خانه مقالات برندینگ شرکت خود را به شرکتی با وعده برند خود تبدیل کنید

شرکت خود را به شرکتی با وعده برند خود تبدیل کنید

3 ثانیه خوانده شده
۰
وعده برند

اگر می خواهید فرهنگ جدیدی برای شرکت خود ایجاد کنید که با برند شما همسو باشد، نبایدهای آن را در اینجا آورده ایم.

 برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

در طول چند دهه گذشته، شاهد سهم ما از فرآیندهای تغییر فرهنگی و تحولات شرکتی از جمله تمرکز بیشتر روی مشتری و یا بازار محور بودن، بهبود کارمندان و یا تعامل مشتری، نوآوری و بسیاری موارد دیگر بوده ام. آنچه در همه این موارد (از نظر برند محور بودن) مشترک است، دو مسیری است که به طور کلی شرکت ها برای رسیدن به آن طی می کنند. در اینجا نگاهی به مسیر اول می اندازیم. وقتی شما نتیجه آن را ببینید، به احتمال زیاد دوست نخواهید داشت آن را دنبال کنید.

مسیر ۱: دور باطل مدیریت تغییر

شرکت ها در بسیاری از موارد اکثر تلاش های تغییر مدیریتی خود را در یک حوزه کاربردی قرار می دهند. به عبارت دیگر، برای تغییر و تحول به جای تمرکز بر تمام حوزه های کاربردی که برای ایجاد تغییر واقعی مورد نیاز هستند، تا حد زیادی روی یک حوزه- مانند آموزش – تمرکز می کنند.

حتی زمانی که به حوزه های کاربردی متعددی می پردازند، اغلب آن را به صورتی پیاده می کنند که انگیزه و تعهد ایجاد نمی کند. در عوض آنها رویکردی که برنامه ریزی ضعیفی دارد دنبال می کنند، که منجر به یک دور باطل می شود و در آن سرعت پیشرفت کم و ناامیدی بیشتر است. برخی از شایع ترین دلایل اجرای این رویکرد عبارتند از:

  • عدم درک روشنی از ملزومات تغییر واقعی فرهنگی
  • ارجاع مسئولیت تغییر فرهنگی صرفا به HR
  • وعده تغییر در مقابل تغییر واقعی
  • عدم هماهنگی با مدیریت ارشد و مشارکت او در تغییر
  • عدم اختصاص منابع کافی (زمان، پول، کارکنان) برای ایجاد تغییر
  • نبود ساختار برای دنبال کردن و هدفمند کردن تغییر
  • عدم استفاده از تجربه و تخصص های خارجی موجود برای کمک به فرایند تغییر

صرف نظر از علت، حرکت در این راستا، نگاه و احساس خاصی به تغییر دارد. با یادگیری و شناسایی نشانه ها و مراحل مختلف، شما می توانید دور باطل مدیریت تغییر را متوقف کرده و آن را تغییر دهید.

برنامه ها، وعده ها و مسئولیت ها معرفی می شود

برند محور بودن بخوبی شروع می شود. تیم ها در مدیریت میانی و یا حتی گاهی اوقات مدیریت ارشد تشکیل می شود. جلسات برگزار و  استراتژی ها و مسئولیت ها معرفی می شود. شور و شوق متوسط ​​به بالا است، و در حالی که ممکن است شک و تردید (و یا حتی کمی بدبینی) وجود داشته باشد، نیت خوب حکمفرماست.

اتفاقی می افتد

این جمله را همه ما شنیده ام که “راه جهنم با نیت‌های خوب سنگفرش شده است.” در مرحله بعد، تعهدات و وعده های مطرح شده به دلیل حواس پرتی ها، وقفه ها، و موارد ضروری که پیش می آید، فراموش می شود. این شامل موارد با اولویت بالاتر، تغییر در تصمیمات مدیریتی، ناراحتی و ده ها بهانه به ظاهر معقول دیگر که چرا برنامه های در راستای برند محور نمی تواند دنبال شود، می شود.

افراد باهم در ارتباط نیستند

قول های کوچک یا بزرگ، که عملی نمی شود تاثیر قابل توجهی بر روند می گذارد. به خصوص، زمانی که به قولی عمل نمی شود، تاثیر آن مرکب می شود. چون اغلب اوقات، فردی که قول می دهد نمی گوید که قادر نخواهد بود آن را عملی کند. گاهی اوقات حتی آنها تلاش نمی کنند دوباره در مورد زمان آن و قول های خود تصمیم گیری کنند. این کار را انجام نمی دهند. و منجر به این می شود که کلی عقب و جلو کنند تا ببینند چه اتفاقی افتاده و چه کسی اشتباه کرده است.

