خانه مقالات برندینگ فیلی که بیدار نشده خواهد مرد!

فیلی که بیدار نشده خواهد مرد!

5 ثانیه خوانده شده
۰

کفش جزء صنایعی است که محصولات ایرانی میتوانند از نظر کیفی (به علت چرم مرغوب ایرانی با برندهای مطرح دنیا) رقابت کند ، این نوشته را به بهانه فعالیت مجدد کفش ملی نوشتم، شاید مدیران این مجموعه ارزشمند کشور آنرا بخوانند و از فاجعه دوباره جلوگیری کنند.

چگونه میخواهیم این فیل دوست داشتنی دوران گذشته را بیدار کنیم؟

با طراحی؟، قطعا بودن طرحهای زیبا در کفش میتواند کمک کننده یک برند باشد ولی در پر کردن قفسه فروشگاهها و نه در ترغیب مخاطبین برای خرید. یادمان باشد محصول دلیل خریدن نیست ،  برند است که مردم را به خرید ترغیب میکند (اولین قانون بازاریابی).

باور ندارید، برند کراکس دمپایی ساحلی تولید میکند ، آنها با تولید دمپایی های زشت شروع کردند در مدت یکسال با فروشی معادل ۱ میلیارد دلار روبرو شد، لذا شروع به تولید کفشهای زیبا پرداختند، فاجعه شروع شد، طی دو سال فروش کراکس به ۴۵۰ میلیون دلار کاهش یافت!! مدیران تصمیم مهم ، دردناک و درست گرفتند. آنها تولید کفشهای زیبا را کنار گذاشتن ، این تصمیم باعث شد فروش شرکت طی یکسال به ۸۰۰ میلیون دلار برسد. چرا؟ چون همان زشتی تمایز کراکس و باعث فروش کفشهای کراکس بود.

البته منظور این نیست که کفش ملی باید کفش زشت تولید کند، منظور این است که کفش ملی اگر مانند مابقی تولید کنندگان کفش با برندهای مطرح شود دیگر شانسی برای موفقیت ندارد.

فیل کفش ملی با متمایز شدن بیدار میشود.

با ایجاد فروشگاهای آنلاین؟ البته اینترنت به عنوان یک راه بسیار قوی فروش است ولی قانون اول برندسازی اینترنتی میگوید، اینترنت یا رسانه است یا محل کسب و کار ولی نمیتواند هردو باشد.

باور ندارید؟ بزرگترین فروشنده آنلاین کفش برند زاپوس است و نه هیچ یک از تولید کنندگان مطرح کفش دنیا

با تکمیل سبد محصول و تلاش برای ترغیب مشتریان به خرید ۵۰% مایحتاج خود از برند ملی؟ این دیدگاه تیر خلاصی است بر پیکره برند کفش ملی، در دنیای امروز که برای هر محصول صدها نمونه داخلی و خارجی وجود دارد تخصصی شدن تنها راه نجات برند کفش ملی است و نه همه چیز داشتن برای همه کس!

تولید ۶۰ مدل کفش وررشی، ۶۴ مدل کفش زنانه، ۱۰۸ مدل کفش مردانه ، ۱۶ مدل کفش بچگانه، ۶ مدل لوازم جانبی کم باعث عمومی  بودن میشود! محصولات از ۲۵۰۰ تومان شروع تا ۳۰۰ هزار تومان کافی نیست که یک برند از تخصصی بودن فاصله بگیرد! ، که میخواهیم لباس و دیگر مایحتاج را هم زیر مجموعه این برند قرار دهیم.

تله همه چیز بودن برای همه افراد راهی جز نابودی ندارد.

 

تولید کفشهای لاکچری با برندهای مطرح دنیا: راهی که خودروسازی ما رفت و به نابود نزدیک شد، قطعا همکاری با تولیدکنندگان و برندهای مطرح دنیا میتواند به برند کفش ملی کمک کند ولی به شرط آنکه بتوانیم برندی مطرح را برای کشور خلق کنیم و نه فقط تولید کننده برند آنها باشیم.

 

کلام آخر:

تنها راه نجات کفش ملی در معنی دادن به این برند نزد ایرانیان است و این کار تنها از راه تخصصی شدن بدست میاید و لاغیر.

 

تمام حقوق این نوشته برای مولف محفوظ است و استفاده بدون اجازه از نویسنده پیگرد قانونی دارد.

بازنشر: فرصت امروز 

  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code