خانه مقالات برندینگ طراحی مجدد لوگو و شکست برخی برندها

طراحی مجدد لوگو و شکست برخی برندها

20 ثانیه خوانده شده
۰

تغییر و طراحی مجدد یک لوگو به دلایل مختلف می تواند با شکست مواجه شود و کاری بسیار حساس و دشوار است. در اینجا به برخی از برندهایی که در دو سال اخیر با طراحی مجدد لوگوی خود با شکست و عدم رضایت مخاطبان و مجمع طراحان، مواجه شده اند، اشاره میکنیم:

  1. Deviantart : که با اضافه کردن حرف A به ابتدای لوگوی خود، موجب ناخوانا شدن حرف D در آن شده است. حتی بسیاری از افراد ادعا کرده اند که نتوانسته اند به کلی این حرف را ببینند و تشخیص دهند. با چشم پوشی از این مورد، مهمترین اشکال آن شباهت لوگوی جدید با لوگوی شرکت خدمات طراحی روسی ru می باشد.

deviant-art

  1. Reebok: لوگویی جدید که شاید در نظر اول خط های قرمز آن ترکیبی عجیب از Nike Swoosh و آدیداس را یادآور می شود.

reebok

  1. Black and Decker: یکی از مهمترین ایرادات وارده به شرکت برای تغییر لوگو، این است که چرا چنین شرکت شناخته شده و معروف در حوزه ی وسایل آشپزخانه، به یکباره باید لوگوی خود را با تغییرات زیاد و متفاوت همراه کند. حتی عده ای معتقد هستند که اگر کسی نام این برند را نشنیده باشد، نمی تواند لوگو را به درستی تشخیص دهد و ممکن است black plus decker خوانده شود.

black-and-decker

۴٫JCPenny : با نگاهی به تغییرات لوگو، از سال ۲۰۱۱ تا به اکنون مشاهده می شود که در سال های ۲۰۱۲-۲۰۱۳ با تغییر نام JCPenny به JCP همراه بوده که پس از مشاهده ی عدم موفقیت آن بار دیگر در سال ۲۰۱۴ به بازگرداندن نام کامل آن اقدام کرد. یکی از مشکلاتی که در رابطه با آن مطرح شده، تغییرات سالانه لوگو و عدم ایجاد هویتی مشخص برای برند آن است. تغییر مستمر و کوتاه مدت لوگو اساسی ترین مشکل بیان شده است.

jcpenny

  1. AirBnB: شاید زمانی که شما هم برای اولین بار لوگوی جدید AirBNB را دیده باشید، کمی تعجب کرده باشید که چرا لوگویی با طراحی خاص، اینگونه تغییر محسوس و نامتناسبی در لوگوی خود ایجاد کرده است. لوگو با سمبلی متفاوت که خود نام مشخصی دارد(Belo)، و ابدا در کنار این لوگو مناسب به نظر نمی آید.

air-bnb

  1. WWE : لوگوی قدیمی و شاید درهم آمیخته ای که همگان آن را دوست داشتند و به ترکیب نامنظم آن عادت داشته اند، با طراحی مجدد خود ساختاری متفاوت ایجاد کرده که دیگر هیجان و انرژی خاصی در لوگوی آن دیده نمی شود. خطوط صاف و مرتب لوگو، حس قدرت و هیجان آن را از بین برده است.

wwe

  1. Monster: با شنیدن نام monster چه چیزی را به یاد می آورید؟ رزومه؟ شغل؟ استخدام؟ بی شک، حتی اگر آشنایی با این شرکت بزرگ نداشته باشید حداقل با شنیدن این اسم به یاد موجود خیالی اژدها می افتید. اما آیا هیچ فردی با شنیدن نام Monster به یاد پرچم می افتد؟ این لوگو به صورت متحرک طراحی شده است که قابلیت چاپ ندارد. اگر نسخه ی اصلی و متحرک آن را ندیده باشید تنها یک چهارچوب ثابت به شکل پرچم از آن میبینید که شباهتی به طراحی اصلی آن ندارد.

monster

  1. Oxford dictionary: شاید بتوان گفت که آکسفورد نیز در راستای همگام سازی خود با تغییرات مدرن، اعتبار و پرستیژ خود را با این تغییر در لوگو از دست داده است. مشکل اصلی تغییرات این است که ترکیبی از لوگو Target با رنگ توئییتر را یادآور می شود.

oxford-dictionaries

  1. Yahoo: لوگو یاهو نیز با طراحی مجدد خود نتوانست نظر جامعه ی طراحان را جلب کند و با ایراداتی مواجه شده است. یکی از مهمترین ایرادات وارده، عدم جذابیت و هیجان طرح جدید نسبت به طرح گذشته است.

yahoo

 

منبع:companyfolders.com

  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code