خانه مقالات برندینگ ترویج فروش و ارزش آفرینی ۲

ترویج فروش و ارزش آفرینی ۲

4 ثانیه خوانده شده
۱

در یادداشت هفته گذشته به بررسی پنج تکنیک جهت برنامه های ترویج فروش پرداختیم.
تخفیف با مرز مشخص، خدمات حمل و نقل رایگان، فروش تحریک کننده، بیشتر بخرید-کمتر هزینه کنید و همچنین به مورد برگه های تخفیف اشاره شد.

قسمت اول : ترویج فروش و ارزش افرینی ۱

در این شماره به پنج برنامه دیگر می پردازیم:
۶٫ ارائه ی محصول رایگان به عنوان هدیه:
میتوان گفت معمولا همه ی مصرف کنندگان دوست دارند که محصولات رایگان نیز دریافت کنند. به عبارت دیگر در کنار خرید خود، از محصولات یا خدمات دیگری به صورت رایگان نیز برخوردار شوند. در این روش نه تنها فرصت خوبی برای تست کردن محصولات مختلف شما توسط مشتریان به وجود می آید بلکه انگیزه ی خرید های مکرر از محصولات نیز ایجاد میشود و همچنین نام برند شما به خاطر سپرده می شود. برای مثال با خرید تعداد مشخصی از یک محصول در کنار آن خدمات یا محصولات اضافی دیگری به صورت رایگان ارائه شود.

۷٫ایجاد نقطه ی وفاداری:
توجه ویژه به خواسته ها و نیازهای مشتریان کمک می کند تا طرفداران همیشه وفاداری داشته باشید و آنها نیز نسبت به شما متعهد و وفادار شوند. اگر کسب و کار شما مربوط به ارائه ی محصول است سعی کنید در کنار این محصولات، خدمات بسیار خوبی نیز برای مشتریان خود در نظر بگیرید. این خدمات ویژه می تواند به نوعی مزیت رقابتی برای شما نیز محسوب شوند. برای مثال کارت امتیاز برای مشتریان خود در نظر بگیرید که با هر خرید یک امتیاز دریافت کنند و با رسیدن به حد مشخصی بتوانند محصول رایگان نیز دریافت کنند و یا به عنوان مثال با هر تعداد خرید مشخص تعدادی رایگان دریافت کنند و پیشنهاداتی از این قبیل. همانطور که گفته شد ارائه ی پیشنهادات باید متناسب با نوع کسب و کار شما باشد.

۸٫ پیشنهادات یکی بخر، یکی ببر: که با پرداخت یک هزینه میتوان یک محصول رایگان نیز دریافت کرد. البته استفاده از این پیشنهاد باید با دقت فراوان انجام شود و حقیقتا برای همه ی محصولات و خدمات روشی مناسب نیست. چرا که گاه ارزش و اعتبار محصول را متزلزل میکند و نوعی حرکت بر روی لبه ی تیغ است.

۹٫ارائه ی ارزان ترین قیمت در بازار: این روش معمولا برای کسب و کارهایی که به تازگی وارد بازار شده اند و تمایل دارند مشتریان به سرعت آنها را بشناسند، میتواند مفید باشد البته در کوتاه مدت. میتوانید ارزان ترین و البته با کیفیت ترین کالا را ارائه دهید.

۱۰٫تخفیف های ایام تعطیل:
معمولا در ایام تعطیل سال مانند عید نوروز و فروردین ماه ، فروش کاهش پیدا میکند. برای جلوگیری از این حالت و یا به حداقل رساندن آن میتوان پیشنهادات ویژه و تخفیفات متفاوتی نسبت به ایام سال در نظر بگیرید. در واقع نوع تخفیفات شما باید کاملا متفاوت با دیگر تخفیفات باشد تا افراد متوجه شوند که اگر در این مدت از این تخفیف استفاده نکنند، دیگر چنین تخفیفی در طول سال ارائه نمیشود و نمیتوانند از آن بهره ببرند.

• در این دو شماره ،سعی شد با بررسی چند تکنیک جهت ترویج فروش به اهمیت و کاربرد اینگونه برنامه ها بیشتر آشنا شویم.

نویسنده:علیرضا جعفری

کارشناس ارشد مارکتینگ

ارتباط با نویسنده: alireza.jafari@solution4u.com

منبع :فرصت امروز

  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • حمایت از کالای ایرانی

    تا خرید کالای ایرانی چقدر فاصله داریم؟

    تا خرید کالای ایرانی چقدر فاصله داریم؟ بازاریابی بحثی است درباره بازار و مشتریان و برای آن…
  • وِژه نامه نوبهار 97

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۷

    با نزدیک شدن سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای چهارمین سال در وب …

یک دیدگاه

  1. ترویج فروش و ارزش آفرینی 1 | BrandAbout

    شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ در ۴:۰۷ ق.ظ

    […] قسمت دوم: ترویج فروش و ارزَ آفرینی ۲ […]

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code