خانه مقالات برندینگ فرهنگ شرکت: چرا ارزش های اصلی مهم هستند

فرهنگ شرکت: چرا ارزش های اصلی مهم هستند

1 ثانیه خوانده شده
۰
0
4
ارزش های اصلی برند

ارزش های اصلی شرکت شما مانند جهت شمال واقعی قطب نمای برندتان است. مهم نیست که شرکت شما به کدام سو می رود، ارزش های اصلی شما ثابت و پایدار باقی می ماند. این ارزش ها بیان نمی کند شرکت شما امیدوار است به چه چیزهایی برسد و یا چگونه به آنها می رسد. یا حتی چرا امیدوار به انجام آنهاست. ارزش های اصلی در مسیر وعده های برند شما قرار می گیرد. این ارزش ها اصولی را مشخص می کنند که شخصیت برند شما و اعمال آن را تعریف می کنند. ارزش های اصلی شما به ماهیت برند شما برمی گردد.

پس جای تعجب ندارد که فرهنگ شرکت شما در درجه اول با ارزش های اصلی شما آغاز می شود. اگر فرهنگ خانه ای باشد که در آن شرکت شما به مشکلات و موفقیت های کسب و کارتان می پردازد، ارزش های اصلی شما فوندانسیون این خانه است. بهتر است مطمئن شوید که این ارزش ها صحیح هستند.

ارزش های اصلی تنها لیستی از کلمات یا عباراتی نیست که شما از کلاه خود بیرون آورده و بر روی دیوار دفتر خود بزنید. بلکه باید حاصل درون نگری، مشورت و در نهایت، توافق مدیریت شرکت شما باشد. هر چه زمان و مواظبت بیشتری به ارزش های اصلی خود اختصاص دهید، فرهنگ شرکت شما منسجم تر و الهام بخش تر خواهد بود. تحقیقات بارها و بارها نشان داده است که شرکت های موفق فرهنگ قوی دارند.

.

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

.

telegrambrandabout.irinstagrambrandabout.ir

در این مقاله ۴ روش زیر به خوبی ارزش های اصلی تشکیل دهنده فرهنگ شرکت شما را بیان کرده و آن را تقویت می کنند:

 ۱٫ افراد با استعداد و درست را استخدام کنید

کارکنان شرکت فرهنگ آن را می سازند. اما پیدا کردن کارکنان درست، کار آسانی نیست. شما می توانید متخصص ترین تیم در صنعت خود را گردهم آورید، اما اگر ارزش های فردی آنها با ارزش شرکت شما هماهنگ نباشد، با مشکل مواجه می شوید. کافیست از فرانشیزهای بزرگ ورزشی بپرسید که به اشتباه فکر می کردند با پول می توانند کار گروهی را نیز بخرند. مجموعه هدفمند و شفاف از ارزش های اصلی، یکی از ابزارهای مفید در بررسی توانایی افراد در آینده است. هنگامی که شما اعضای تیم خود را هماهنگ با ارزش های اصلی تان انتخاب می کنید، فرهنگ شرکت شما می تواند شکوفا شود. و زمانی که فرهنگ شرکت شکوفا شود، کسب و کار اوج می گیرد.

۲٫ مشکلات را با همه مطرح کنید، موفقیت ها را جشن بگیرید

هنگامی که شما مجموعه بدون ابهامی از ارزش های اصلی داشته باشید، سهامداران شرکت یک انگیزه همیشگی برای مواجهه با مشکلات روزانه کسب و کار خواهند داشت. تیم شما به هنگام مواجهه با موانع دشوار می داند که تنها بخاطر سود، این ارزش ها را به خطر نمی اندازد. آنها این کار را انجام می دهند چون بخشی جدایی ناپذیر از مجموعه بزرگتری هستند، یعنی کار تیمی با الهام از ارزش های یکسانی که شخصیت خود آنها را تعریف می کند. البته چالش های مشترک، منجر به موفقیت های مشترک می شود. و تنها چیزی که شیرین تر از موفقیت است، موفقیت مشترک تیم بواسطه ارزش های اصلی شرکت است.

