خانه مقالات بازاریابی چرا روابط عمومی بهتر از تبلیغات است؟

چرا روابط عمومی بهتر از تبلیغات است؟

3 ثانیه خوانده شده
۰

روابط عمومی(PR)، فرایند توسعه ارتباطات بین بازاریابان و مخاطبان هدف با کمک ابزارهای رسانه‌ای از همه نوع نظیر چاپی، تلویزیون و اینترنت، است. روابط عمومی برای یک سازمان یا یک فرد چیزی به‌جز تأثیرگذاری بر مخاطب جهت خلق تصویر مثبت برای ایشان درست مانند تبلیغات اما در سبک و شیوه‌های متفاوت می‌باشد.

ad-versus-pr
امروزه روابط عمومی نقش بسیار مهمی را در برندسازی و پروموشن (Promotion) شرکت‌های که جهت ترویج برند، خدمات و افزایش تصویر خود در بازار از آژانس روابط عمومی استفاده می‌کنند، ایفا می‌کند. روابط عمومی را با تبلیغات اشتباه نگیرید، روابط عمومی شاخه‌ای مجزا از بازاریابی است که منحصراً برای مدیریت تصویر ، برند سازی، تعاملات رسانه‌ای، روابط رسانه‌ای، توسعه بازار، مدیریت بحران و پوشش رویدادها طراحی‌شده است. شرکتی که باانگیزه گرفتن بخشی در روزنامه، مجله یا تلویزیون، آژانس تبلیغاتی استخدام می‌کند، مقدار قابل‌توجه ای را برای رسانه جهت خرید زمان و فضا هزینه می‌کند. درحالی‌که روابط عمومی در بازاریابی و پروموشن هیچ‌گونه شکل پرداختی ندارد و آژانس روابط عمومی برای مشتریان استراتژی‌هایی را طراحی کی کنند تا با تائید نهایی یک ژورنالیست تمام ابعاد موردنظر پوشش داده شود. متخصصان روابط عمومی برای اینکه برای یک برند توجه رسانه‌ای مثبتی را ایجاد کنند، تاکتیک‌های متعددی را طراحی و پیاده‌سازی می‌کنند که به مخاطب هدف کمک می‌کند تا نسبت به شرکت و برند و بازاریاب به درک و آگاهی برسد.

اما تبلیغات و روابط عمومی به شکلی مشابه عمل می‌کنند بدین گونه که هردو یک پیام را به مشتری و مخاطب هدف می‌دهند. اما این کار را با استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مختلف انجام می‌دهند. متخصصان روابط عمومی به شما کمک می‌کنند تا پیامتان را از طریق کانال‌های مختلف نظیر کانال‌های رسانه اجتماعی به مخاطب هدف برسانند. برای اینکه محدوده وسعت هدفتان را افزایش دهید باید از کانال‌هایی استفاده کنید که مشتریان فعلی بالقوه در حال استفاده و لذت از آن می‌باشند. بنابراین، برای اینکه یک رهبر باهوش در کسب‌وکار باشید، باید تفاوت بین تبلیغات و روابط عمومی را درک کنید تا متوجه شوید کدام رویکرد ازنظر هزینه مقرون‌به‌صرفه تر و موردپسندتر برای کسب‌وکارتان می‌باشد.

به تنهای ممکن است روابط خوب یا بد داشته باشید، اما با استفاده کارا از روابط عمومی، شما روابط بسیار قوی ایجاد می‌کنید و به معروفیت مناسبی در همه اعصار و در همه موقعیت‌ها نائل خواهید شد. در حقیقت اینکه مشتریان، تأمین‌کنندگان، کارکنان و ذینفعان خدمات شمارا بخرند یا نخرند، به تصویر بازار و معروفیت وخوشنامی شما وابسته می‌باشد. روابط عمومی شمارا از رقبایتان متمایز می‌سازد و برای شما مزیت رقابتی به همراه دارد.

 

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

  • برندسازی احساسی

    آیا برندسازی احساسی نتیجه بخش است؟

    برندسازی همواره با بکارگیری لوگو، شعار، طرح رنگ و یا موارد دیگر شناخته شده است. یکی از مهم…
  • کهن الگوها در برندسازی

    کهن الگوها در برندسازی وقتی برند شما اشکال مختلفی (در رسانه های متنوع، بسته بندی، ارتباطات…
  • ویژه نامه نوبهار

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۶

    با توجه نزدیک شدن بهار و سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای دومین …
  • رزوبه قنبری

    سال بهسازی فرهنگ کسب و کار

    سال یکهزار سیصد و نود و پنج نیز به پایان رسید و سالی دیگر و آغازی دیگر در پیش است. بی شک د…
بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده تحریریه brandabout
بارگذاری بیشتر در مقالات بازاریابی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بررسی کنید

۱۰ ابتکار شرکت های مسئول اجتماعی

وجدان شرکتی یعنی ارائه چیزی (حتی فراتر از توان شما) به جامعه که سبب حفظ و پایداری کسب و کا…