
تحقیقات برند، یکی از مسائلی است که در بازسازی و طراحی مجدد یک برند توجه اکثر مشتریان را به خود جلب می کند. یک گام به جلو حرکت کنید و در مورد پروسه بسیار مهم پژوهش داخلی برند صحبت کنید. در این حالت است که اغلب تصمیم گیرندگان شروع به طفره رفتن خواهند کرد.
چرا تحقیقات داخلی برای برندسازی مهم است
وقتی اکثر مدیران کسب و کار به برند خود می اندیشند، به ابعاد خارجی و نقاط ارتباطی بیرونی که هر روز مشتریان خود دارند، فکر می کنند. اما برند داخلی نیز به همان اندازه مهم است. چرا؟ چون برند داخلی نحوه تعامل کارکنان را با مشتریان و همچنین تعامل آنها با یکدیگر را تعیین می کند. کارکنان در واقع سیمای برند هستند. هر یک از آنها سفیر برند شماست، حتی افرادی که با مشتریان برخورد مستقیمی ندارند.
هم به دلیل تجربه مشتری و هم محیط شرکت، مهم است که کارکنان درک عمیقی در مورد برندتان داشته باشند. مشکل این است که بسیاری از کارکنان این درک عمیق را ندارند. نظرسنجی اخیر گالوپ نشان داد که تنها ۴۱ درصد از کارکنان از ماموریت برندشان و تمایز آن از رقبای خود اطلاع داشتند. هنگامی که این اطلاعات را دسته بندی می کنید، تنها ۳۷٪ کارکنان از وعده برند خود و مزیت رقابتی خود مطلع هستند. به خاطر داشته باشید این کارکنان همان افرادی هستند که هر روز با مشتریان شما در ارتباط می باشند.
بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید
برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات
چرا تحقیق داخلی برند ممکن است شما را متعجب سازد
طی پژوهش های اخیر بازسازی برند برای یک برند بهداشت ملی، تحقیق داخلی برند دریافت که بخش هایی از کارکنان اصلی شرکت نه تنها در مورد ماموریت برند سردرگم بودند، بلکه کاملا برعکس فکر می کردند. همچنین، این کارکنان ناآگاه به دو تسهیل و امکانات خاص شرکت اشاره می کردند. نتایج بررسی در مورد این تسهیلات و امکانات چیز دیگری را نشان می داد. این اطلاعات برای مدیران این شرکت، زنگ خطر بود.
دلیل اینکه یافته های ما در این مورد تعجب آور بود این است که شرکت فکر می کرد درک خوبی از شناخت کارکنانش از برند خود دارد. آنها اطلاعاتی از بررسی های دوره ای تعهد کارمندان، ارزیابی عملکرد سرپرست، و مانند آن جمع آوری کرده بودند. اما این بررسی ها با تحقیقات داخلی برند خیلی متفاوت است.
بررسی رضایت کارکنان ممکن است برای منابع انسانی و توسعه سازمانی مفید باشد، اما داده هایی که آنها نشان می دهند برای درک شناخت کارکنان از برند شما کافی نیست. برای کارکنان تازه کار، احساس او در مورد سرپرست خود با احساس وی در مورد برند یکسان نیست. تحقیقات داخلی برند نقطه نظراتی را نشان می دهد که کاملا از پویایی میان فردی محل کار فاصله دارد.برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات
این نشان نمی دهد که تحقیقات داخلی برند همیشه نقطه نظرات منفی تکان دهنده را آشکار می کند. اما همیشه بهتر است به مسائلی از این قبیل، در صورت وجود، به جای رها کردن آنها که باعث مشکلات بیشتر در آینده می شود، توجه نمود. اشتباه نکنید: اگر کارکنان شما ادراک منفی نسبت به برند شما داشته باشند، تاثیر مستقیمی روی افراد دیگر شرکت می گذارد. سبب تاثیر بر روابط مشتری، تضعیف معاملات بالقوه، و تبدیل محیط شرکت به یک محیط سمی می شود. حتی قوی ترین برند هم نمی تواند در برابر آن مقاومت کند. خوب یا بد، اگر می خواهید از وضعیت فعلی خود باخبر شوید، آنچه سد راه شما می شود را اصلاح کنید، و با اطمینان رو به آینده حرکت کنید، تصویر صادقانه از برند شما ضروری است.
چگونه تحقیقات داخلی برند صورت می گیرد
از گروه های تمرکز تا ممیزهای زبان و بررسی گسترده شرکت، تعدادی روش وجود دارد که می تواند برای درک شناخت ذینفعان داخلی از برندتان مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از این روش ها را می توان از نظر تحقیقات کمی و کیفی طبقه بندی کرد.
www.brandabout.ir
تحقیق کیفی
تحقیقات کیفی برند شامل مصاحبه کردن با ذینفعان داخلی برای درک بهتر در مورد اینکه آنها در مورد برند شما چگونه فکر می کنند، می شود. معمولا مصاحبه شوندگان شامل بخش های مختلف نیروی کار مانند فروش، بازاریابی، پشتیبانی مشتریان، مدیران، و غیره می شود. مصاحبه های کیفی برخی از عمیق ترین و غنی ترین اطلاعات ممکن را بدست می دهد. این مصاحبه ها باید از طریق رمزگذاری کیفی و معماری موضوع برای شناسایی چالش های کلیدی و نقاط قوت برند تجزیه و تحلیل شود. اما صرف نظر از اینکه این کار بصورت تک به تک و یا در گروه های تمرکز انجام شود، انجام صحیح این مصاحبه ها طول می کشد. یکی از محدودیت های تحقیق کیفی این است که معمولا مصاحبه از هر کارمند سازمان ناممکن است. در اینجا تحقیقات کمی مطرح می شود.
پژوهش های کمی
تحقیقات کمی برند شامل نظرسنجی های آنلاین می شود که برای جمع آوری داده ها از طیف گسترده ای از شرکت کنندگان طراحی شده است. این کار برخی از فرضیه هایی که در مرحله تحقیق کیفی مطرح شده، تایید یا رد می کند. برای مثال، اگر تحقیق کیفی نشان دهد که یک نمونه از کارکنان شما فکر می کنند برند شما در برقراری ارتباط با مشتریان خوب نیست، پژوهش های کمی تایید یا رد خواهد کرد که آیا اکثر کارکنان شما اینگونه فکر می کنند یا نه. اگر اینگونه فکر می کنند، احتمالا مشکل خواهید داشت.
نتیجه
اگر شما می خواهید روی بازسازی برند سرمایه گذاری کنید، توصیه ما به عنوان کارشناسان برندسازی به شما این است که این کار را صحیح انجام دهید. یعنی زمان و بودجه کافی اختصاص دهید تا درک واقعی و کاملی از برند خود بدست آورید. تحقیقات داخلی برند تنها راه برای به دست آوردن درک کاملی از شناخت کارکنان شما از برندتان است. با توجه به اینکه کارکنان شما مهم ترین سفیران برند شما هستند، باید بدانید آنها چگونه فکر می کنند.
بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید
برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات