راز موفقیت IKEA

32 ثانیه خوانده شده
۰

صرفه جویی از اصول اساسی (هسته اساسی)  IKEA می باشد. در واقع بسیاری از ساکنین مناطق فقیر برای تامین لوازم و موارد مورد نیاز خود در مضیغه هستند و بسیار آگاهانه و هوشمندانه برای ایجاد یک زندگی ساده و کم خرج هزینه می کنند.

در سال ۱۹۴۳ آقای OHLSSON  با معرفی کردن IKEA  این امکان را برای بسیاری از افراد که دارای درآمد پایین بودند فراهم کرد که مانند افراد ثروتمند وسایل مورد نیاز خانه خود را فراهم نمایند.
IKEA  خود را به عنوان یک شرکت سبز با ماموریت اجتماعی معرفی کرده است.  آقای Ohlsson در کارهای خیریه فعالیت می کند و یکی از اهداف شرکت اش استفاده از انرژی های تجدید پذیر می باشد.

آقایOHLESSON  بیان کرد که مفتخر است که ۴۰ درصد از  ۲۰۰ جایگاه مدیران ارشد  شرکت IKEA متعلق به زنان است. .

در سال  ۲۰۱۰، گردش مالی حاصل از فروش IKEA با رشد ۷٫۷٪ به ۲۳۱۰۰۰۰۰۰۰۰ € و سود خالص ۶٫۱٪ به ۲٫۷ میلیارد € افزایش یافته است.

IKEA  یک نام تجاری قدرتمند است و با ارائه کالاهای با قیمت پایین توانسته است به رکوردی چشم گیر دست پیدا کند.  ۸۰ % از فروش IKEA متعلق به اروپا است (با توجه به اوضاع بحران زده ی اقتصادی اروپا این آمار قابل  توجه است). در سال ۲۰۱۰ فروش IKEA  در اسپانیا دارای افزایش ۸٫۲% بود است. در همین سال این شرکت در ایتالیا دارا ی رشد  ۱۱٫۳٪ بود است. این شرکت در حال حاضر در بلغارستان و رومانی و مرکز و شرق اروپا  شروع به برنامه ریزی برای توسعه ی بیشتر کرده است.

آلمانی ها ملتی صرفه جو و از بهترین مشتریانIKEA  هستند و۱۵% از فروش این شرکت را به خود اختصاص داده اند .

در واقع ۶ نفر از اعضای هیات نظارت شرکت سوئدی هستند و از ۱۲ نفر از مدیران ارشد را سوئدی ها تشکیل می دهند .

اتهاماتی به شرکت IKEA مبنی بر به کار گرفتن کودکان آسیایی و همین طور مسائل تضیع حقوق حیوانات مطرح شده است که در این زمینه نیز شرکت در نامه ای سر گشاده عذرخواهی کرده است..

اخیرا، IKEA در روسیه با مشکلاتی برای ۱۲ فروشگاه خود در آنجا مواجه بوده است.  بعضی از این مشکلات مرتبط با فساد و رشوه خواری بوده است.

این شرکت دارای ۲۸۴ فروشگاه در ۲۶ کشور و یکINGKA   هولدینگ می باشد که در هلند ثبت شده است . هولدینگ  متعلق به یک موسسه INGKA  است که  در هلند به ثبت رسیده است و دارای معافیت از مالیات می باشد و یک نهاد شخصی است که دارای ۵ نفر کمیته اجرایی است که ریاست آن با آقای KAMPRED  می باشد.

هنگامی که این اطلاعات منتشر شد IKEA  با یک روش قابل تحسین سعی کرد پیامد های آن را از بین ببرد. ساختار مالکیت شرکتIKEA  مبهم است. منتقدان از بعضی مسائل گله مند بودند به عنوان مثال گفته شد این اطلاعات در روسیه برای به حداقل رساندن مالیات افشا شد. از سوی دیگر به طور سخاوتمندانه ای به نزدیکان آقای KAMRAD پاداش داده شده است.
برند  IKEA و ایده های آن به INTER IKEA SYSTEM که  یکی دیگر از شرکت های خصوصی هلندی است تعلق دارد. شرکت مادر در لوکزامبورگ به ثبت رسیده است. برای سال های صاحبان INTER IKEA SYSTEM از انظار پنهان ماندند و IKEA حاضر به معرفی آن ها نشد.

در ژانویه یک فیلم مستند سوئدی نشان داد که Interogo، یک بنیاد Liechtenstein است که توسط خانواده Kamprad مدیریت می شود،صاحبان   SYSTEM IKEA  ، INTER   از طریق قرارداد هایی که باهر فروشگاه های بسته بودند پول فراوانی را به دست آورده اند. این فروشگاه IKEA  سود آور هستند. IKEA اعلام کرده است که ۳ % از  حق فروش را تحت عنوان حق امتیاز واگذار کرده است. گروه IKEA  بزرگترین حق رای دهنده است. و مابقی آن به ۳۵ فروشگاه که به طور عمده در شرق آسیا می باشد. یکی فروشگاه در هلند است که به طور مستقیم توسطدیگر حق امتیاز اجرای ۳۵ فروشگاه باقی مانده، به طور عمده در شرق میانه و آسیا است. یکی فروشگاه در هلند است به طور مستقیم توسط INTER IKEA SYSTEM   اجرا می شود.

پس از پخش مستند جنجالی که در تلویزیون سوئد پخش شد ، آقای Kamprad در جواب بیان داشت که “بهره وری مالیاتی” قسمتی از اصول IKEA بود است وتلاش سخت کوشانه ای برای کاهش بار مالیاتی شرکت به صورت آگاهانه صورت گرفت. آقای Ohlsson در تلاش است تا  انتقادات را خنثی نماید و اطلاعات را در رابطه با مسائل مالی شرکت شفاف نماید از این رو آن ها سال گذشته ارقام دقیقی از فروش و سود و بدهی و دارایی های شرکت را برای اولین بار منتشر کردند.
آقای Ohlsson بیان داشته اند که  IKEA به عنوان یک شرکت خصوصی به صورت رقابتی تر عمل می کند. یکی از اهداف سه ماهه  آن مطالبات بورس است و از طرفی آن ها مصمم هستند که بر رشد بلند مدت تمرکز نمایند. آقای Ohlsson قصد دارد فروشگاه ها را در چین دو برابر کند.  IKEA در حال حاضر دارای ۱۱ فروشگاه  در چین می باشد. وی همچنین مصمم است که پس از رهایی از دردسر های روسیه ۳ فروشگاه را در چند سال آینده در مسکو ایجاد کند. آقای Ohlsson امیدواراست که بتواند درهند نیز بازار خرده فروشی به وجود آورد. او همچنین در نظر دارد که در بریتانیا به گسترش فروشگاه هایش بپردازد.

  • برند های معروف چگونه “برند” شدند؟

    قوانین پایه ای و کاربردی برندهای موفق   یکی از سوالاتی که اغلب در ذهن بسیاری از صاحبان کسب…
  • زندگی بدون جعبه شما!

    محصولات IKEA آژانس تبلیغاتی: TBWA، لیسبون، پرتغال مدیر خلاقیت:  Leandro Alvarez مدیر هنری:…
  • برند کراکس چرا سقوط کرد؟

    برند کراکس کار  خود را در سال ۲۰۰۲ در کلرادو با نام Beach آغاز  کرد و بعد از مدت…
  • برندسازی شهر آگرای هند

    برندسازی و هویت در کشوری مانند هند، با قرن ها لایه بندی تاریخی و فرهنگی، برندسازی شهرهای آ…
  • تاج پادشاهی بر سر ژاپنی محبوب

    بررسی جایگاه تویوتا در صنعت خودروسازی جهان  گروه صنعتی تویوتای ژاپن یک شرکت خودروسازی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *