خانه مقالات برندینگ خصوصیات سازمانهای هوشمند

خصوصیات سازمانهای هوشمند

4 ثانیه خوانده شده
۰
سازمان های هوشمند

آینده را سازمانها و شرکتهای هوشمند اداره می کنند.کلید بهبود، تغییر تفکر مدیران است و شرط اساسی ایجاد سازمانهای هوشمند ، داشتن مدیران هوشمند است.

یکی از وظایف مدیران هوشمند جذب صحیح و شایسته ی منابع هوشمند است.مدیران ،کارکنانی شایسته( از نظر توان ، ذات و جوهره) استخدام می کنند و سپس در آموزش مناسب آنان با سرمایه گذاری ، سعی در تجهیز لشکری آماده خواهند داشت.

 

خصوصیات سازمانهای هوشمند

مدیران هوشمند با کمک مشاوران و متخصصان استعدادیابی و توسعه شغلی ، انسانهای هوشمند را متناسب با شغل مربوطه استخدام می کنندو با سرمایه گذاری روی آنها سازمانهای  هوشمند ایجاد می شودکه دارای خصوصیات و ویژگی های زیر هستند:

  • سازمانهای هوشمند ادراک خویش را از محیط درون و بیرون سازمان مورد ارزیابی واقعی قرارمی دهند و در راستای ارتقای ان برنامه ریزی و اقدام می کنند.
  • سازمانهای هوشمند به حافظه سازمانی اهمیت می دهند و با ثبت و ظبط اطلاعات و طبقه بندی آنها به سمت ارتقای دانایی سازمان خرکت می کنند. آنها برای تبدیل اطلاعات فردی که در ذهن افراد است به حافظه ی سازمانی کمک می کنند.
  • سازمانهای هوشمند یادگیری بالایی دارند . آنها آموزش می بینند، آنها برای آموزش سرمایه گذاری می کنندو مهتر آنکه آموزش را به یادگیری و مهارت تبدیل می کنند و در عمل بکار می گیرند.آناها برای آموزش جمعی اهمیت زیادی قائل هستند.
  • سازمانهای هوشمند تبادل اطلاعات را در سطوح مختلف سازمانی جاری می سازند.
  • سازمانهای هوشمند اهل استدلال و منطق هستند. به راختی چیزی را نمی پذیرند و به راحتی موضوع و اصلی علمی را رد نمی کنند.آنها به قواعد تصمیم گیری درست پایبند هستند.آناها با خطرات و تهدیدات برخورد منطقی می کنند.
  • کارکنان سازمانهای هوشمند ، درک کرده اند که کسب و کارشان نیز مانند زندگی یک سری تصمیم گیری است. انها به تصمصم گیری با کیفیت بالا در سازمان بها می دهند.
  • سازمانهای هوشمند انچه را که موجب هوشمندی سازمان می شود مشخص کرده و تقویت می کنند.انها تلاش دارند تا به فرصت ها پاسخ مناسب دهند و فرصت باب باشند.
  • سازمانهای هوشمند می دانند که همه چیز در حال تغییر است. پس ساختارها و فرایندهای خودشان را نیز برای ارتقاء هوشمندی سازمانی توسعه می دهند.
  • سازمانهای هوشمند می دانند که هوشمندی پیوسته ، لازمه ی مزیت در دنیای رقابتی و پر چالش عصر امروز و آینده است.پس با بینش در حفظ ارتقای ان می کوشند.
  • سازمانهای هوشمند در مقاطع زمانی مشخص استراتژیشان را مورد ارزیابی و بازنگری قرار می دهند.آنها همان اندازه که به برنامه ریزی استراتژیک اهمیت می دهند ، تفکر استراتژیک را نیز به آن می افزایند و بصیرت خودشان را از دنیای رقابتی هر لحظه و مداوم افزایش می دهند.
  • سازمانهای هوشمند ، به صورت مستمر با زیر نظر گرفتن و رصد کردن رقبا ، افزون بر کسب اطلاعات از رفتارهای فعلی رقبا ، می کوشند قابلیت ها و رفتارهای آینده آنها را پیش بینی کرده و سناریوسازی کنند.
  • سازمانهای هوشمند ، تاثیر عملیات جاری خودشان را بر مشتریان و سایر شرکای تجاری نظیر تامین کنندگان و واسطه ها مورد ارزیابی قرار می دهند و در صورت لزوم ان را بازنگری می کنند.
  • سازمانهای هوشمند ، چشم انداز بلندمدت دانرد و تمام کوشش آنها در راستای نزدیک شدن به اینده ی زیبا و ارمانی خودشان است.همچنینی بیانیه ماموریت مناسبی دارند و کارکنان نسبت به آن آگاه و متعهد می سازند.

