
برندهای موفق داستانی دارند که با آن با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنند و محور اصلی استراتژی خود را شکل می دهند. اما اگر لحظه ای فکر کنید متوجه می شوید داستنی که مشتریان وفادارتان می دانند هنوز برای مشتریان جدید که تازه با برند آشنایی پیدا کرده اند، ملموس نمی باشد. لذا چهار راهکار را در برقراری ارتباط با این نوع افراد ارائه می دهیم.www.brandabout.ir
یکی از مهارت های داستان سرایی وسوسه دار کردن داستان توسط راوی می باشد. داستان خودش مراجع، نکات ظریف و دقیق، و مسیرآن را روشن می سازد که داستان را برای افرادی که تا آن زمان با آن همراه بوده اند جذاب می سازد. اما برای کسانی که از اول همراهی نکرده اند و تازه وارد این مسیر شده اند، کمی آن را دشوار وپیچیده می کند، داستان شناخت برند هم برای کسانی که تازه با آن آشنایی پیدا کرده نیز همینگونه می باشد. برای کسانی که از اول داستان برند نبودند و یا چیزی از قبل آن نمی دانند و تازه وارد این مسیر شده اند داستان سرایی برای آنان دشوار وشاید اندکی آنها را دچار یاس و ناامیدی کند.www.brandabout.ir
سالهاست که بیان کرده ام که باید روایت های به شکل بلند و کوتاه داشته باشیم. شکل بلند داستان برند در یک دوره زمانی بلند مدت می باشد. در واقع داستان حماسی برند شما را نقل می کند. فرم کوتاه داستان کوتاه تر می باشد و نگاه و چشم انداز بیشتری به برند امروزی شما دارد. این دو داستان در کنار هم باعث ایجاد نیروی انگیزشی، پیوستگی و به داستان ژرفا می بخشند.www.brandabout.ir
از نظر مشتریان وفادار؛ داستان کوتاه حس بهتر وکامل تری را القا می کند. داستان کوتاه برند امروزی را روایت می کند که مشتریان بدون زحمت با تاریخچه برند و تجربه خود از آن ارتباط برقرار می کردند. اما برای مشتریان جدید، برقراری ارتباط با برند و داستان برند متفاوت است وباید به آنها سرنخ ها و راهکارهای برای برقراری ارتباط جهت آنچه در مورد آن نمی دانند، بدهیم.
۱٫پیوند پیشرفت/ میراث– این روبکرد برندی را که افراد می بینند را با نیت و مقصود تاسیس کنندگان برند، پیوند می دهد.در واقع نشان می دهد که هرچند برندی که مشتریان امروزه تجربه می کنند از برند سالهای قبل متفاوت می باشد، اما روح این برند هرگز تغییر نکرده است. این همان چیزی اس که ما باید جزئیات داستان را تنظیم نماییم. آنچه برند هایی مانند chanel و Disney در ذهن مشتریان شان قرار می دهند نه تنها میراث آنها است بلکه گستره وظایف وفعالیت های را که آنها از ابتدا داشته اند و تا به امروز هم ادامه داشته است را به تصویر می کشد. با این دیدگاه مشتریان فعلیتان را دعوت به برقراری پیوند با شما در این مسیر می کنید.www.brandabout.ir
- پیوند تکاملی- این دیدگاه از تغییرات شگرفی که باعث موفقیت برند می شود، استقبال می کند. مشتریان به یاد می آورند که این برند همیشه در حال تغییر و تحول می باشد و برندی که امروزه می بینند در سالهای پیشرو نیز به تکامل خود ادامه خواهد داد. در واقع این نکته را بیان می کند” ما همیشه طوری به گونه ای که امروز هستیم فکر نمیکنیم” این دیدگاه برای برندهای B2B وبرای بخش هایی مانند تکنولوژی که در آن تغییرات شدید و گستره فعالیت در آن زیاد است، مناسب می باشد. با استفاده از این دیدگاه، مشتریانتان را دعوت به کشف آنچه در آینده می تواند ویا ممکن است باشد، می کنید.www.brandabout.ir
- پیوند حیاتی- این دیدگاه در واقع مربوط به تاریخچه برند منوط به نمونه ای خاص می باشد که باعث به روایت کردن داستان می باشد. این ارتباط این گونه است که ” انگار چیز یا کار بسیار بزرگی اتفاق افتاده است که ما را برای همیشه دچار تحول می سازد” این رویکرد برای برندهایی که تغییر جهت های چشم گیری داده اند و ایده ونظر مهمی را مطرح کرده اند که آینده فعالیت کاریشان را دچار تحول می کند، بسیار مناسب می باشد. با بکارگیری این رویکرد، مشتریانتان را دعوت به تمرکز بر نقاط خاصی می کنید که هرچیزی که آنها در باره برند می دانند از آن نشات گرفته است. این نقطه در آن لحظه می تواند مربوط به چند سال قبل باشد و یا می تواند مدتی تازه سپری شده باشد. اما یک لحظه منحصر بفرد می باشد.
- پیوند بازگشت– این رویکرد احیای ونوسازی را نقل می کند. در واقع آنچه واقعا باعث مرگ برند شده است را شناسایی، تغییراتی را که منجر به احیای مجدد وشکل گیری آن به شکل امروزی می کند، اتخاذ می شود. ” ما تقریبا نابود شدیم” اما دوباره می توانیم برگردیم. که در واقع با روش های برقراری ارتباط که پیوند حیاتی ومهم می باشد، امکان برگشت وجود دارد. این دیدگاه تغییر که ذهنیت افراد را جهت احساس مجدد برند و برمی گرداند به عنوان یک نیروی که امروزه باید باشد، شناسایی می کند. این رویکرد داستان کشمکش ها وعقب نشینی ها مشتریان براحتی متوجه چشم انداز ونگاه امروزی می شوند.
داستان راهکاری قوی جهت کشاندن افراد به فعالیت ها می باشد و همیشه بین آنچه شما بوده اید، آنچه شما هستید و جایی که می خواهید بروید، کشمکش و تنش وجود دارد زیرا همیشه مشتریان از آنچه که می بینند، از کسانی که به دنبال خلق چیز جدیدی می باشند و کسانی که تلاش می کنند به تعهداتشان عمل کنند، بیشتر انتظار دارند. داستانتان را طوری بیان کنید که برند امروزی را با برند قبلی که هردو در یک جاده یک سفر کاملی را شکل می دهند، ارتباط برقرار نماید، و راه های ورودی را ایجاد کنید تا افراد بیشتری هرروزه به این سفر ومسیر وارد شوند.
کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.