عدم تسلط

فردی، دیر یا زود، متوجه می شود که قول های داده شده عملی نشده، و ایمیل پشت ایمیل دریافت می گردد. چه اتفاقی افتاده؟ چه کسی باید فلان کار را می کرد؟ چگونه می توان مشکل را حل کرد؟ جو  “عدم تسلط” شکل می گیرد، انگیزه کم می شود و فرآیند تغییر فرهنگی برند محور به صورت “برنامه ماه” دیده می شود .

ظهور خشم و ناامیدی

زمانی یک مربی عاقل به من گفت هرچه به زمان قول مورد توافق نزدیک می شوید، و به فردی که قول داده اید می گویید نمی توانید به قول خود عمل کنید، آنها بیشتر ناراحت خواهند شد. برای مثال، اگر شما جلسه ای با همکارتان برای ظهر جمعه گذاشته اید، و شما صبح روز دوشنبه همان هفته به او اطلاع دهید که نمی رسید و زمان دیگری را باید تعیین کنید، به احتمال زیاد مشکلی پیش نخواهد آمد. بالاخره شما به آنها اطلاع داده اید.

اما، اگر جمعه ساعت ۱۱:۴۵ صبح به او بگویید که شما نمی توانید به قرارتان برسید، او به احتمال زیاد بسیار ناراحت می شود. اگر اصلا به آنها اطلاع ندهید – مثلا دوشنبه هفته بعد به او ایمیل بفرستید که شرمنده نتوانستم به جلسه بیایم- واقعا عصبی خواهد شد.

این اتفاقی است که وقتی قول، برنامه و تعهدات صورت گرفته در ابتدای فرآیند عملی نشود – و مطرح نشود، می افتد و افراد از شما ناامید می شوند و تا پایان احساس بی احترامی و آسیب کرده و عصبانی و نا امید می شوند. داستان زیبایی نیست، اما باید ذکر شود.

برنامه مجدد، قول و تعهد مجدد

حتی در مواجهه با این مسائل، تمایل به برند محور بودن می تواند دنبال شود. آنها خودشان را بالا می کشند، تیم ها و جلسات دوباره شکل می گیرد، و قول ها و تعهدات داده می شود. انگیزه بطور قابل توجهی پایین تر و شک و تردید بیشتر است. با این حال، شرکت می تواند از دور باطل مدیریت تغییر با استقبال از روند تغییر تعهدمحور خلاص شود.

 

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

  • برند رهبری

    چگونه برند رهبری بسازیم؟

    رهبران و رهبری [مانند مادران و مادری] یکی نیستند. هر چند هر دو مهم اند. تمرکز بر رهبر به م…
  • سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ ایستگاه نخست مدت ها بود تصمیم به نگارش کتابی در مورد ر…
  • وِژه نامه نوبهار 97

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۷

    با نزدیک شدن سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای چهارمین سال در وب …
  • برند رهبری

    چگونه برند رهبری بسازیم؟

    رهبران و رهبری [مانند مادران و مادری] یکی نیستند. هر چند هر دو مهم اند. تمرکز بر رهبر به م…
  • وِژه نامه نوبهار 97

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۷

    با نزدیک شدن سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای چهارمین سال در وب …
  • علی آزادی منش- ویژه نامه نوبهار 97

    برنامه ریزی و تمرکز روی برندسازی

    گشت گرداگرد مهر تابناک، ایران زمین روز نو آمد و شد شادی برون زندر کمین ای تو یزدان، ای تو …
  • برند رهبری

    چگونه برند رهبری بسازیم؟

    رهبران و رهبری [مانند مادران و مادری] یکی نیستند. هر چند هر دو مهم اند. تمرکز بر رهبر به م…
  • سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ ایستگاه نخست مدت ها بود تصمیم به نگارش کتابی در مورد ر…
  • برندینگ خلق تمایز

    خلق تمایزی حساب شده

    یک وقتی، جایی وینستول چرچیل فقید گفت که ما ساختمان ها را طراحی می کنیم و پس از آن، آن ها م…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code