 

سازمانهای هوشمند ممکن است شرایط زیر راداشته باشند:

  • افراد خوب ( که با یکدیگر به خوبی کار می کنند) در اینجا اهمیت کارگروهی مد نظر است.
  • تکنولوژی خوب ، شاید تکنولوژی هم خیلی عالی و به روز نباشد اما مهم این است که از تکنولوژی موجود چقدر توانسته ایم بهره ی مناسب ببریم.
  • الگوی همکاری ( ۲+۲=۵) اشاره به سینرژی و توان افزایی دارد.

 

خصوصیات سازمانهای کُند ذهن

خصوصیات و ویژگی های زیر در سازمان های کند ذهن مشهود است:

  • نادیده گرفتن پیامهای مهم محیطی: آنها نسبت به محیط اطراف خود حساس نیستند.
  • عدم توانایی تشخصی امور مهم از امور کم اهمیت
  • واکنش نامرتبط به بحران : آنها توجه ندارند که استراتژی و تاکتیک های زمان بحران با زمان عادی متفاوت است.
  • عدم توانایی یادگیری از شکست ها
  • نوآوری کُند و آهسته : اساس هر کسب و کار ، بازارایابی و نوآوری است.

 

سازمانهای کُند ذهن ممکن است شرایط زیر را داشته باشند:

  • افراد با هوش ( که باهمدیگر تبادل نظر ندارند) همچون جزایری جداگانه می باشند در فاصله نزدیک بدون راه به یکدیگر هستند.
  • تکنولوژی بسیار پیشرفته (که پیوستگی آنها با هم ضعیف است) اصل یکپارچگی و نگرش سیستمی در این سازمانها ضعیف است.
  • الگوی تداخل( بصورت ۲+۲=۳) اصطکاک منفی و فرسایش سازمان ، ثمره سازمانهای کند ذهن است.

 

 

  • فرایند خرید مصرف کننده

    فرایند خرید مصرف کننده

    ایستگاه دوم -بخش اول یافتن راه هایی که بر فرایند تصمیم گیری مصرف کننده تاثیر بگذارد، امری …
  • برند رهبری

    چگونه برند رهبری بسازیم؟

    رهبران و رهبری [مانند مادران و مادری] یکی نیستند. هر چند هر دو مهم اند. تمرکز بر رهبر به م…
  • سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ ایستگاه نخست مدت ها بود تصمیم به نگارش کتابی در مورد ر…
  • سال ۹۷ حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد

    به گزارش گروه برندابات؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری…
  • مهرداد انوری -ویژه نامه نوبهار 97

    عصر آینده عصر خدمات است

    نوروز باستانی نوید بخش پایانی برای تلاش ‌ها و کوشش‌های یکساله‌ای است که پر …
  • پرفسور گیلانی -ویژه نامه نوبهار 97

    سال ۹۷ ایجاد رقابت آزاد

    عید نوروز که خود یک برند برتر ایرانی جهانی است و در سازمان ملل هم ثبت شده است, به تمامی صا…
  • برند رهبری

    چگونه برند رهبری بسازیم؟

    رهبران و رهبری [مانند مادران و مادری] یکی نیستند. هر چند هر دو مهم اند. تمرکز بر رهبر به م…
  • سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ

    سفری از رفتار مصرف کننده به برندینگ ایستگاه نخست مدت ها بود تصمیم به نگارش کتابی در مورد ر…
  • برندینگ خلق تمایز

    خلق تمایزی حساب شده

    یک وقتی، جایی وینستول چرچیل فقید گفت که ما ساختمان ها را طراحی می کنیم و پس از آن، آن ها م…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code