خانه مقالات برندینگ راهنمای بازسازی برند Rebranding

راهنمای بازسازی برند Rebranding

12 ثانیه خوانده شده
۰
ریبرندینگ

تمام چیزهایی که درباره بازسازی برند شرکت خود باید بدانید

قسمت اول

هیچ شکی در مورد این وجود ندارد که برند شما با ارزش ترین دارایی شرکت شما است. چرا؟ چون برند شما، همانطور که خواهیم دید، همان چیزی است که دنیای اطراف شرکت شما، آن را مشاهده می کند. و چه بخواهید و چه نه، در عصری که به طور فزاینده رسانه محور است، تصور مردم مساوی واقعیت است. برندسازی شما را قادر می سازد تا به واقعیت مشتری شکل دهید و بتوانید بر رفتارهایی که برای شما موثر هستند، اثر بگذارید.

به این دلیل که بازسازی برند یکی از صحیح ترین سرمایه گذاری هایی است که شرکت شما می تواند انجام دهد، به خصوص اگر شرکت شما در حال تجربه رشد سریع، کاهش سود، و یا در وضعیت بحران قرار دارد. اگر شما روی سرمایه گذاری جهت بازسازی برند فکر می کنید، مسیر درستی پیش آمده اید. در این مقاله، موارد زیر را ارائه خواهیم کرد:

  • مزایای اثبات شده بازسازی برند
  • روند بازسازی برند از آغاز تا پایان
  • سطوح سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه
  • انتخاب شریک مناسب برای این منظور

 

این راهنما هر آنچه که جهت تصمیم گیری در مورد بازسازی برند شرکت خود و گرفتن حداکثر نتیجه از این روند نیاز دارید، دراختیارتان قرار می دهد. واقعیت این است که بازسازی برند علاوه بر سرمایه گذاری موفق هوشمند، موجب تصفیه و احیای یک شرکت می گردد.

و مانند هر سفری، با اولین قدم شروع می شود …

 برندینگ چیست

برند چیست؟

پاسخ به این سوال آن گونه که فکر می کنید، آسان نیست، به نظر شما آسان است؟ به هر حال، برندها چیزی نیستند که شما بتوانید به آنها، مانند یک لوگو و یا یک محصول اشاره کنید. برندها در ذهن قرار می گیرند. به خصوص، برندها در ذهن مشتریان، کارکنان، سرمایه گذاران، رسانه ها ، و هر فرد دیگری که با آنها درارتباط است، جای می گیرد. به بیان ساده:

برندها مساوی برداشت ها هستند.

برند شما همان برداشتی است که از شرکت شما می شود و این برداشت ها قدرتمند می باشد. برداشت ها موجب ایجاد باور و باور منجر به رفتار و عمل می شود. بنابراین، شکلی که مشتری شما برندتان را می بیند، تعیین می کند چه تعاملی با برند شما خواهد داشت. اما قدرت واقعی برندسازی متکی به یک حقیقت اساسی دیگر در مورد روانشناسی انسان است:

برداشت ها انعطاف پذیر می باشند.

می توان به برداشت ها شکل داد، زیرا همه ما در جستجوی معنا در جهان پر هرج و مرج اطراف خود هستیم. برندسازی خوب در هرج و مرج سفارش می گیرد، به طور موثر به واقعیت مشتری شکل می دهد و به نوبه خود، بر رفتار خرید به روش بسیار ارزشمندی تاثیر می گذارد.

دلایل سرمایه گذاری

بنابراین، چرا شما باید پول خود را صرف بازسازی برند کنید وقتی می توانید آن را به نیازهای دیگر خود اختصاص دهید؟ بازسازی برند نباید به عنوان هزینه دیگری در برابر بودجه بازاریابی دیده شود. بازسازی برند یک سرمایه گذاری است که اگر به درستی صورت گیرد، بازده نمایی در طول عمر کسب و کار شما به ارمغان خواهد آورد.

در اینجا ۸ روش ثابت شده مطرح می شود که برندسازی می تواند تاثیر مثبتی بر شرکت شما در سال های آتی داشته باشد:

۱-ارزش ویژه برند خود را افزایش دهید

در باارزش ترین دارایی شرکت خود سرمایه گذاری کنید. ارزش ویژه برند در سال های آتی با افزایش سهم بازار، قیمت گذاری بیشتر، و قدرت مذاکره جبران می کند.

۲-اقتدار برند خود را زیاد کنید

دقیقا حوزه بهینه موجود در بازار را شناسایی  کرده و آن را تصاحب کنید. اقتدار برند به طور طبیعی شما را به رهبر آن حوزه تبدیل می کند.

۳-به وعده های برند خود عمل کنید

وعده برندی دهید که مجاب کننده، معتبر و منحصر به فرد باشد. قولی دهید که مشتریان شما می دانند که شما در عمل به آن عالی هستید.

۴-وفاداری مشتری را برانگیزید

دو چیزی که به طور فزاینده در رابطه بین برند – مشتری نادر می شوند (اعتماد و وفاداری) را ترویج دهید. بر ارزش عملی این موارد نمی توان بیش از این تاکید کرد.

۵-مشتریان ایده آل را جذب کنید

دقیقا مشتریانی را که با ارزش های برندتان هم راستا هستند، هدف قرار دهید. این مشتریان وفادار تر بوده و به طرفداران برند تبدیل می شوند، و حاضر به پرداخت قیمت های بیشتر نیز می باشند.

۶-رقبا را از میدان به درکنید

اساسا شرکت خود را با شناساندن آن ارائه دهنده تخصصی ارزش منحصر به فرد متمایز کرده و رقبا را از میدان به درکنید.

۷-افراد با استعدادهای برتر را جذب کنید

ارزش های اصلی شرکت خود را تعیین کرده و افراد با استعداد حوزه خود را (افرادی که برای فرهنگ منحصر به فرد شما مناسب هستند) که با این ارزش های اصلی هماهنگ هستند، جذب نمایید.

۸-قیمت بالاتری بگذارید

بر روی این واقعیت سرمایه گذاری کنید که مصرف کنندگان حاضر به پرداخت مبالغ بیشتر برای برند های کیفی می باشند. موقعیت شرکت خود را ارتقا داده و مبالغی را که سزاوار شماست، بگذارید.

ادامه دارد…

نویسنده: پژمان پاکدامن 

کارشناس و طراح استراتژی برند

سری مقالات استراتژی بازسازی برند- rebranding

مطلب اختصاصی سایت برنداِبات 

 

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code