خانه مقالات برندینگ وعده برند: قدرت عمل به قول

وعده برند: قدرت عمل به قول

2 ثانیه خوانده شده
۰
وعده برند

زمانی که شما به ولوو فکر می کنید چه چیزی به ذهن تان می آید؟ اگر از اکثر مردم این سؤال را بپرسید، پاسخ می دهند “ایمنی” به ذهن شان می آید. ایمنی ارزشی است که برند Volvo چندین دهه روی آن تمرکز کرده است و واقعا برای آنها مناسب است. برندهای کمی هستند که آنها را با چنین ارزش ژرفی بشناسند. اما نکته دیگری در مورد رابطه ولوو با ایمنی وجود دارد که آن را به اصل ضروری برای این برند تبدیل کرده است.

وعده برند چیزی بیش از یک شعار است

ایمنی به خوبی برای ولوو جواب داده است. چون وعده برند است که چیزی بیش از یک شعار می باشد. ایمنی وعده برند ولوو به مشتریان خود است، وعده ای که مشتریان آن می دانند ولوو به آن وفادار است. به ویژه، ولوو متعهد شده است که با اتومبیل های آنها نسبت به اتومبیل های دیگر، موقع بروز یک تصادف شانس بیشتری برای زنده ماندن دارید. و بارها و بارها این وعده آنها درست از آب درآمده است. حتی با پیشرفت مهندسی و فن آوری که سبب ارتقاء رتبه بندی ایمنی دیگر تولید کنندگان خودرو شد، ولوو همچنان به گسترش داخلی و خارجی وعده خود ادامه می دهد. ثبات ولوو در ارائه وعده برند خود، اجازه مالکیت بر مفهوم ایمنی حتی فراتر از صنعت خودرو به آن داده است. می توان سوال قبلی را به این شکل مطرح کرد: وقتی به موضوع ایمنی فکر می کنید، چه برندی به ذهن شما می آید؟ اغلب مصرف کنندگان پاسخ خواهند داد: “ولوو”. نگاهی به برخی دیگر از وعده های برند قابل توجه بیندازید که شرکت پشت آنها را تعریف می کند:

  • فدرال اکسپرس: ” وقتی قطعاً و یقیناً باید شبانه آنجا باشید. “
  • BMW : “ماشین نهایی سواری “
  • والمارت: ” پول خود را پس انداز کنید تا بهتر زندگی کنید. “
  • نایک: ” الهام بخشی و نوآوری برای تمام ورزشکاران جهان”

وعده برند شما تعهد شما به مشتریانتان است

به این علت ایمنی وعده برند قوی است که این وعده ولوو را به مخاطبان هدف خود به روش موجز و قانع کننده ای متصل می کند. وعده برند خوب، لینک شهودی بین استراتژی برند شما و مشتریان شماست. داشتن یک استراتژی برند با پیام هنرمندانه فوق العاده است، اما تا زمانی که شما تعهد واقعی به مشتریان خود ندهید، ارتباط نهایی و مهمی ایجاد نکرده اید. این تعهد در اشکال مختلف شعار، انتقال پیام، تبلیغات، رسانه های اجتماعی، و غیره بیان می شود. می توان آن را به صراحت بیان یا بطور ضمنی بیان کرد. وعده برند صریح و روشن بیان مستقیمی نسبت به وعده برند ضمنی دارد، اما مهم است به خاطر داشته باشید: هر چه وعده برند شما صریح تر باشد، انتظارات بیشتری را برآورده می سازد.

.

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

.

telegrambrandabout.irinstagrambrandabout.ir

کیفیت وعده برند قوی

چه وعده برند صریح باشد یا وعده برند ضمنی، قدرت آن را می توان با مجموعه کیفیت یکسانی سنجید. یک وعده برند قوی باید شامل موارد زیر باشد:

معتبر

مشتریان تشحیص می دهند کدام وعده برند، واقعی است. وعده برند شما باید هدف برندتان را مطابق ارزش های آن، و با الهام از ماموریت و چشم انداز آن برساند.

متقاعد کننده

وعده برند شما باید چیزی را متعهد شود که برای مشتریان شما مهم است. باید مشکل مشتری شما را به روش غیر منتظره ای حل کند.

منحصر بفرد

برای موثر بودن یک وعده برند، باید متمایز باشد. باید موقعیت برند شما را با شناساندن شما به عنوان تنها ارائه دهنده یک راه حل منحصر به فرد و موثر تقویت کند.

جالب و به یاد سپردنی

وعده برند خوب آن است که با مشتری شما باقی بماند. یعنی زمانی که مشتری شما به مشکل منحصر به فردی برمی خورد که برند شما راه حلی برای آن دارد، به یاد شما بیفتد.

واقعی

مشتریان باید باور کنند که برند شما قادر به عمل به وعده خود است. یکی از چیزهایی که آن را باورکردنی می کند، قابلیت سنجش آن است. اگر وعده برند شما را بتوان به نحوی با نتایج ملموس سنجید، آن را واقعی تر می سازد.

واضح

وعده برند شما باید به زبان ساده بیان شده و به راحتی قابل فهم باشد. حتی وعده برندهای ضمنی باید به خوبی تعریف شده و هم توسط شرکت و هم مشتریان آن فهمیده شود.

آخرین و مهم ترین بخش هر وعده برند

عمل به شش ویژگی ضروری بالا تضمین خواهد کرد که وعده برند شما به اندازه کافی قوی بوده و به عنوان توافقی بین شرکت شما و مشتریان شما می باشد. اما یک معیار دیگر وجود دارد که برای موثر بودن هر وعده برند باید رعایت شود. مهم ترین معیار وعده برند موثر آن است که همیشه به آن عمل شود. یک وعده، همانطور که همه ما می دانیم، تنها زمانی خوب است که همیشه به آن عمل شود. برندهایی که به وعده برندهای خود عمل می کنند، موجب تقویت هم وعده خود و هم وفاداری مشتری ناشی از آن می شوند.

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
  • ویژه نامه نوبهار

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۶

    با توجه نزدیک شدن بهار و سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای دومین …
  • برندسازی،کلید موفقیت اقتصاد مقاومتی

    نوروز،روزی نو برای نو شدن است؛ خداوند نام آفرین نوروز را که درآن جهان هستی را باز آفرینی م…
  • بهروز شیخ رودی

    تغییر در وضعیت اقتصادی

    سالی جدید شروع شده است. بهار زیبا آغاز شده و امیدوارم در سال جدید، حال همه ى ما بهتر، رونق…
  • مسعود توحیدی

    رونق اقتصادی

    نوروز، نماد جاودانِ نو شدن است تجدید جوانیِ جهان کهن است زین‌ها همه خوب‌تر که هر…
مطالب بیشتر از این نویسنده تحریریه brandabout
بارگذاری بیشتر در مقالات برندینگ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بررسی کنید

ویژه نامه “نوبهار” ۹۶

با توجه نزدیک شدن بهار و سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای دومین …