
مقاله زیر بخش سوم از سری مقاله های «زندگی با برند شخصی» است که در مورد راه های عملی روزانه برای برندسازی و استفاده از آن برای پیشبرد زندگی شخصی و حرفه ای صحبت می کند.
دکوراسیون شما، اسباب و وسایل تان، رنگ آمیزی ها، کف اتاق و روشنایی، همه نحوه زندگی شما و ویژگی های برند شما را نشان می دهند.
حتی نحوه آرایش مبلمان شما: برای جلسات کوچک، صندلی هایی که جلوی تلویزیون چیده شده، فضای صمیمی برای خلوت و غیره هم برند شما را نشان می دهد. مثلا می توان با اجتناب از فضای شلوغ، احساس راحتی داشت و به کارهای موردنظر خود رسید.
همچنین باید خانه خود را همراستا با برند شخصی خود، حتی تا رنگ آمیزهای آن بچینید.
ماشین نیز در برخی از نقاط جهان، بسته به سبک زندگی ای که دارید، می تواند نشانگر برند شخصی شما باشد. پس آن را همراستا با برند شخصی خود انتخاب کنید.
اما در مورد دفتر (چه فضای باز باشد، یا محل کار یا دفتر خصوصی)، نمایش تصویر مناسبی از برند شخصی تان مهم است، زیرا بازتاب مستقیم کسب و کار شماست. فضای کاری تان برند شما را نشان می دهد، و اینکه چگونه کار خود را انجام می دهید و نحوه کار مردم با شما را شکل می دهد.
اگر می خواهید تعامل زیادی داشته باشید، این امکان را فراهم آورید که مردم به راحتی با شما ملاقات کرده و صحبت کنند. نمایش تصاویر فعالیت ها، دوستان و خانواده تان خوب است و نشان می دهد که زندگی متعادلی دارید. پشته های کاغذی، بسته به نحوه قرارگیری آنها، می تواند بازتاب های مختلفی از برند شما را نشان دهد، می تواند نشان دهد شما فرد خیلی مهمی هستید، یا اینکه نامرتب بوده و از فن آوری واهمه دارید یا چندکار را با هم انجام می دهید. فضای کاری خود را برای ارسال پیام صحیح در مورد برند شخصی خود بچینید.
مثلا می توانید دفتر خود را فضای خلاقانه ای درست کنید که در آن، افراد حضور یابند و در مورد پروژه ها، طوفان فکری، مدیریت مسائل و انجام کارهای عالی برای مشتریان صحبت کنند. وقتی مردم به فضای خصوصی شما قدم می گذارند، در واقع، به برند شخصی شما گام می گذارند.
بیایید کمی هم درباره نقش آشفتگی صحبت کنیم. می توانید تنها چند فایلی که در حال حاضر از آنها استفاده می کنید روی میزتان داشته باشید و بقیه موارد را در کشوی میز قرار دهید.
کاری کنید که افراد مشتاق باشند به دفتر شما بیایند. خوب کار کنید و دقت کنید که منزل شما نیز نشان دهنده برند شخصی تان است و با تمیز نگه داشتن ماشین تان، احساس خوبی به دیگران دهید.
با اینکه ممکن است هرگز به خانه، دفتر و ماشین خود فکر نکنید، اما باید به برند شخصی و محیطی که برای آن ایجاد می کنید فکر کنید. آن را هدفمند و همراستا کنید تا به اهداف خود دست یابید.
نویسنده: پژمان پاکدامن
مربی و مشاور برندسازی شخصی
طراح و برنامه ریز استراتژی برندسازی
بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید
برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات
.