را توصیف می کنند)
  • ارتباطات حرفه ای (همکاران و مشتریانتان چه تعریفی از شما دارند)
  • شهرت در فضای مجازی (آیا با جستجوی نام خود در موتو جستجوگر گوگل، جایگاهی دارید؟)

 

  1. به دنبال کسب چه چیزی هستید؟
  • ایجاد یک بخش مجزا برای خودتان(محصولات و خدمات منحصربه فرد خودر ایجاد کنید)
  • ایجاد بازار (تعیین بازار هدف مشخص برای برند شخصیتان)
  • ارائه ی یک سبک و روند جدید (برای ارتباطات خود برنامه ریزی کنید تا به درستی، شفاف و پایدار باشند)

 

  1. برند خود را ایجاد کنید.
  • یک نام و شعار مشخص برای خود انتخاب کنید که علاوه بر تناسب با هویت شما، یادآوری ساده ای داشته باشد
  • رنگ مناسب برند خود را انتخاب کنید به همراه یک لوگو که بیانگر شخصیت و هویت شما باشد
  • داستان سرایی و احساسات همراه با آن (زندگی نامه ی خود را با تعاریفی جذاب همراه کنید)

 

  1. اکوسیستم خود را ایجاد کنید.
  • وبلاگ خود را به مرکز اصلی ارتباطات تبدیل کنید. (خانه ی برندتان)
  • از شبکه های اجتماعی به عنوان مکانی برای ارتباطات متقابل استفاده کنید.
  • از رسانه های اجتماعی برای انتقال محتوای مناسب و سرگرم کننده استفاده کنید.
  1. شبکه ی خود را ایجاد کنید.
  • افراد صاحب نام و خبره در زمینه ی کاری خود را دنبال کنید. از آنها یاد بگیرید و به دنبال ایجاد ارتباط با آنان باشید.
  • به صورت فعالانه در گروه های مرتبط با کار خود فعالیت داشته باشید
  • به ایجاد ارتباط متقابل و بحث و گفتگو در شبکه های مختلف مرتبط با حوزه ی کاری خود (با دیگر افراد) بپردازید.

 

  1. تولید محتوای مناسب و جدید.
  • وبلاگ (ایجاد و انتشار محتوای ارزشمند برای مخاطبان و به روزرسانی مستمر آنها)
  • رسانه های اجتماعی ( ایجاد و انتشار محتوای چندرسانه ای اعم از فیلم و عکس)
  • شبکه های اجتماعی (حضور فعال و شرکت در مباحث مرتبط)

 

  1. ایجاد ارتباط با مخاطبان و همراه شدن با آنان
  • مشارکت در مباحث افراد دیگر در شبکه های اجتماعی
  • ارائه ی نظرات و پیشنهادات کاربردی و مفید به دیگران
  • به اشتراک گذاری مطالب و عکس های ارزشمند دیگران در شبکه ی خود

 

  1. هنر خوب گوش کردن و کنترل
  • نسبت به آنچه در مورد شما و برندتان گفته می شود آگاهی کامل داشته باشید
  • با منتقدان و مخالفان خود، حرفه ای وارد بحث و مذاکره شوید
  • هدایت و کنترل تمامی فعالیت های برند با ابزارهای مناسب

Armani - Banner online 790x63-02

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…
  • توسعه برند شخصی

    توسعه برند شخصی

    برندسازی شخصی فرآیند شناسایی ارزش منحصر به فرد و متمایزی است که به یک سازمان، تیم و یا پرو…
  • برند ، جایگاه برند، وعده برند، کدام؟

    آیا تابحال در جلسه ای بوده اید که در آن، دو نفر منظور یکسانی داشته اند، اما هر کدام برداشت…

۳ دیدگاه ها

  1. دندانپزشکی

    اسفند ۱۲, ۱۳۹۶ در ۱۲:۲۵ ب.ظ

    سلام با تشکر از سایت خوبتون
    آیا همه‌ی ما برای موفقیت در کسب و کار و تجارت خود در هر موقعیتی به برند شخصی نیاز داریم؟

     

    پاسخ دادن

    • تحریریه brandabout

      اسفند ۱۳, ۱۳۹۶ در ۵:۳۲ ب.ظ

      سلام ممنون از توجه شما

      بله هر کسی یک برند شخصی دارد که باید می تواند در هر شغلی که دارد برند شخصی خود را تقویت نماید تا بصورت هدفمند در ذهن دیگران بعنوان متخصص در حرفه ای خود جای گیرد.

      پاسخ دادن

  2. بیستون سازه آذران

    خرداد ۲۴, ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۶ ب.ظ

    بی نظیر بود

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code