خانه مقالات برندینگ تاریخچه مختصری از برندسازی شهری

تاریخچه مختصری از برندسازی شهری

16 ثانیه خوانده شده
۰
برندسازی شهری

برندسازی شهری روش ضروری برای شهرهاست تا پیشنهاد فروش منحصر بفرد خود را به طور یکسان به مردم محلی و بازدید کنندگان عرضه کنند. اما واقعا مفهوم برند شهری چیست؟ با توجه به این توضیحات، برند شهری عبارت است از:


برند شهری کلیه اندیشه ها، احساسات و انتظاراتی که مردم در مورد شهر دارند. برند شهری، شهرت و ماهیت پایدار شهری بوده و ارزش خاص آن را نشان می دهد و دارای یک مزیت رقابتی است.
(کتاب اقتصاد سیاسی برندسازی شهر نوشته Ari-Veikko Anttiroiko)


بنابراین معمولا تصور می شود که شهری با برند قوی، انتخاب بسیار جذاب تری نسبت به شهری با برند ضعیف در بازار رقابتی امروز است. یک شهر با برند قوی، گردشگرها، کسب و کارها و سرمایه گذاری را جذب می کند و می تواند یک شهر را از بحران نیز نجات دهد. این مقاله سه شهر با برندسازی قوی را با نکاتی در مورد اینکه چگونه به اهداف برند خود دست یافتند، بررسی می کند:

برند شهری نیویورک

 

 

 

من عاشق نیویورک هستم “I Love New York” نام کمپین مشهوری بود که این شهر را از بحران مالی و روح شکسته نجات داد. این کمپین به عنوان راهی برای گسترش عشق و همدلی به جامعه بین المللی آغاز شد، اما مردم نیویورک این کمپین را به عنوان فرصتی برای ارتقاء شهر خود دیدند و این احساس جمعی توانست ناامیدی آنها را از بین ببرد. کمپین تبلیغاتی نیویورک در جذب گردشگران به نمایشگاه مراکز خرید و تئاتر خود، از جمله برادوی، که تا به امروز جاذبه بسیار منحصربفردی دارد، موفق عمل کرد.

برندشهری برلین

 

 

 

 

آلمان قبل از کمپین “Be Berlin” ، فقط درصدد بالاکشیدن خود بود و روند اتحاد مجدد را آغاز کرده بود. سقوط دیوار برلین در سال ۱۹۸۹ موجب تحول فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شد. اگر برلین قصد داشت تصویر منفی را از بین ببرد و بازدیدکنندگان و سرمایه گذاران را جذب کند، تمام این موارد مورد نیاز بود. برلین این کار را با معرفی خود با معماری جدید برای نشان دادن تحولات شهری خود، انجام داد.
برلین نه تنها از معماری برای جذب کارفرمایان و کارآفرینان استفاده کرد، بلکه یک کمپین بازاریابی پیوسته را نیز ایجاد کرد که بر روی خلاقیت تأکید داشت. این کار علاوه بر اینکه حمایت شرکت های خلاق را به دست آورد، بازدید کنندگان را از سراسر جهان جذب کرد تا فرهنگ متنوع و پرطراواتی را تجربه کنند. برلین فرهنگ هنر معاصر خود را به منظور جذب طیف وسیعی از افراد مختلف، از نوجوانان گرفته تا روشنفکران، آغاز کرد و تا به امروز، مرکز پررونقی برای خلاقیت در هر دو حوزه تجاری و فرهنگی محسوب می شود.

برندشهری لندن

 

 

 

لندن یکی از پرطرفدارترین شهرهای جهان است، اما شهرت آن از لحاظ پیشینه تاریخی غنی است. لندن تا قرن هجدهم، به عنوان مرکز امپراطوری معروف جهان معروف بود، و با شروع قرن نوزدهم و سلطنت ملکه ویکتوریا، به پرجمعیت ترین شهر اروپا تبدیل شد. لندن بخاطر برخی حوادث ناگوار مانند طاعون، سوانح آتش سوزی و جنگ های خونین شناخته شده بود، اما آغاز عصر صنعتی تصویر لندن را تغییر داد. به عنوان مثال، راه اندازی نمایشگاه بزرگ در سال ۱۸۵۱، که نشان دهنده دستاوردهای عصر صنعتی بود، در نهایت به برندسازی لندن به عنوان شهر مترقی و روشنگر کمک کرد.
از آن به بعد، لندن توانسته است با ایجاد تصویری متمایز و در عین حال قوی، از گرفتن جشن چندفرهنگ گرایی گرفته تا نشان دادن میراث سنتی خود برندسازی کند. کاخ هایی از قبیل کاخ باکینگهام و بیگ بن از دوره ویکتوریا به عنوان نماد موفقیت انگلیس شناخته شده است. لندن در کنار این کاخ ها، به خاطر فرهنگ منحصر به فرد خود معروف است. این ارزش های سنتی انگلیسی از طریق مکان های تفریحی مانند هارودز و فورتنوم و میسون ها بازاریابی شده و لندن را به عنوان یک مقصد بسیار محبوب برای گردشگرانی تبدیل می کنند که می خواهند مجموعه متفاوتی از آداب و رسوم را تجربه کنند.
شما در مورد برندسازی شهر مورد علاقه خود چه می دانید؟

مطلب اختصاصی سایت برنداِبات 

.

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

  • ساخت برند قدرتمند

    چرا باید برندی قدرتمند داشته باشیم؟

    در دنیای امروز ما در بسیاری از موارد در انتخاب برندی از یک طبقه ی خاص محصول، دچار سردرگمی …
  • ارتباط فرهنگ با برند

    رابطه فرهنگ با برند

    اغلب تعجب می کنند که چرا ما درباره ارزش ها صحبت می کنیم قبل از اینکه درباره طراحی لوگو، به…
  • چگونه برند عاطفی ایجاد کنید؟

    قبل از اینکه در مورد نحوه برندسازی عاطفی صحبت کنیم، ابتدا به تعریف برند عاطفی می پردازیم. …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code