
داستانهای مرتبط با برندها، اغلب موضوعاتی جذاب و هیجان انگیز هستند تا قدرت جلب توجه و ماندگاری در ذهن افراد را داشته باشند و بتوانند بر ادراک محاطبان تاثیر متفاوتی داشته باشند و با ایجاد احساسات قوی، ارتباطی موفق تر با مشتریان خود داشته باشند.
داستان برند یا همان Brand Story در حقیقت بیانیه ی شرکت در ارتباط با استراتژی و ماموریت های یک شرکت را با بیانی دیگر است که در فرآیند برندسازی به شدت مورد توجه قرار می گیرد. داستان های برند با قدرت بیشتری می توانند اهداف فروش را میسر سازند.
لازم به ذکر است که داستان یک برند می تواند در طول زمان تغییر کند و گاه حتی اصرار بر این تغییرات است. چرا که با گذر زمان، بسیاری ابعاد و جنبه ها تغییر می کنند و لازمه ی آن تطابق با شرایط فعلی است. بر همین مبنا نگاهی می کنیم به تغییرات برند شهر New Castle.
داستان برند Newcastle داستانی آشناست. شهر سخت کوشان و قشر کارگران که اصل و پایه ی آن بر صنعت زغال سنگ و استیل استوار است. مکانی با موقعیت زیبای طبیعی و با شعار “هیچ وقت تسلیم نشو”.
Newcastle در حال حاضر دیگر محدود به معادن زغال سنگ و استیل نیست. بلکه به محیطی بسیار زیبا تبدیل شده که بسیار مفرح و انرژی بخش و محیطی جذاب برای زندگی شده است و می تواند گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب کند.
همزمان با گسترش و پیشرفت شهر، ویژگی ها و شخصیت جدیدی برای این شهر ایجاد شده است. برند این شهر سعی در طراحی و نمایش ویژگی های جدیدی همچون تنوع، جذابیت، هیجان با جایگاهی ویژه در جهان امروز دارد و با کمک رنگ ها در تلاش برای انتقال این درک به مخاطبان خود می باشد. رنگ های مختلف، ابعاد و فعالیت های مختلفی را در بعد تجارت، تفریح و زندگی به نمایش می گذارد.

شهر Newcastle، همه ی تجارت ها و کسب و کارها را تشویق می کند تا از برند آنها استفاده کنند و به سرعت به قطب بزرگی در گردشگری و سرمایه گذاری تبدیل شود.