خانه مقالات برندینگ جاکسون استراتژی دارد؟!

جاکسون استراتژی دارد؟!

6 ثانیه خوانده شده
۰

درروزهای اخیر شاهد اکران آگهی تبلیغاتی کرم گیاهی جاکسون با نمایش چهره احمدرضا عابدزاده هستیم. بهانه ای شد تا «برندابات» سراغ دکتربهروز لطفیان (پارتنر کمپانی ریس اند ریس) ، استراتژیست برند برود. آنچه در ادامه می خوانید نظرات این کارشناس درباره استراتژی بازاریابی و برندینگ جاکسون می باشد.

مشاهده  تیزر جاکسون  

در نگاه اول دو نکته در تبلیغات جاکسون وجود دارد که به آن می پردازیم:

نکته اول-این برند جکسون نیست جاکسون است و مترادف جانسون

نکته دوم-لوگو تایپی شرکت است که کپی از لوگو جانسون اند جانسون می باشد، و مدیریتی که آنقدر از ساخت برندش نامطمئن است که چنین کپی برداری ناشیانه ای را انجام میدهد.

سوال دیگری بوجود می آید آیا در مابقی موارد به اصول برندینگ و مارکتینگ اهمیت میدهد؟

اگر مدرکی دارند که زیر مجموعه شرکت جانسون اند جانسون هستند. شاید بشود روی کمپین تبلیغاتیش صحبت کرد. این برند اصلا استراتژی ندارد و لذا مابقی موضوعات به خودی خود مشخص است که هدر دادن پول و زمان و فکر است.

حتما، هر برند برای ساخته شدن نیاز به دو ابزار دارد میخ گفتار و چکش بصری.

 بنظر می رسد این برند در جایگاه مشخصی ،ضد درد بودن ، که البته بسیاری از کرمها در این جایگاه فعالیت دارند مانند پیروکسکام، انواع کرمهای فلفل و … فعالیت میکند.البته نمیدانم گیاهی بودن وجه تمایز است یا نه چون باید دید کرمهای دیگر این خصیصه را دارند یا همه شیمیایی هستند که البته بعید است همه شیمیایی باشد، یعنی گیاهی بودن هم وجه تمایز نیست.

بنابراین جاکسون تمایز مشخصه ای ندارد. در این حالت که باید با برندهای مطرح وارد جنگ بشوید و تمایز خاصی ندارید شاید مناسب ترین روش استراتژی چریکی باشد. گوشه ای از بازار را بگیرید و بدون ایجاد حساسیت برای برندهای مطرح آنجا کار کنید، که با انتخاب عابدزاده میتوان گفت این گوشه امن همان ورزشکاران باشند، ولی در تیرز افراد پیر، پشت میز نشین و غیره این خصیصه را نقض کرده است. در خصوص انتخاب عابدزاده اگرچه میتوان با اغماض گفت که چکش بصری (اگر میخ گفتار مناسبی این برند داشت) چکش قابل قبولی است ولی به علت معروفیت و محبوبیت خیلی بیشتر عابدزاده نسبت به برند این عابدزاده است که دیده میشود و نه برند، برندی میتواند سلبریتی را به عنوان چکش بصری استفاده کند که حداقل به اندازه سلبریتی معروف باشد مانند تایگروود و جی ام لذا این انتخاب برند را به حاشیه برده است.

تبلیغات در دنیای شلوغ الان برای یک برند ناشناس و تازه کار مانند سم است پولی که بنظر من هرگز برنمیگردد و حتی باعث نابودی کامل برند میشود.

  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code