خانه رقابت در صنعت تبلیغات و برندینگ / عادل دهدشتی

رقابت در صنعت تبلیغات و برندینگ / عادل دهدشتی

Brandabout-Norooz Card-2-14

ویژه نامه “نوبهار۹۵″-برنداِبات-عادل دهدشتی 

به بهانه نوروز و سال نو و ارزیابی فضای کسب و کار در سال آینده به گفتگو با عادل دهدشتی نشستیم.

معتقدم سال پیش رو سالی در امتداد امیدهای سال ۹۴ خواهد بود و سالی سرشار از امید و تحول برای اقتصاد و به تبع آن تحول در صنعت تبلیغات ، برند و بازاریابی پیش بینی می شود .

سال ۱۳۹۵ را به جرات می توان دوره گذاروغیر قابل تکرارحرکت کشور از دیپلماسی سیاسی به دیپلماسی اقتصادی تلقی کرد و آنچه که فعالان و کارگزاران صنعت تبلیغات ، برند و بازاریابی باید برای آن خود را از نظرعلمی و اجرایی توانمند سازند این است که ایران در آستانه اتفاقات بزرگ اقتصادی و ورود و سرمایه گذاری برندهای معتبر جهانی قراردارد . برندهایی که برای جذب سرمایه های ایشان و رونق اقتصادی کشور باید فرش قرمز برایشان پهن کرد و در کنار همه زیرساختهای مورد نیاز برای حضورشان ، نیازمند کارگزارانی متخصص و خلاق و آشنا با شرایط فرهنگی ایران در عرصه تبلیغات و برندینگ هستند و برای مواجهه با این فرصت تاریخی ،  لزوم بازنگری ، تحول و بازآفرینی این صنعت به شدت احساس می شود و  مطمئنا در این رهگذر آزانس ها و افرادی موفق خواهند شد که علاوه بر توانمندسازی و ایجاد گفتمانی تخصصی و مشتری مدار ، خلاقیت را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند و به جرات می توان خلاقیت را نقطه موفقیت در این عرصه دانست.

هر چند در شرایط پر نوسان و پر افت و خیز کشوری همچون ایران ، پیش بینی آینده بسیار دشوار خواهد بود اما فکر میکنم سال ۹۵ ، سالی پراز رقابت در صنعت تبلیغات و برندینگ خواهد بود و اتفاقات عجیبی در زمینه ایجاد کنسرسیوم های همکاری در این عرصه به وقوع خواهد پیوست و یسایری از شرکتهای کوچک و بی برنامه سرنوشتی جز حذف ازاین صنعت نخواهند داشت  شرکتهای بزرگ و رسانه دار نیز عدم خلاقیت و ارایه خدمات غیرعلمی به پاشنه آشیل و عامل افول ایشان تبدیل خواهد شد.

عیدی من به خوانندگان سایت برند ابات سه کارگاه رایگان نیم روزه در زمینه اینترنال برندینگ – روابط عمومی و اجرای انواع رویدادها خواهد بود.

جذابترین اتفاق در حوزه تبلیغات از نظر من تحول جدی در تبلیغات کمیته امداد توسط آژانس بادکوبه در قالب چند تیزر تلویزیونی و کمپین های اجتماعی بود.عجیبترین اتفاق نیز مزایده تبلیغات صدا و سیما و سرانجام نافرجام آن بود.

البته نقش و تاثیر پیام دعوت سید محمد خاتمی از مردم برای رای به لیست امید و تاثیر شگرف تلگرام در بزرگترین کمپین انتخاباتی سال یعنی انتخابات مجلس که منجر به پیروزی لیست امید و تحول جدی در مجلس شد نیز از اتفاقات غیر قابل پیش بینی سال ۹۴ بود.

برای همۀ کسانی که به ایران و ایرانی علاقه دارند به ویژه اساتید ، کارگزاران و همکاران عزیزم در صنعت تبلیغات و برندینگ ایران ، آرزوی سعادت و شادمانی می‌کنم و امیدوارم خدایی که دل‌ها را دگرگون می‌کند، خدایی که امور را تدبیر می‌کند، روز و شب را در پی هم فراهم می‌آورد و خدایی که می‌تواند حال و احوال را دگرگون کند، حال و احوال ما را به بهترین حال بگرداند، به گونه‌ای که همۀ ما از زندگی و از امور جاری راضی باشیم و دولت و ملت ما، موفق و سرفراز بسوی آیندۀ بهتر گام بردارند.

 

عادل دهدشتی 

مشاور ارتباطات , برندو تبلیغات

یک دیدگاه

  1. صنعت تبلیغات | فارس نتورک

    دی ۱۷, ۱۳۹۵ در ۹:۵۴ ق.ظ

    […] رقابت در صنعت تبلیغات و برندینگ / عادل دهدشتی در برند اب… ویژه نا“نوبهار″-برنداِبات-عادل دهدشتی به بهانه نوروز و سال نو و ارزیابی فضای کسب و کار در سال آینده به گفتگو با عادل […]

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *