خانه مقالات برندینگ رابطه فرهنگ با برند

رابطه فرهنگ با برند

17 ثانیه خوانده شده
۰
ارتباط فرهنگ با برند

اغلب تعجب می کنند که چرا ما درباره ارزش ها صحبت می کنیم قبل از اینکه درباره طراحی لوگو، بهبود فرآیند یا استراتژی برند صحبت کنیم.

اولا آیا شما موافق هستید که ایده برندسازی از بالا به پایین دیگر قابل اجرا نیست؟

تونی هسیه Tony Hsieh می گوید:  "امروزه ایجاد برند با ۵۰ سال پیش بسیار متفاوت است. قبلا چند نفر در یک اتاق جمع می شدند، در مورد جایگاه یابی برند تصمیم گیری می کردند، و بعد پول زیادی برای تبلیغات جهت اطلاع به مردم درمورد برندشان پرداخت می کردند. و اگر شما می توانستید پول کافی برای تبلیغات بپردازید، می توانستید برند خود را بسازید. "

امروزه مخاطبان بهتر از هر زمان دیگری با هم ارتباط دارند. مصرف کنندگان از توانایی انتخاب توسط خودشان لذت می برند (و به آن عادت کرده اند). که خبر خوبی برای مدیران برند نیست.

 

حال به موارد فوق ، شیوع و سرعتی که اینترنت موجب پخش تجارب دهان به دهان مشتری می شود (از نظرات آنلاین گرفته تا مطالب رسانه های اجتماعی و مسائل مربوط به محصول) اضافه کنید و به راحتی می توان دید که در زمینه ایجاد یک برند مدرن یا آسیب به آن، مصرف کنندگان عمل بسیار فعال تری دارند.

پس تاثیر این موارد بر شرکت ها چیست؟ در جهانی که مصرف کنندگان تحت کنترل هستند، چگونه می توان برند های قوی و مشتریان وفادار ساخت ؟

پاسخ: توانایی ایجاد تجربیات اصیل و مثبت برای مخاطبان است.

شاید شنیده باشید که تجربه های منحصر به فرد و شخصی مخاطبان شما می تواند به شهرت برندتان کمک کند یا آن را تخریب کند. اما چه چیزی موجب این تجربیات می شود؟ با باورهای سازمان تان، ارزش های اصلی شما، و رفتارها و اقداماتی که شما و کارکنان شما در تمام جنبه های کارتان – فرهنگ سازمانی شما – نشان می دهند، آغاز می شود.

برندهای موفق نیاز به فرهنگ سازمانی تعریف شده و مشترکی دارند. فرهنگی که توسط کارکنان آن اجرا و حمایت شود که همین کارکنان تجربه های اصیلی به مخاطبان انتقال دهند. اساسا، برندهای بزرگ سازمان هایی هستند که "حرف و عمل شان یکی است".

telegrambrandabout.irinstagrambrandabout.ir

بررسی روابط

سازمان خود را مانند یک کوه یخ در نظر بگیرید. عناصری از سازمان تان وجود دارد که مخاطبان شما می توانند به راحتی ببینند (برند) و دیگران نمی بینند (فرهنگ). عناصری که در بالای سطح قرار می گیرند (تجربه، پیشنهادات، رفتارها) قابل تشخیص هستند. عناصر دیگر که در زیر سطح قرار می گیرند (هدف، ماموریت، چشم انداز، ارزش ها)، کمتر قابل مشاهده هستند، اما اهمیت آنها کمتر نیست.

 

ارتباط فرهنگ و برند

رابطه فرهنگ با برند

 

 

 

 

برخی از تعاریف:

  • تجربه – نحوه درک مخاطبان تان از شما و تعامل با برند شما
  • پیشنهادات – محصولات و یا خدماتی که ارائه می دهید
  • رفتارها – اقدامات و زبان مورد استفاده شما
  • ارزش ها – باورهای ذاتی که رفتار شما را سبب می شوند
  • مأموریت – نحوه کار شما تا چشم انداز خود را بدست آورید
  • چشم انداز – آنچه در نهایت به دنبال دستیابی به آن هستید
  • هدف – دلیلی اصلی کارهایی که انجام می دهید

بطور مثال:

انستیتو ایدز …

هدف : توقف ایدز

چشم انداز : جهان بدون ایدز

ماموریت : پیدا کردن درمان ایدز

ارزش ها : همدلی، شجاعت، پایداری

رفتارها : حمایت، سرمایه گذاری روی درمان های جدید، آگاهی بخشی عمومی

پیشنهادات : برنامه های درمان پیشرفته، برنامه های آزمایشی نوآورانه، تحقیق

تجربه : پیشرفت متحولانه و نوآورانه در درمان

شرکت فروش محصولات سگ ها …

هدف : خدمت به سگ ها

چشم انداز : جهانی که در آن همه سگ ها خوشحال و سالم هستند

ماموریت : افزایش ارتباط بین سگ ها و صاحبان آنها

ارزش ها : همدلی، تعهد، سرگرمی، شادی

رفتارها : ارتباط بهتر با سگ ها، تحقیق در رابطه با سلامت / رفتار سگ، ارائه آموزش برای صاحبان سگ و غیره

پیشنهادات: اسباب بازی های سگ محور و درمان، گروه های مراقبت از سگ ها

تجربه : سرگرمی، محصولات مخصوص سگ ها

نحوه ارتباط با هم

حال، در مورد نحوه تاثیر همه این جنبه ها بر یکدیگر فکر کنید. به عبارت دیگر، اگر پایه ی کوه یخ (چشم انداز / هدف) شما تضعیف شود یا تکه ی بزرگی از وسط آن (ارزش ها / رفتارها) شکسته شود، چگونه بر برند شما تاثیر خواهد گذاشت؟ برعکس، ایجاد یک پایه قوی تر و یا بخش وسط ​​بهتر چگونه سبب رشد برند خواهد شد ؟

اساسا، این همان منظور ما از رابطه بین فرهنگ و برند است.

امروزه سازمان های بیشماری همچنان بر روی "نوک" کوه یخ تمرکز دارند، بدون اینکه به جنبه هایی که زیر سطح قرار دارند (فرهنگ) توجه کنند.

ما شاهد این بوده ایم که وقتی سازمان ها شروع به تشخیص و ایجاد ارتباط بین فرهنگ و برند می کنند، چه اتفاقی می افتد. هنگامی که سازمان ها شروع به تمرکز روی "چرایی" و "نحوه" وجود و فرهنگ خود می کنند، اثر آن بر روی تجربه مخاطبان شان بسیار شگفت انگیز بوده است.

نویسنده: پژمان پاکدامن  

 طراح و برنامه ریز استراتژی برندسازی 

 

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

.

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…
  • توسعه برند شخصی

    توسعه برند شخصی

    برندسازی شخصی فرآیند شناسایی ارزش منحصر به فرد و متمایزی است که به یک سازمان، تیم و یا پرو…
  • برند ، جایگاه برند، وعده برند، کدام؟

    آیا تابحال در جلسه ای بوده اید که در آن، دو نفر منظور یکسانی داشته اند، اما هر کدام برداشت…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *