خانه تغییر در نگرش جامعۀ تبلیغات/ رضا مافی

تغییر در نگرش جامعۀ تبلیغات/ رضا مافی

image1

ویژه نامه “نوبهار۹۵″-برنداِبات-رضا مافی  

به بهانه نوروز و سال نو و ارزیابی فضای کسب و کار در سال آینده به گفتگو با رضا مافی نشستیم.

طبیعتاً نباید از ابتدای سال نود و پنج انتظار تغییرات و گشایش ناگهانی و آنچنانی اقتصادی داشت. پس از برجام، دولت که با انتظار حداکثری فعالین اقتصادی برای تغییر در رکود بازار مواجه بود، ناگهان با افت شدید قیمت نفت مواجه شد که حداقل در نیمۀ اول سال آینده نیز با تبعات آن دست به گریبان خواهد بود. به نظر میرسد از نیمۀ دوم سال آینده شرایط بازار بهتر باشد و حرکت برای خروج از رکود آغاز شود.

در کل سال آینده باید شرایط بهتر مالی (حداقل از نیمۀ دوم سال) برای فعالین اقتصادی به همراه داشته باشد که این امر باعث جنب و جوش بیشتر کسب و کارها خواهد شد. برندینگ و پس از آن تبلیغات طرفداران بیشتری خواهد یافت و شرکتها بیشتر به این سمت قدم برمیدارند. از لحاظ مفهومی، به نظر میرسد سال ۹۵ آغازی برای تغییر در نگرش جامعۀ تبلیغات خواهد بود و آهسته شکلهای جدیدی از کار ارائه خواهد شد.

عیدی به خوانندگان سایت برندابات یک سمینار رایگان تحلیل آیندۀ بازار خواهم داد .

نمیتوان اتفاق بامزهای برای سال گذشته مثال زد جز برخی کمپینهای بسیار سطحی که البته بیشتر مایۀ تاسف است تا انبساط خاطر و البته افت شدید درآمد همکاران و فعالین دیگر که باعث تعجب تمام همکاران است.

 

رضا مافی 

مشاور و مدرس توسعه بازار

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code