
برند احساس باطنی ودرونی شخص دربارهی یک محصول، خدمت یا شرکت است.
برند یک احساس باطنی است، زیرا همگی ما به رغم نهایت کوشش خود برای منطقی بودن، موجودات احساسی و شهودی هستیم.
برند نوعی ازمُثُل افلاطونی است-مفهومی از که از سوی جامعه برای شناسایی طبقهی خاصی از چیزها استفاده میشود.برای توضیح مُثُل افلاطون، هر وقت که ما کلمه«اسب»را میشنویم، موجودی باشکوه با چهار پا، دمی بلند و یالی که بر گردن عضلانی آویزان است، نشان قدرت و وقار، و این که شخصی میتواند مسافتهای طولانی بر پشت آن سوار شود را ترسیم میکنیم.اسبهای مختلف ممکن است با هم متفاوت باشند، اما در اذهان خود هنوز «اسب بودن»همه ی آنهارا تشخیص میدهیم.