۳٫ روحیه، پایداری و بهره وری را افزایش دهید

زمانی یک برند مجموعه ای از ارزش های هدفمند داشته باشد، اتفاق قابل توجهی می افتد. کارمندان در واقع از آمدن به سر کار لذت می برند. شرکت ها در هر سال میلیون ها دلار صرف می کنند تا تضعیف روحیه کارکنان را جبران کنند. اما تمام مزیت ها و مشوق های دنیا نمی تواند روحیه یک تیم خسته را ترمیم کند اگر آنها هماهنگ با ارزش های اصلی شرکت نباشند. ارزش ها سبب دلگرمی کارکنان شده و سبب دادن انگیزه در هر دو سطح فردی و جمعی می شود. فرهنگ شرکتی که دارای ارزش های مشترک باشد، موفق و دائمی خواهد بود. این فرهنگ است که سبب تردید کارکنان برای ترک شرکت می شود. چند چیز در کسب و کار پر هزینه تر از جابجایی زیاد کارکنان هم از نظر روحیه و هم از نظر مالی است. افزایش پایداری که ناشی از فرهنگ قوی سازمانی است، به معنای انسجام پایدار سازمانی می باشد. و یک تیم منسجم بهره وری خوبی دارد.

تحقیقات به خوبی نشان می دهد شرکت های با عملکرد عالی در بازار تمایل به فرهنگ عالی دارند. بنا به گفته استاد بازنشسته مدرسه بازرگانی هاروارد، جیمز ال هسکت، فرهنگ موثر می تواند موجب ۲۰-۳۰ درصد تفاوت بین عملکرد شرکت های موفق و رقبای آنها با “فرهنگ عادی” شود. مدیر عامل شرکت زاپو، تونی هسیه فرهنگ شرکت خود را اولویت اول خود قرار دا و یک برند چند میلیارد دلاری ایجاد نمود. هسیه می گوید:” باور ما این است که اگر شما فرهنگ شرکتی درستی داشته باشید، بسیاری از چیزهای دیگر، مانند ارائه خدمات عالی به مشتریان یا ایجاد یک برند یا کسب و کار بلند مدت، در نتیجه آن خواهد آمد.” زاپو ارزش های اصلی خود را در ذهن کارمندان خود قرار داده است. این ارزش ها به عنوان پایه و اساس فرهنگ هستند که در موفقیت های مالی زاپو موثر بوده است.

نتیجه

فرهنگ شرکت یکی از آن چیزهایی است که پرداختن به آن سخت و ایجاد آن سخت تر است. فرهنگ شرکت چیزی فراتر از سخنرانی مدیر، مزیت های سلامتی، و میز پینگ پنگ در اتاق استراحت است. روح هدف تیمی و الهام است که منجر به برخی بازدهی بسیار ملموس می شود. اما یک نکته در مورد فرهنگ شرکت مسلم است: فرهنگ شرکت با ارزش های اصلی آغاز می شود. با سرمایه گذاری روی زمان و انرژی برای توسعه مجموعه ای از اصول هدفمند که هر کس در شرکت شما با آن هماهنگ باشد، شما پایه و اساس فرهنگی را می سازید که سودآوری کسب و کار شما را تضمین می کند.

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

  • برند و فرهنگ

    آنچه این مقاله بدان خواهد پرداخت ،  بررسی تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم و صد البته دو سویه ی …
بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده تحریریه brandabout
بارگذاری بیشتر در مقالات برندینگ

پاسخ دهید

بررسی کنید

وقتی دیگر نام آزمایش برای انتخاب بخاری کافی نیست!

بعد از ارج، کارخانه برند لوازم خانگی آزمایش نیز در تهران تعطیل شد. رکودهای اقتصادی که گریب…